Siirry suoraan sisältöön

Asiakasprojektityön perusteet Laajuus (5 op)

Tunnus: 2E00EW81

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Sisältö

Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.

Esitietovaatimukset

Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Ilmoittautumisaika

11.12.2023 - 14.01.2024

Ajoitus

05.02.2024 - 05.04.2024

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

40 - 50

Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Janne Heinonen
  • Media-ala Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 22MA
    Medianomi (AMK) 2022

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Sisältö (OJ)

Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.

Esitietovaatimukset (OJ)

Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Aika ja paikka

Lähiopetukset ADAssa seuraavasti:
ma 5.2. klo 9-12,
ma 19.2. klo 9-12,
ma 4.3. klo 9-12,
ma 25.3. 10-15,
pe 5.4. 10-15 (KINO)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, tehtävät, analyysit sekä mahdollisesti myös pienimuotoiset asiakasprojektit. Kurssi käsittelee markkinointiviestintää ja muita asiakkaille toteutettavia tilausprojekteja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetukset noin 20 h, itsenäinen ja ryhmätyöskentely noin 115 h.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jakson voi suorittaa myös aiemman osaamisen näytöllä kokonaan tai osittain (esim. omat asiakastyöprojektit tai markkinointialan tehtävät sekä niiden kirjallinen raportonti ja analysointi). Kyseeseen tulevat myös hyväksiluvut aiemmin suoritetulla vastaavalla korkeakoulutason kurssilla. Näistä mahdollisuuksista lisätietoja: Janne Heinonen

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollista liittää aitoihin työprojekteihin esim. Keikkakioski-järjestelmän tai opiskelijaosuuskunnan kautta.

Lisätietoja opiskelijoille

Moodle-toteutus julkaistaan viimeistään viikolla 6.

Ilmoittautumisaika

03.12.2022 - 08.02.2023

Ajoitus

06.02.2023 - 03.04.2023

Laajuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

45 - 55

Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pertti Näränen
  • Janne Heinonen
  • Media-ala Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö

Pertti Näränen

Ryhmät
  • 21MA
    Medianomi (AMK) 2021

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Sisältö (OJ)

Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.

Esitietovaatimukset (OJ)

Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Aika ja paikka

Lähiopetukset maanantaisin ADAssa seuraavasti:
Vko 6 ma 6.2. 9-12,
ma 20.2. 9-12,
6.3. 9-12,
ma 27.3. 10-15,
ma 3.4. 10-15

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, tehtävä, analyysit sekä mahdollisesti myös pienimuotoiset asiakasprojektit. Kurssi käsittelee markkinointiviestintää ja muita asiakkaille toteutettavia tilausprojekteja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetukset noin 20 h, itsenäinen ja ryhmätyöskentely noin 115 h.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jakson voi suorittaa myös aiemman osaamisen näytöllä kokonaan tai osittain (esim. omat asiakastyöprojektit tai markkinointialan tehtävät sekä niiden kirjallinen raportonti ja analysointi). Kyseeseen tulevat myös hyväksiluvut aiemmin suoritetulla vastaavalla korkeakoulutason kurssilla. Näistä mahdollisuuksista lisätietoja: lehtori Pertti Näränen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollista liittää aitoihin työprojekteihin esim. Keikkakioski-järjestelmän tai opiskelijaosuuskunnan kautta.

Ilmoittautumisaika

01.01.2022 - 23.02.2022

Ajoitus

28.01.2022 - 25.03.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

TAMK Mediapolis

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 45

Koulutus
  • Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pertti Näränen
  • Tuomas Niemi
  • Media-ala Virtuaalihenkilö
  • Liiketalous Virtuaalihenkilö
  • Esko Ansami
Vastuuhenkilö

Leena Mäkelä

Ryhmät
  • 20MA
    Medianomi (AMK) 2020

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Sisältö (OJ)

Markkinointiviestinnän perusteet, mainos- ja tietoiskuformaatit. Asiakastyö ja -neuvottelu. Asiakasprojektien ideointi sekä projektin esituotanto, demotuotanto tai testaus.

Esitietovaatimukset (OJ)

Media-alan tutkinto-ohjelman 1.vuoden opinnot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohtia ja mediakampanja-ajattelua tyydyttävästi. Hän osaa työryhmässä kehittää kerronnallisia ideoita asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan palautetta. Opiskelija pystyy kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta. Opiskelija osaa esitellä ideaansa sekä ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän lähtökohdat ja mediakampanja-ajattelun perusteet. Hän osaa tuottaa ja kehittää kekseliäitä ja realistisia audiovisuaalisia ja kerronnallisia ideoita ja konsepteja asiakkaiden toimeksiantojen pohjalta Opiskelija osaa esitellä ideaansa erinomaisesti. Hän osaa ottaa vastaan ja hyödyntää palautetta sekä antaa rakentavaa palautetta muulle työryhmälle. Opiskelija pystyy neuvottelemaan asiakkaan kanssa ja kehittämään toteuttamiskelpoisia tuotantoprojekteja eri tavoitteiden, kohderyhmien ja julkaisualustojen näkökulmasta.

Aika ja paikka

Lähiopetukset perjantai-aamuisin 9-12 välillä 28.1.-18.3. ADAssa tai pandemiatilanteen vaatiessa etänä / hybridimallilla. Tehtäviä ja asiakaskontakteja myös muina aikoina.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, tehtävä, analyysit sekä asiakasneuvottelut. Mahdollisesti myös pienimuotoiset asiakasprojektit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetukset noin 21 h, itsenäinen ja ryhmätyöskentely noin 115 h.

Sisällön jaksotus

Lähiopetukset perjantai-aamuisin 9-12 välillä 28.1.-18.3.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Omat asiakastyöprojektit sekä niiden kirjallinen raportonti ja analysointi. Oman osaamisen markkinointimateriaalin laatiminen ja jakaminen esim. some-alustoilla.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollista liittää aitoisin työprojekteihin esim. Keikkakioski-järjestelmän kautta.