Siirry suoraan sisältöön

Concept and Content DevelopmentLaajuus (5 op)

Tunnus: 2E00GM02

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla harjoitellaan ei-fiktiivisten mediasisältöjen ideointia sekä ideoiden kehittämistä, konseptointia ja pitsausta tavoitteena löytää potentiaalisia julkaisukanavia.

Kurssin suoritettuaan opiskelija
- tietää konseptin tärkeyden yleisön kiinnostuksen herättämisessä
- soveltaa ideointimenetelmiä ideoiden luomiseen
- osaa tehdä taustatutkimusta tunnistaakseen aiheita, teemoja, yleisöjä ja relevanttia tietoa valitun konseptin osalta
- luo ja visualisoi konseptin sisältäen tarinankerronnan elementtejä, visuaalisia elementtejä ja kerrontatekniikoita
- osaa määrittää konseptille kohderyhmän ja kanavan
- arvioi kustannuksia ja tarvittavia resursseja konseptin toteuttamiseksi
- arvioi konseptiin liittyviä eettisiä ja oikeudellisia näkökohtia
- osaa pitchata konseptin

Sisältö

Konseptin muoto, merkitys ja rooli tuotantojen lehittämisessä.
Ei-fiktiivisten aiheiden ideointi ja tiedonhaku.
Kohdeyleisöjen ja julkaisukanavien tunnistaminen.
Konseptin rakentaminen ja pitchaaminen