Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaaminen sähköisessä ympäristössäLaajuus (2 op)

Tunnus: TK00FQ48

Laajuus

2 op

Osaamistavoitteet

Opiskeltuaan sosiaali –ja terveydenhuollon palveluosaamista sähköisissä ympäristöissä oppija on asiantuntija monialaisesta roolista käsin ja osaa
- tunnistaa sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan
lainsäädännön
- vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja
terveyspalvelun
- soveltaa sähköisiä palveluympäristöjä ja työvälineitä. Ymmärtää ammattiryhmänsä
roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa
- selittää ja kuvata uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on
palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä)
- tunnistaa ja analysoida eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja
- vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja
virtuaalivastaanottoja
- tunnistaa ja soveltaa kustannustietoisuuteen vaikuttavia tekijöitä sosiaali- ja
terveydenhuollon palveluissa

Sisältö

Opintojakso käsittelee ammattilaisen osaamista tunnistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädäntö. Ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (Hyvinvointi ekosysteemissä). Ammattilaisen tulee osata tunnistaa ja hallita erilaisia sähköisiä palveluympäristöjä, palvelupolkuja ja niihin liittyviä työvälineitä. Ammattilainen osaa auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun. Hän ymmärtää ja huomioi kustannuksiin vaikuttavat tekijät sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa omassa toimintaympäristössään.

Ilmoittautumisaika

05.02.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

07.03.2022 - 01.03.2023

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Erikoistumiskoulutus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä -erikoistumiskoulutus
Opettaja
  • Sanna Keskikuru
  • Minna Tiainen

Tavoitteet (OJ)

Opiskeltuaan sosiaali –ja terveydenhuollon palveluosaamista sähköisissä ympäristöissä oppija on asiantuntija monialaisesta roolista käsin ja osaa
- tunnistaa sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan
lainsäädännön
- vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja
terveyspalvelun
- soveltaa sähköisiä palveluympäristöjä ja työvälineitä. Ymmärtää ammattiryhmänsä
roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa
- selittää ja kuvata uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on
palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä)
- tunnistaa ja analysoida eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja
- vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja
virtuaalivastaanottoja
- tunnistaa ja soveltaa kustannustietoisuuteen vaikuttavia tekijöitä sosiaali- ja
terveydenhuollon palveluissa

Sisältö (OJ)

Opintojakso käsittelee ammattilaisen osaamista tunnistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädäntö. Ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (Hyvinvointi ekosysteemissä). Ammattilaisen tulee osata tunnistaa ja hallita erilaisia sähköisiä palveluympäristöjä, palvelupolkuja ja niihin liittyviä työvälineitä. Ammattilainen osaa auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun. Hän ymmärtää ja huomioi kustannuksiin vaikuttavat tekijät sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa omassa toimintaympäristössään.

Arviointiasteikko

0-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2021 - 31.07.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 07.03.2022

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Erikoistumiskoulutus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä -erikoistumiskoulutus
Opettaja
  • Sanna Keskikuru
  • Minna Tiainen
Ryhmät
  • 21ESDIGI1
    Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä erikoistumiskoulutus

Tavoitteet (OJ)

Opiskeltuaan sosiaali –ja terveydenhuollon palveluosaamista sähköisissä ympäristöissä oppija on asiantuntija monialaisesta roolista käsin ja osaa
- tunnistaa sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan
lainsäädännön
- vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja
terveyspalvelun
- soveltaa sähköisiä palveluympäristöjä ja työvälineitä. Ymmärtää ammattiryhmänsä
roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa
- selittää ja kuvata uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on
palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä)
- tunnistaa ja analysoida eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja
- vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja
virtuaalivastaanottoja
- tunnistaa ja soveltaa kustannustietoisuuteen vaikuttavia tekijöitä sosiaali- ja
terveydenhuollon palveluissa

Sisältö (OJ)

Opintojakso käsittelee ammattilaisen osaamista tunnistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädäntö. Ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (Hyvinvointi ekosysteemissä). Ammattilaisen tulee osata tunnistaa ja hallita erilaisia sähköisiä palveluympäristöjä, palvelupolkuja ja niihin liittyviä työvälineitä. Ammattilainen osaa auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun. Hän ymmärtää ja huomioi kustannuksiin vaikuttavat tekijät sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa omassa toimintaympäristössään.

Arviointiasteikko

0-5