Siirry suoraan sisältöön

Structured Data Search and UtilizationLaajuus (2 op)

Tunnus: 7Q00FS08

Laajuus

2 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia ja hoitoketjuja
- osaa tunnistaa, arvioida ja käyttää oman alansa tiedonlähteitä suunnitelmallisesti

Sisältö

- strukturoitu tiedonhaku ja lähdekritiikki
- hyvän tieteellisen käytännön perusteet
- näyttöön perustuva toiminta hoitotyössä
- oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
- ammatillinen kirjoittaminen: kirjallisen tehtävän jäsentäminen, muotoileminen ja lähteisiin viittaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

- tietää perusasiat strukturoidusta tiedonhausta
- tunnistaa näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tietää ammatilliseen lukemiseen ja kirjoittamiseen liittyviä peruselementtejä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

- osaa kuvata strukturoidun tiedonhaun prosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- osaa tunnistaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen peruselementtejä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- osaa toteuttaa strukturoidun tiedonhaun perustellen
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa ja suosituksia hoitotyössä
- osaa soveltaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen elementtejä

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 05.05.2024

Ajoitus

06.05.2024 - 02.06.2024

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Nursing

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Sairaanhoitajan kaksikielinen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Annukka Huuskonen
  • Taina Peltonen
Vastuuhenkilö

Sanna Laiho

Ryhmät
  • 23TOKASA
    Degree Programme in Nursing, TOKASA

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia ja hoitoketjuja
- osaa tunnistaa, arvioida ja käyttää oman alansa tiedonlähteitä suunnitelmallisesti

Sisältö (OJ)

- strukturoitu tiedonhaku ja lähdekritiikki
- hyvän tieteellisen käytännön perusteet
- näyttöön perustuva toiminta hoitotyössä
- oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
- ammatillinen kirjoittaminen: kirjallisen tehtävän jäsentäminen, muotoileminen ja lähteisiin viittaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- tietää perusasiat strukturoidusta tiedonhausta
- tunnistaa näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tietää ammatilliseen lukemiseen ja kirjoittamiseen liittyviä peruselementtejä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- osaa kuvata strukturoidun tiedonhaun prosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- osaa tunnistaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen peruselementtejä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- osaa toteuttaa strukturoidun tiedonhaun perustellen
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa ja suosituksia hoitotyössä
- osaa soveltaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen elementtejä

Arviointiasteikko

0-5

Oppimateriaalit

Glaziou and Del Mar (2015) Evidence Based Practice workbook Bridging the gap between health care research and practice, BMJ book
Polit & Beck (2014) Essentials of Nursing Research. Appraising Evidence for Nursing Practice.

Materials and links shared by teacher through course Moodle platform.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Total student hours 54 h.
Includes lectures, group work and online searches. Independent study throughout the course (includes, for example, e-learning, course literature studying, group work).

Lisätietoja opiskelijoille

Participation in the orientation lesson 07.05.2024 at 12.30 is mandatory.
Participation in the lessons of informatian on 17.05.2024 12.30 - 14.00 is mandatory.

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Nursing

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettaja
  • Lily Nosraty
  • Taina Peltonen
Vastuuhenkilö

Päivi Hautaviita

Ryhmät
  • 22NURKEN
    Degree Programme in Nursing

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia ja hoitoketjuja
- osaa tunnistaa, arvioida ja käyttää oman alansa tiedonlähteitä suunnitelmallisesti

Sisältö (OJ)

- strukturoitu tiedonhaku ja lähdekritiikki
- hyvän tieteellisen käytännön perusteet
- näyttöön perustuva toiminta hoitotyössä
- oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
- ammatillinen kirjoittaminen: kirjallisen tehtävän jäsentäminen, muotoileminen ja lähteisiin viittaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- tietää perusasiat strukturoidusta tiedonhausta
- tunnistaa näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tietää ammatilliseen lukemiseen ja kirjoittamiseen liittyviä peruselementtejä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- osaa kuvata strukturoidun tiedonhaun prosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- osaa tunnistaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen peruselementtejä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- osaa toteuttaa strukturoidun tiedonhaun perustellen
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa ja suosituksia hoitotyössä
- osaa soveltaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen elementtejä

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.01.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Nursing

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettaja
  • Lily Nosraty
  • Taina Peltonen
Vastuuhenkilö

Päivi Hautaviita

Ryhmät
  • 22NURFIL
    Degree Programme in Nursing

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia ja hoitoketjuja
- osaa tunnistaa, arvioida ja käyttää oman alansa tiedonlähteitä suunnitelmallisesti

Sisältö (OJ)

