Vuorovaikutus ja osallisuus moniammatillisessa yhteistyössäLaajuus (5 op)
Tunnus: TK00FF00
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Erikoistuja
1. Osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa
2. Osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa asiakas- ja palveluohjauksen eri rooleissa
3. Osaa käyttää digitaalisia palveluja ja ohjata asiakasta digitaalisten palveluiden käytössä
4. Osaa hyödyntää digitaalisia välineitä ja robotologiaa asiakas- ja palveluohjauksessa ja edistää niiden kehittämistä monialaisessa ja
-ammatillisessa yhteistyössä
Sisältö
- Vastavuoroisuus ja dialogisuus asiakas- ja palveluohjauksen ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja ohjaamisessa
- Moniammatillisen vuorovaikutuksen ja kohtaamisen teoreettiset lähtökohdat ja asiakaskeskeinen orientaatio
- Roolit asiakas- ja palveluohjauksessa sekä moniammatillisessa verkostotyössä
- Vuorovaikutus ja tiimityötaidot moniammatillisessa verkostotyössä
- Sähköisen asioinnin palvelut
- Digitaalisten palvelujen saavutettavuus
- Digitalisaatio ja robotologian palvelumuotoilun mahdollisuudet asiakas- ja palveluohjauksessa
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa erilaisissa asiakastilanteissa ja hän osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa. Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa asiakas – ja palveluohjaustyön digitaalisia keinoja sekä osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palveluiden käytössä. Hän osaa tarkastella asiakaslähtöisesti moniammatillista yhteistyötä sekä hyödyntää tässä yhteistyössä digitaalisia välineitä. Opiskelija kykenee reflektoimaan kriittisesti oman asiantuntijuuden kehittymistä.
Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Laajuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Erikoistumiskoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Opettaja
- Maija Koivunen
- Jussi Kemmo
Vastuuhenkilö
Jussi Kemmo
Ryhmät
-
23EASPA2Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Tavoitteet (OJ)
Erikoistuja
1. Osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa
2. Osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa asiakas- ja palveluohjauksen eri rooleissa
3. Osaa käyttää digitaalisia palveluja ja ohjata asiakasta digitaalisten palveluiden käytössä
4. Osaa hyödyntää digitaalisia välineitä ja robotologiaa asiakas- ja palveluohjauksessa ja edistää niiden kehittämistä monialaisessa ja
-ammatillisessa yhteistyössä
Sisältö (OJ)
- Vastavuoroisuus ja dialogisuus asiakas- ja palveluohjauksen ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja ohjaamisessa
- Moniammatillisen vuorovaikutuksen ja kohtaamisen teoreettiset lähtökohdat ja asiakaskeskeinen orientaatio
- Roolit asiakas- ja palveluohjauksessa sekä moniammatillisessa verkostotyössä
- Vuorovaikutus ja tiimityötaidot moniammatillisessa verkostotyössä
- Sähköisen asioinnin palvelut
- Digitaalisten palvelujen saavutettavuus
- Digitalisaatio ja robotologian palvelumuotoilun mahdollisuudet asiakas- ja palveluohjauksessa
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Hyväksytty
Opiskelija osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa erilaisissa asiakastilanteissa ja hän osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa. Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa asiakas – ja palveluohjaustyön digitaalisia keinoja sekä osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palveluiden käytössä. Hän osaa tarkastella asiakaslähtöisesti moniammatillista yhteistyötä sekä hyödyntää tässä yhteistyössä digitaalisia välineitä. Opiskelija kykenee reflektoimaan kriittisesti oman asiantuntijuuden kehittymistä.
Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.
Arviointiasteikko
0-5