Elementtirakentaminen ja asennussuunnitteluLaajuus (3 op)
Tunnus: T300FO99
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää elementtirakentamisen erityispiirteet ja riskit. Lisäksi hän ymmärtää pääpiirteittäin elementtien suunnitteluperusteet, valmistuksen ja logistiikan sekä hallitsee asennussuunnittelun.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään betoni-, kevytbetoni-, puu- ja teräselementtikohteiden suunnitteluun, valmistukseen ja logistiikkaan. Lisäksi perehdytään elementtirakentamisen erityispiirteisiin ja asennussuunnitteluun sekä -toteutukseen tuotannon näkökulmasta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä opintojaksoon sisältyvät perusasiat ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa valita soveltaen ja vertaillen eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää, analysoida ja perustella loogisesti ratkaisumenetelmiä.
Lisätiedot
Kirjallisuus: Luentomoniste, verkko aineistot.
Opetusmenetelmät: Aktivoiva luento, opetuskeskustelu, ryhmätyöt, tuntiharjoitukset, tentti, harjoitustyö sekä seminaari.
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 15.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 15.12.2024
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennustekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennustekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Heikki Paananen
Vastuuhenkilö
Hannu Kauranen
Ryhmät
-
21I341Rakennustuotanto
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija ymmärtää elementtirakentamisen erityispiirteet ja riskit. Lisäksi hän ymmärtää pääpiirteittäin elementtien suunnitteluperusteet, valmistuksen ja logistiikan sekä hallitsee asennussuunnittelun.
Sisältö (OJ)
Opintojaksolla perehdytään betoni-, kevytbetoni-, puu- ja teräselementtikohteiden suunnitteluun, valmistukseen ja logistiikkaan. Lisäksi perehdytään elementtirakentamisen erityispiirteisiin ja asennussuunnitteluun sekä -toteutukseen tuotannon näkökulmasta.
Lisätiedot (OJ)
Kirjallisuus: Luentomoniste, verkko aineistot.
Opetusmenetelmät: Aktivoiva luento, opetuskeskustelu, ryhmätyöt, tuntiharjoitukset, tentti, harjoitustyö sekä seminaari.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä opintojaksoon sisältyvät perusasiat ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa valita soveltaen ja vertaillen eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää, analysoida ja perustella loogisesti ratkaisumenetelmiä.
Aika ja paikka
syksy 2024
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tentti pidetään kurssin lopussa. Uusinta- ja korotustentit sovitaan halukkaiden/tarvitsijoiden kanssa.
Kaikki kurssiin liittyvät tehtävät tulee olla tehtynä toiseen uusintaan mennessä. Jos opiskelija ei saa toisellakaan uusinnalla kurssista hyväksyttyä suoritusta, koko kurssi on suoritettava uudelleen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin arviointi:
seminaariesitelmä 30%
tentti 70%
Kurssin suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen vähintään 66% pidetyistä luennoista.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
lähiopetus, opetuskeskustelu, tentti
Oppimateriaalit
Luentomateriaali Moodlessa, yritysten www-sivut, videot, www.elementtisuunnittelu.fi
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistavoitteet
Opiskelija ymmärtää elementtirakentamisen erityispiirteet ja riskit
Lisäksi hän oppii yksittäisten elementtien suunnitteluperusteet, elementtiliitosten toimintaperiaatteet, valmistuksen ja kuljetuksen sekä hallitsee asennussuunnitelman laadinnan
Opiskelija oppii elementtitehtaan ja asennusyrityksen toiminnan
Toteutustapa
Nuorisoasteen päivätoteutus
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
kaikki suorittavat kurssin samalla tavalla
Ilmoittautumisaika
01.07.2023 - 17.09.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 04.12.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennustekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennustekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Heikki Paananen
Vastuuhenkilö
Heikki Paananen
Ryhmät
-
20I341ARakennustuotanto A
-
20I341Rakennustuotanto
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija ymmärtää elementtirakentamisen erityispiirteet ja riskit. Lisäksi hän ymmärtää pääpiirteittäin elementtien suunnitteluperusteet, valmistuksen ja logistiikan sekä hallitsee asennussuunnittelun.
Sisältö (OJ)
Opintojaksolla perehdytään betoni-, kevytbetoni-, puu- ja teräselementtikohteiden suunnitteluun, valmistukseen ja logistiikkaan. Lisäksi perehdytään elementtirakentamisen erityispiirteisiin ja asennussuunnitteluun sekä -toteutukseen tuotannon näkökulmasta.
