Siirry suoraan sisältöön

Uravalmennus ja opintojen ohjaus 1Laajuus (5 op)

Tunnus: 2E00EW18

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan. Opiskelija tuntee opetussuunnitelman ja siihen sisältyvät vaihtoehdot. Opiskelija kehittää Itsensä johtamisen taitoja erityisesti luovan työskentelyn näkökulmasta. Opiskelijalla on valmiudet ottaa vastuu ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta. Opiskelijalla osaa edistää omaa ja muiden työhyvinvointia. Opiskelija aloittaa ammatillisen urasuunnittelun. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään vuosiportfolion muodossa.

Sisältö

Opetussuunnitelmaan perehtyminen. Oman oppimistyylin arvioiminen ja perusteet oppimistavoitteiden asettamiselle. Luovan työskentelyn menetelmät, ryhmän toiminta, ajankäytön hallinta ja stressin hallinta. Yhteistä opetusta, tuutoriryhmätyöskentelyä, kehityskeskustelut opettajatuutorin kanssa, vuosiportfolion laatiminen ja esittely.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita, mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Opiskelija suunnittelee urapolkuaan yleisellä tasolla. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija asettaa opinnoilleen selkeitä tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita oivaltavasti. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Lisätiedot

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Ilmoittautumisaika

16.07.2023 - 15.09.2023

Ajoitus

15.08.2023 - 31.05.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

45 - 55

Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Petteri Rajanti
  • Maaret Salminen
  • Pertti Näränen
  • Janne Heinonen
  • Tuomas Niemi
  • Carolina Pajula
  • Maija Joensuu
  • Maarit Laskujärvi
Vastuuhenkilö

Carolina Pajula

Ryhmät
  • 23MA
    Medianomi (AMK) 2023

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan. Opiskelija tuntee opetussuunnitelman ja siihen sisältyvät vaihtoehdot. Opiskelija kehittää Itsensä johtamisen taitoja erityisesti luovan työskentelyn näkökulmasta. Opiskelijalla on valmiudet ottaa vastuu ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta. Opiskelijalla osaa edistää omaa ja muiden työhyvinvointia. Opiskelija aloittaa ammatillisen urasuunnittelun. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään vuosiportfolion muodossa.

Sisältö (OJ)

Opetussuunnitelmaan perehtyminen. Oman oppimistyylin arvioiminen ja perusteet oppimistavoitteiden asettamiselle. Luovan työskentelyn menetelmät, ryhmän toiminta, ajankäytön hallinta ja stressin hallinta. Yhteistä opetusta, tuutoriryhmätyöskentelyä, kehityskeskustelut opettajatuutorin kanssa, vuosiportfolion laatiminen ja esittely.

Lisätiedot (OJ)

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita, mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Opiskelija suunnittelee urapolkuaan yleisellä tasolla. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija asettaa opinnoilleen selkeitä tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita oivaltavasti. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

16.07.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

31.08.2022 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

40 - 55

Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Maaret Salminen
  • Tommi Moilanen
  • Tuomas Niemi
  • Carolina Pajula
  • Maija Joensuu
  • Teppo Nuutinen
Vastuuhenkilö

Carolina Pajula

Ryhmät
  • 22MA
    Medianomi (AMK) 2022

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan. Opiskelija tuntee opetussuunnitelman ja siihen sisältyvät vaihtoehdot. Opiskelija kehittää Itsensä johtamisen taitoja erityisesti luovan työskentelyn näkökulmasta. Opiskelijalla on valmiudet ottaa vastuu ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta. Opiskelijalla osaa edistää omaa ja muiden työhyvinvointia. Opiskelija aloittaa ammatillisen urasuunnittelun. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään vuosiportfolion muodossa.

Sisältö (OJ)

Opetussuunnitelmaan perehtyminen. Oman oppimistyylin arvioiminen ja perusteet oppimistavoitteiden asettamiselle. Luovan työskentelyn menetelmät, ryhmän toiminta, ajankäytön hallinta ja stressin hallinta. Yhteistä opetusta, tuutoriryhmätyöskentelyä, kehityskeskustelut opettajatuutorin kanssa, vuosiportfolion laatiminen ja esittely.

Lisätiedot (OJ)

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita, mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Opiskelija suunnittelee urapolkuaan yleisellä tasolla. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija asettaa opinnoilleen selkeitä tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita oivaltavasti. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

09.06.2021 - 31.08.2021

Ajoitus

09.08.2021 - 28.05.2022

Laajuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Maaret Salminen
  • Petteri Rajanti
  • Pertti Näränen
  • Tommi Moilanen
  • Carolina Pajula
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 21MA
    Medianomi (AMK) 2021

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan. Opiskelija tuntee opetussuunnitelman ja siihen sisältyvät vaihtoehdot. Opiskelija kehittää Itsensä johtamisen taitoja erityisesti luovan työskentelyn näkökulmasta. Opiskelijalla on valmiudet ottaa vastuu ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta. Opiskelijalla osaa edistää omaa ja muiden työhyvinvointia. Opiskelija aloittaa ammatillisen urasuunnittelun. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään vuosiportfolion muodossa.

Sisältö (OJ)

Opetussuunnitelmaan perehtyminen. Oman oppimistyylin arvioiminen ja perusteet oppimistavoitteiden asettamiselle. Luovan työskentelyn menetelmät, ryhmän toiminta, ajankäytön hallinta ja stressin hallinta. Yhteistä opetusta, tuutoriryhmätyöskentelyä, kehityskeskustelut opettajatuutorin kanssa, vuosiportfolion laatiminen ja esittely.

Lisätiedot (OJ)

Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita, mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Opiskelija suunnittelee urapolkuaan yleisellä tasolla. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija asettaa opinnoilleen selkeitä tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita oivaltavasti. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Asiantuntijalvetoisia teemaluentoja ja itsenäistä materiaaleihin tutustumista. Teemoihin liittyvät itsenäiset tehtävät, vuosiportfolion rakentaminen.

Oppimateriaalit

Moodlesta löytyy teemoihin liittyvää oheismateriaalia.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Asiantuntijaluentoja.