Uravalmennus ja opintojen ohjaus 1Laajuus (5 op)
Tunnus: 2E00EW18
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan. Opiskelija tuntee opetussuunnitelman ja siihen sisältyvät vaihtoehdot. Opiskelija kehittää Itsensä johtamisen taitoja erityisesti luovan työskentelyn näkökulmasta. Opiskelijalla on valmiudet ottaa vastuu ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta. Opiskelijalla osaa edistää omaa ja muiden työhyvinvointia. Opiskelija aloittaa ammatillisen urasuunnittelun. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään vuosiportfolion muodossa.
Sisältö
Opetussuunnitelmaan perehtyminen. Oman oppimistyylin arvioiminen ja perusteet oppimistavoitteiden asettamiselle. Luovan työskentelyn menetelmät, ryhmän toiminta, ajankäytön hallinta ja stressin hallinta. Yhteistä opetusta, tuutoriryhmätyöskentelyä, kehityskeskustelut opettajatuutorin kanssa, vuosiportfolion laatiminen ja esittely.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita, mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Opiskelija suunnittelee urapolkuaan yleisellä tasolla. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija asettaa opinnoilleen selkeitä tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita oivaltavasti. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Lisätiedot
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Ilmoittautumisaika
16.07.2023 - 15.09.2023
Ajoitus
15.08.2023 - 31.05.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
45 - 55
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Petteri Rajanti
- Maaret Salminen
- Pertti Näränen
- Janne Heinonen
- Tuomas Niemi
- Carolina Pajula
- Maija Joensuu
- Maarit Laskujärvi
Vastuuhenkilö
Carolina Pajula
Ryhmät
-
23MAMedianomi (AMK) 2023
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan. Opiskelija tuntee opetussuunnitelman ja siihen sisältyvät vaihtoehdot. Opiskelija kehittää Itsensä johtamisen taitoja erityisesti luovan työskentelyn näkökulmasta. Opiskelijalla on valmiudet ottaa vastuu ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta. Opiskelijalla osaa edistää omaa ja muiden työhyvinvointia. Opiskelija aloittaa ammatillisen urasuunnittelun. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään vuosiportfolion muodossa.
Sisältö (OJ)
Opetussuunnitelmaan perehtyminen. Oman oppimistyylin arvioiminen ja perusteet oppimistavoitteiden asettamiselle. Luovan työskentelyn menetelmät, ryhmän toiminta, ajankäytön hallinta ja stressin hallinta. Yhteistä opetusta, tuutoriryhmätyöskentelyä, kehityskeskustelut opettajatuutorin kanssa, vuosiportfolion laatiminen ja esittely.
Lisätiedot (OJ)
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita, mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Opiskelija suunnittelee urapolkuaan yleisellä tasolla. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija asettaa opinnoilleen selkeitä tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita oivaltavasti. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
16.07.2022 - 31.08.2022
Ajoitus
31.08.2022 - 31.05.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
40 - 55
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maaret Salminen
- Tommi Moilanen
- Tuomas Niemi
- Carolina Pajula
- Maija Joensuu
- Teppo Nuutinen
Vastuuhenkilö
Carolina Pajula
Ryhmät
-
22MAMedianomi (AMK) 2022
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan. Opiskelija tuntee opetussuunnitelman ja siihen sisältyvät vaihtoehdot. Opiskelija kehittää Itsensä johtamisen taitoja erityisesti luovan työskentelyn näkökulmasta. Opiskelijalla on valmiudet ottaa vastuu ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta. Opiskelijalla osaa edistää omaa ja muiden työhyvinvointia. Opiskelija aloittaa ammatillisen urasuunnittelun. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään vuosiportfolion muodossa.
Sisältö (OJ)
Opetussuunnitelmaan perehtyminen. Oman oppimistyylin arvioiminen ja perusteet oppimistavoitteiden asettamiselle. Luovan työskentelyn menetelmät, ryhmän toiminta, ajankäytön hallinta ja stressin hallinta. Yhteistä opetusta, tuutoriryhmätyöskentelyä, kehityskeskustelut opettajatuutorin kanssa, vuosiportfolion laatiminen ja esittely.
Lisätiedot (OJ)
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita, mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Opiskelija suunnittelee urapolkuaan yleisellä tasolla. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija asettaa opinnoilleen selkeitä tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita oivaltavasti. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
09.06.2021 - 31.08.2021
Ajoitus
09.08.2021 - 28.05.2022
Laajuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Media-alan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maaret Salminen
- Petteri Rajanti
- Pertti Näränen
- Tommi Moilanen
- Carolina Pajula
Vastuuhenkilö
Leena Mäkelä
Ryhmät
-
21MAMedianomi (AMK) 2021
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan. Opiskelija tuntee opetussuunnitelman ja siihen sisältyvät vaihtoehdot. Opiskelija kehittää Itsensä johtamisen taitoja erityisesti luovan työskentelyn näkökulmasta. Opiskelijalla on valmiudet ottaa vastuu ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta. Opiskelijalla osaa edistää omaa ja muiden työhyvinvointia. Opiskelija aloittaa ammatillisen urasuunnittelun. Opiskelija pystyy kokoamaan ja analysoimaan työnäytteitään vuosiportfolion muodossa.
Sisältö (OJ)
Opetussuunnitelmaan perehtyminen. Oman oppimistyylin arvioiminen ja perusteet oppimistavoitteiden asettamiselle. Luovan työskentelyn menetelmät, ryhmän toiminta, ajankäytön hallinta ja stressin hallinta. Yhteistä opetusta, tuutoriryhmätyöskentelyä, kehityskeskustelut opettajatuutorin kanssa, vuosiportfolion laatiminen ja esittely.
Lisätiedot (OJ)
Arviointi perustuu vuosiportfolion kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita, mutta osaamisen reflektointi jää pinnalliseksi. Opiskelija suunnittelee urapolkuaan yleisellä tasolla. Portfolio noudattaa tehtävänantoa tyydyttävästi. Opiskelijan arvio oman portfolion laadusta puuttuu tai on itsereflektion osalta puutteellinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija asettaa opinnoilleen tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Se noudattaa tehtävänantoa ja on palautettu ajallaan. Opiskelija arvioi oman portfolionsa laatua pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija asettaa opinnoilleen selkeitä tavoitteita. Hän suunnittelee urapolkuaan ja sen välitavoitteita oivaltavasti. Portfoliossa opiskelija osoittaa kykynsä asettaa opinnoilleen tavoitteet ja reflektoida osaamistaan. Portfolio on sisällöltään ja muodoltaan laadukas. Se noudattaa tehtävänantoa, on huolellisesti laadittu ja on palautettu ajallaan. Opiskelija osaa arvioida oman portfolionsa laatua realistisesti.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Asiantuntijalvetoisia teemaluentoja ja itsenäistä materiaaleihin tutustumista. Teemoihin liittyvät itsenäiset tehtävät, vuosiportfolion rakentaminen.
Oppimateriaalit
Moodlesta löytyy teemoihin liittyvää oheismateriaalia.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Asiantuntijaluentoja.