Lisätiedot (OJ)
Kirjallisuus: Luentomoniste, verkko aineistot.
Opetusmenetelmät: Aktivoiva luento, opetuskeskustelu, ryhmätyöt, tuntiharjoitukset, tentti, harjoitustyö sekä seminaari.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä opintojaksoon sisältyvät perusasiat ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa valita soveltaen ja vertaillen eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää, analysoida ja perustella loogisesti ratkaisumenetelmiä.
Aika ja paikka
syksy 2023
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tentti pidetään kurssin lopussa. Uusinta- ja korotustentit sovitaan halukkaiden/tarvitsijoiden kanssa.
Kaikki kurssiin liittyvät tehtävät tulee olla tehtynä toiseen uusintaan mennessä. Jos opiskelija ei saa toisellakaan uusinnalla kurssista hyväksyttyä suoritusta, koko kurssi on suoritettava uudelleen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin arviointi:
seminaariesitelmä 30%
tentti 70%
Kurssin suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen vähintään 66% pidetyistä luennoista.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
lähiopetus, opetuskeskustelu, tentti
Oppimateriaalit
Luentomateriaali Moodlessa, yritysten www-sivut, videot, www.elementtisuunnittelu.fi
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistavoitteet
Opiskelija ymmärtää elementtirakentamisen erityispiirteet ja riskit
Lisäksi hän oppii yksittäisten elementtien suunnitteluperusteet, elementtiliitosten toimintaperiaatteet, valmistuksen ja kuljetuksen sekä hallitsee asennussuunnitelman laadinnan
Opiskelija oppii elementtitehtaan ja asennusyrityksen toiminnan
Toteutustapa
Nuorisoasteen päivätoteutus
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
kaikki suorittavat kurssin samalla tavalla
Ilmoittautumisaika
01.07.2022 - 09.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 16.12.2022
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennustekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennustekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Heikki Paananen
Vastuuhenkilö
Heikki Paananen
Ryhmät
-
19I341Rakennustuotanto
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija ymmärtää elementtirakentamisen erityispiirteet ja riskit. Lisäksi hän ymmärtää pääpiirteittäin elementtien suunnitteluperusteet, valmistuksen ja logistiikan sekä hallitsee asennussuunnittelun.
Sisältö (OJ)
Opintojaksolla perehdytään betoni-, kevytbetoni-, puu- ja teräselementtikohteiden suunnitteluun, valmistukseen ja logistiikkaan. Lisäksi perehdytään elementtirakentamisen erityispiirteisiin ja asennussuunnitteluun sekä -toteutukseen tuotannon näkökulmasta.
Lisätiedot (OJ)
Kirjallisuus: Luentomoniste, verkko aineistot.
Opetusmenetelmät: Aktivoiva luento, opetuskeskustelu, ryhmätyöt, tuntiharjoitukset, tentti, harjoitustyö sekä seminaari.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä opintojaksoon sisältyvät perusasiat ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa valita soveltaen ja vertaillen eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää, analysoida ja perustella loogisesti ratkaisumenetelmiä.
Aika ja paikka
syksy 2022
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tentti pidetään kurssin lopussa. Uusinta- ja korotustentit sovitaan halukkaiden/tarvitsijoiden kanssa sähköpostilla kurssin lopussa.
Kaikki kurssiin liittyvät tehtävät tulee olla tehtynä toiseen uusintaan mennessä. Jos opiskelija ei saa toisellakaan uusinnalla kurssista hyväksyttyä suoritusta, koko kurssi on suoritettava uudelleen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin arviointi:
seminaariesitelmä 30%
tentti 70%
Kurssin suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen vähintään 66% pidetyistä etäluennoista.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
lähiopetus, opetuskeskustelu, tentti
Oppimateriaalit
Luentomateriaali Moodlessa, yritysten www-sivut, videot, www.elementtisuunnittelu.fi
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistavoitteet
Opiskelija ymmärtää elementtirakentamisen erityispiirteet ja riskit
Lisäksi hän oppii yksittäisten elementtien suunnitteluperusteet, elementtiliitosten toimintaperiaatteet, valmistuksen ja kuljetuksen sekä hallitsee asennussuunnitelman laadinnan
Opiskelija oppii elementtitehtaan ja asennusyrityksen toiminnan
Toteutustapa
Nuorisoasteen päivätoteutus
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
kaikki suorittavat kurssin samalla tavalla
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei osaa käyttää opintojaksoon sisältyviä perusasioita eikä ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa käyttää opintojaksoon sisältyviä perusasioita ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää ja perustella loogisesti valitut ratkaisumenetelmät.