Siirry suoraan sisältöön

Vuorovaikutus ja osallisuus moniammatillisessa yhteistyössäLaajuus (5 op)

Tunnus: TK00FF00

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Erikoistuja
1. Osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa
2. Osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa asiakas- ja palveluohjauksen eri rooleissa
3. Osaa käyttää digitaalisia palveluja ja ohjata asiakasta digitaalisten palveluiden käytössä
4. Osaa hyödyntää digitaalisia välineitä ja robotologiaa asiakas- ja palveluohjauksessa ja edistää niiden kehittämistä monialaisessa ja
-ammatillisessa yhteistyössä

Sisältö

- Vastavuoroisuus ja dialogisuus asiakas- ja palveluohjauksen ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja ohjaamisessa
- Moniammatillisen vuorovaikutuksen ja kohtaamisen teoreettiset lähtökohdat ja asiakaskeskeinen orientaatio
- Roolit asiakas- ja palveluohjauksessa sekä moniammatillisessa verkostotyössä
- Vuorovaikutus ja tiimityötaidot moniammatillisessa verkostotyössä
- Sähköisen asioinnin palvelut
- Digitaalisten palvelujen saavutettavuus
- Digitalisaatio ja robotologian palvelumuotoilun mahdollisuudet asiakas- ja palveluohjauksessa

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Opiskelija osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa erilaisissa asiakastilanteissa ja hän osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa. Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa asiakas – ja palveluohjaustyön digitaalisia keinoja sekä osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palveluiden käytössä. Hän osaa tarkastella asiakaslähtöisesti moniammatillista yhteistyötä sekä hyödyntää tässä yhteistyössä digitaalisia välineitä. Opiskelija kykenee reflektoimaan kriittisesti oman asiantuntijuuden kehittymistä.


Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Laajuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Erikoistumiskoulutus

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Opettaja
  • Maija Koivunen
  • Jussi Kemmo
Vastuuhenkilö

Jussi Kemmo

Ryhmät
  • 23EASPA2
    Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus

Tavoitteet (OJ)

Erikoistuja
1. Osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa
2. Osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa asiakas- ja palveluohjauksen eri rooleissa
3. Osaa käyttää digitaalisia palveluja ja ohjata asiakasta digitaalisten palveluiden käytössä
4. Osaa hyödyntää digitaalisia välineitä ja robotologiaa asiakas- ja palveluohjauksessa ja edistää niiden kehittämistä monialaisessa ja
-ammatillisessa yhteistyössä

Sisältö (OJ)

- Vastavuoroisuus ja dialogisuus asiakas- ja palveluohjauksen ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja ohjaamisessa
- Moniammatillisen vuorovaikutuksen ja kohtaamisen teoreettiset lähtökohdat ja asiakaskeskeinen orientaatio
- Roolit asiakas- ja palveluohjauksessa sekä moniammatillisessa verkostotyössä
- Vuorovaikutus ja tiimityötaidot moniammatillisessa verkostotyössä
- Sähköisen asioinnin palvelut
- Digitaalisten palvelujen saavutettavuus
- Digitalisaatio ja robotologian palvelumuotoilun mahdollisuudet asiakas- ja palveluohjauksessa

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Hyväksytty
Opiskelija osaa soveltaa vuorovaikutuksen tietoperustaa erilaisissa asiakastilanteissa ja hän osaa toimia vastavuoroisessa ja dialogisessa vuorovaikutussuhteessa. Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa asiakas – ja palveluohjaustyön digitaalisia keinoja sekä osaa ohjata asiakkaita digitaalisten palveluiden käytössä. Hän osaa tarkastella asiakaslähtöisesti moniammatillista yhteistyötä sekä hyödyntää tässä yhteistyössä digitaalisia välineitä. Opiskelija kykenee reflektoimaan kriittisesti oman asiantuntijuuden kehittymistä.


Täydennettävä/hylätty
Yllä olevat tavoitteet eivät toteudu.

Arviointiasteikko

0-5