Siirry suoraan sisältöön

Restonomin ammatillinen kasvu 1Laajuus (5 op)

Tunnus: 8T00FT57

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
− tunnistaa oman ammatillisen identiteettinsä ja omat vahvuutensa
− hahmottaa palveluliiketoiminnan alan ja toimintaympäristön kokonaisuutena ja osaa seurata alan ajankohtaisia ilmiöitä 
− ymmärtää työelämä- ja vuorovaikutustaitojen merkityksen ammatillisessa kehittymisessä 
− ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä 
− hahmottaa mitä korkeakouluopiskelu on
− asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle oppimiselleen että ammatilliselle kasvulleen

Sisältö

MITÄ opiskelu ammattikorkeakoulussa edellyttää?
MITÄ osaamista alan murros edellyttää restonomilta?
MIKSI tiimissä toimiminen ja vuorovaikutus on tärkeää?
MITEN ylläpidän opiskelukykyäni ja miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija suorittaa hyväksytysti annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset tehtävät 1. lukuvuoden aikana. Opiskelija ottaa vastuuta omasta oppimisestaan ja opintojensa suunnittelusta.

Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti, kehittäen vuorovaikutustaitojaan. Hän vuorovaikuttaa aktiivisesti myös etätilanteissa.

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 23.08.2023

Ajoitus

15.08.2023 - 31.05.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 60

Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Arja Luiro
  • Jaana Sahlsten
  • Marja-Liisa Timperi
Vastuuhenkilö

Arja Luiro

Ryhmät
  • 23RESTO
    Palveluliiketoiminta 2023, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija:
− tunnistaa oman ammatillisen identiteettinsä ja omat vahvuutensa
− hahmottaa palveluliiketoiminnan alan ja toimintaympäristön kokonaisuutena ja osaa seurata alan ajankohtaisia ilmiöitä 
− ymmärtää työelämä- ja vuorovaikutustaitojen merkityksen ammatillisessa kehittymisessä 
− ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä 
− hahmottaa mitä korkeakouluopiskelu on
− asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle oppimiselleen että ammatilliselle kasvulleen

Sisältö (OJ)

MITÄ opiskelu ammattikorkeakoulussa edellyttää?
MITÄ osaamista alan murros edellyttää restonomilta?
MIKSI tiimissä toimiminen ja vuorovaikutus on tärkeää?
MITEN ylläpidän opiskelukykyäni ja miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija suorittaa hyväksytysti annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset tehtävät 1. lukuvuoden aikana. Opiskelija ottaa vastuuta omasta oppimisestaan ja opintojensa suunnittelusta.

Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti, kehittäen vuorovaikutustaitojaan. Hän vuorovaikuttaa aktiivisesti myös etätilanteissa.

Aika ja paikka

Opintojakson aikataulu ja tarkempi ohjelma julkaistaan opintojakson alkaessa Moodlessa.
Opintojakso järjestetään pääsääntöisesti lähiopetuksena TAMK Pääkampuksella. Suorittaminen edellyttää läsnäoloa opetuskerroilla.
Opintojakso alkaa to 24.8.2023 klo 12.30-16 luokassa H4-25.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla osoitettavat tehtävät, jotka arvioidaan hyväksytty/täydennettävä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, vierailevat luennoitsijat (alumnit)
Yritysvierailu(t)
Tiimi- ja yksilötyöskentely
Ohjauskeskustelut

Oppimateriaalit

Materiaali on saatavilla opintojakson Moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson on laajuudeltaan 5 op, mikä vastaa noin 135 h työkuormaa.
1 op = 27 h opiskelijan työtä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Alumni- ja yritysvierailut.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija suorittaa hyväksytysti annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset tehtävät 1. lukuvuoden aikana. Opiskelija ottaa vastuuta omasta oppimisestaan ja opintojensa suunnittelusta.

Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti, kehittäen vuorovaikutustaitojaan. Hän vuorovaikuttaa aktiivisesti myös etätilanteissa.

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

16.08.2022 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomi

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Marja-Liisa Timperi
  • Sanna Luoto
  • Taija Karhe
Vastuuhenkilö

Sanna Luoto

Ryhmät
  • 22RESTO
    Palveluliiketoiminta 2022, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija:
− tunnistaa oman ammatillisen identiteettinsä ja omat vahvuutensa
− hahmottaa palveluliiketoiminnan alan ja toimintaympäristön kokonaisuutena ja osaa seurata alan ajankohtaisia ilmiöitä 
− ymmärtää työelämä- ja vuorovaikutustaitojen merkityksen ammatillisessa kehittymisessä 
− ymmärtää omaa ja toisten toimintaa tiimissä 
− hahmottaa mitä korkeakouluopiskelu on
− asettaa kokonaisvaltaisia tavoitteita sekä henkilökohtaiselle oppimiselleen että ammatilliselle kasvulleen

Sisältö (OJ)

MITÄ opiskelu ammattikorkeakoulussa edellyttää?
MITÄ osaamista alan murros edellyttää restonomilta?
MIKSI tiimissä toimiminen ja vuorovaikutus on tärkeää?
MITEN ylläpidän opiskelukykyäni ja miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija suorittaa hyväksytysti annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset tehtävät 1. lukuvuoden aikana. Opiskelija ottaa vastuuta omasta oppimisestaan ja opintojensa suunnittelusta.

Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti, kehittäen vuorovaikutustaitojaan. Hän vuorovaikuttaa aktiivisesti myös etätilanteissa.

Aika ja paikka

Opintojakson aikataulu ja tarkempi ohjelma julkaistaan opintojakson alkaessa Moodle-alustalla.
Opiontojakso järjestetään pääsääntöisesti lähiopetuksena TAMK Pääkampuksella. Suorittaminen edellyttää läsnäoloa opetuskerroilla.
Opintojakso alkaa ke 25.8. klo 12.30-16 luokassa H4-22.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla osoitettavat tehtävät, jotka arvioidaan hyväksytty/täydennettävä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Infoluennot, tiimi- ja yksilötyöskentely, vieraat ja vierailut.

Oppimateriaalit

Opintojakson materiaali on saatavilla Moodle-työtilassa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson on laajuudeltaan 5 op., mikä vastaa n. 135 h työkuormaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Alumnivieraat ja yritysvierailu(t).

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija suorittaa hyväksytysti annetut yksilölliset ja tiimikohtaiset tehtävät 1. lukuvuoden aikana. Opiskelija ottaa vastuuta omasta oppimisestaan ja opintojensa suunnittelusta.

Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti, kehittäen vuorovaikutustaitojaan. Hän vuorovaikuttaa aktiivisesti myös etätilanteissa.