Siirry suoraan sisältöön

Tiedolla johtamisosaaminenLaajuus (2 op)

Tunnus: TK00FQ45

Laajuus

2 op

Osaamistavoitteet

Opiskeltuaan tiedolla johtamista oppija on monialaisesta roolistaan käsin asiantuntija ja osaa - selittää, mitä tiedolla johtaminen tarkoittaa
- kuvailla tiedolla johtamisen lähikäsitteitä
- eritellä tietoa, miten sitä käytetään päätöksenteon tukena sosiaali- ja
terveydenhuollossa
- kuvailla näyttöön perustuvan toiminnan periaatteet
- kerätä, analysoida, hyödyntää ja arvioida tietoa
- arvioida sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaan roolia tiedon tuottajana, käyttäjänä ja
hyödyntäjänä

Sisältö

Opintojaksolla käsitellään näyttöön perustuvan tiedon tuottamista ja hyödyntämistä ihmislähtöisen toiminnan kehittämisessä sekä päätöksenteon tukena. Sosiaali- ja terveysalan ammattilaisilta edellytetään ketteriä tiedolla johtamistaitoja. Ammattilaiselta odotetaan kykyä kerätä, arvioida, analysoida ja hyödyntää tietoa ihmislähtöisesti oman ammatillisen toiminnan, työyhteisön, organisaation tasoilla suhteutettuna ammattilaisen omaan tehtävään.
Opintokokonaisuudessa perehdytään tiedolla johtamiseen ja sen lähikäsitteisiin, tiedon arvoketjuun, erilaiseen tietoon päätöksenteossa, hiljaiseen tietoon, tiedon hyödyntämiseen moniammatillisesta näkökulmasta, sekä sosiaali- ja terveydenhuollon terminologiaan: asiakas/potilas.

Ilmoittautumisaika

02.01.2022 - 31.01.2022

Ajoitus

01.02.2022 - 31.07.2023

Laajuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Erikoistumiskoulutus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Monialainen osaaminen sosiaali- ja terveysalan digitalisaation kehittämisessä -erikoistumiskoulutus
Opettaja
  • Sanna Keskikuru
  • Minna Tiainen

Tavoitteet (OJ)

Opiskeltuaan tiedolla johtamista oppija on monialaisesta roolistaan käsin asiantuntija ja osaa - selittää, mitä tiedolla johtaminen tarkoittaa
- kuvailla tiedolla johtamisen lähikäsitteitä
- eritellä tietoa, miten sitä käytetään päätöksenteon tukena sosiaali- ja
terveydenhuollossa
- kuvailla näyttöön perustuvan toiminnan periaatteet
- kerätä, analysoida, hyödyntää ja arvioida tietoa
- arvioida sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaan roolia tiedon tuottajana, käyttäjänä ja
hyödyntäjänä

Sisältö (OJ)

Opintojaksolla käsitellään näyttöön perustuvan tiedon tuottamista ja hyödyntämistä ihmislähtöisen toiminnan kehittämisessä sekä päätöksenteon tukena. Sosiaali- ja terveysalan ammattilaisilta edellytetään ketteriä tiedolla johtamistaitoja. Ammattilaiselta odotetaan kykyä kerätä, arvioida, analysoida ja hyödyntää tietoa ihmislähtöisesti oman ammatillisen toiminnan, työyhteisön, organisaation tasoilla suhteutettuna ammattilaisen omaan tehtävään.
Opintokokonaisuudessa perehdytään tiedolla johtamiseen ja sen lähikäsitteisiin, tiedon arvoketjuun, erilaiseen tietoon päätöksenteossa, hiljaiseen tietoon, tiedon hyödyntämiseen moniammatillisesta näkökulmasta, sekä sosiaali- ja terveydenhuollon terminologiaan: asiakas/potilas.

Arviointiasteikko

0-5