- strukturoitu tiedonhaku ja lähdekritiikki
- hyvän tieteellisen käytännön perusteet
- näyttöön perustuva toiminta hoitotyössä
- oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
- ammatillinen kirjoittaminen: kirjallisen tehtävän jäsentäminen, muotoileminen ja lähteisiin viittaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- tietää perusasiat strukturoidusta tiedonhausta
- tunnistaa näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tietää ammatilliseen lukemiseen ja kirjoittamiseen liittyviä peruselementtejä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- osaa kuvata strukturoidun tiedonhaun prosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- osaa tunnistaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen peruselementtejä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- osaa toteuttaa strukturoidun tiedonhaun perustellen
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa ja suosituksia hoitotyössä
- osaa soveltaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen elementtejä

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 05.03.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Nursing

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Sairaanhoitajan kaksikielinen tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Lily Nosraty
  • Taina Peltonen
Vastuuhenkilö

Päivi Hautaviita

Ryhmät
  • 22TOKASA
    Degree Programme in Nursing, TOKASA

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia ja hoitoketjuja
- osaa tunnistaa, arvioida ja käyttää oman alansa tiedonlähteitä suunnitelmallisesti

Sisältö (OJ)

- strukturoitu tiedonhaku ja lähdekritiikki
- hyvän tieteellisen käytännön perusteet
- näyttöön perustuva toiminta hoitotyössä
- oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
- ammatillinen kirjoittaminen: kirjallisen tehtävän jäsentäminen, muotoileminen ja lähteisiin viittaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- tietää perusasiat strukturoidusta tiedonhausta
- tunnistaa näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tietää ammatilliseen lukemiseen ja kirjoittamiseen liittyviä peruselementtejä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- osaa kuvata strukturoidun tiedonhaun prosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- osaa tunnistaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen peruselementtejä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- osaa toteuttaa strukturoidun tiedonhaun perustellen
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa ja suosituksia hoitotyössä
- osaa soveltaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen elementtejä

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

10.06.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

02.08.2022 - 30.12.2022

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Nursing

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettaja
  • Lily Nosraty
  • Taina Peltonen
Vastuuhenkilö

Johanna Kangaspunta

Ryhmät
  • 21NURKEN
    Degree Programme in Nursing

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia ja hoitoketjuja
- osaa tunnistaa, arvioida ja käyttää oman alansa tiedonlähteitä suunnitelmallisesti

Sisältö (OJ)

- strukturoitu tiedonhaku ja lähdekritiikki
- hyvän tieteellisen käytännön perusteet
- näyttöön perustuva toiminta hoitotyössä
- oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
- ammatillinen kirjoittaminen: kirjallisen tehtävän jäsentäminen, muotoileminen ja lähteisiin viittaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- tietää perusasiat strukturoidusta tiedonhausta
- tunnistaa näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tietää ammatilliseen lukemiseen ja kirjoittamiseen liittyviä peruselementtejä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- osaa kuvata strukturoidun tiedonhaun prosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- osaa tunnistaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen peruselementtejä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- osaa toteuttaa strukturoidun tiedonhaun perustellen
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa ja suosituksia hoitotyössä
- osaa soveltaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen elementtejä

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.01.2022 - 18.02.2022

Ajoitus

02.01.2022 - 31.05.2022

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Nursing

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree Programme in Nursing
Opettaja
  • Lily Nosraty
  • Taina Peltonen
Vastuuhenkilö

Pia Keiski

Ryhmät
  • 22NURFILTOP
    Degree Programme in Nursing

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tuntee tieteellisen tiedon pohjalta rakennettuja terveysalan suosituksia ja hoitoketjuja
- osaa tunnistaa, arvioida ja käyttää oman alansa tiedonlähteitä suunnitelmallisesti

Sisältö (OJ)

- strukturoitu tiedonhaku ja lähdekritiikki
- hyvän tieteellisen käytännön perusteet
- näyttöön perustuva toiminta hoitotyössä
- oman alan keskeisimmät kansalliset ja kansainväliset tietokannat ja suositukset
- ammatillinen kirjoittaminen: kirjallisen tehtävän jäsentäminen, muotoileminen ja lähteisiin viittaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- tietää perusasiat strukturoidusta tiedonhausta
- tunnistaa näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- tietää ammatilliseen lukemiseen ja kirjoittamiseen liittyviä peruselementtejä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- osaa kuvata strukturoidun tiedonhaun prosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä
- osaa tunnistaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen peruselementtejä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- osaa toteuttaa strukturoidun tiedonhaun perustellen
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa ja suosituksia hoitotyössä
- osaa soveltaa ammatillisen lukemisen ja kirjoittamisen elementtejä

Arviointiasteikko

0-5