Skip to main content

Finnish Language and Communication (3 cr)

Code: 5N00EK87-3007

General information


Enrolment period
01.06.2023 - 31.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
TAMK Languages and Communication
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in Environmental Engineering
Open University of Applied Sciences
Bachelor's Degree Programme in Textile and Material Engineering
Teachers
Ella Hakala
Person in charge
Ella Hakala
Course
5N00EK87

Objectives (course unit)

This course is for native Finnish speakers only.

After the course, student can evaluate their communication skills, can take advantage of the feedback given, understands the importance of communication skills and communication processes, understands what purposeful communication is and wants to develop his/her skills in Finnish and communication as a part of their professional skills. Student can cope in the communication situations of their own field, can give and receive feedback in working life communication situations, can listen to, observe and interpret communication. Student has expert communication skills: the message is structured, understandable and convincing. Student can take into account the demands of the respondent, situation and the field, can acquire and use information of their own field critically and can create a written and spoken presentation for a target audience and also, if required, and include visual aids. Student know the working life text types and ways to use language, uses the language of their field following the practices and guidelines and understands the impact of culture in communication and the significance of collaborating with people from various cultural backgrounds.

Content (course unit)

Basics of spoken communication (theory and practice); Grammar; Writing documents (e.g. job applications, notifications).

Prerequisites (course unit)

No prerequisites.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Evaluation criteria is available in Finnish only.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Evaluation criteria is available in Finnish only.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Evaluation criteria is available in Finnish only.

Location and time

Koko syyslukukauden ajan maanantaisin.

Exam schedules

Kurssiin ei kuulu tenttiä.

Assessment methods and criteria

Kaikki kurssitehtävät tehtyinä ja läsnäoloa verkko-opetuksessa vähintään 80 %. Kurssi painottuu harjoituksineen suulliseen viestintään. Arvosana määräytyy seuraavasti: puhe-esitys 1/3, kielenhuoltotesti 1/3 ja kirjallinen tehtävä 1/3

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opetuskeskustelu, ryhmä- ja parityöskentely, harjoitukset, tavoitteiden asettaminen ja niitä kohti pyrkiminen monipuolisten palautteiden avulla.

Learning materials

Kurssi-Moodleen linkitetty sekä muu opettajan laatima materiaali.

Student workload

Kurssi sisältää kohtuullisen paljon kotona tehtävää työtä: niin puheiden valmistelua kuin kirjoittamistakin.

Content scheduling

Kurssi-Moodleen rakentuvan rungon mukaan.

Completion alternatives

Vastaava korkeakoulutasoinen viestinnän kurssi.

Practical training and working life cooperation

Ei.

International connections

Oman kansainvälisen perusryhmän hyödyntäminen mahdollisuuksien mukaan.

Further information

No alternative form of completion.
Sufficient skills in Finnish.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osannut tehdä kurssitehtäviä niille asetettujen tavoitteiden mukaan tai jättänyt muusta syystä niitä tekemättä tai palauttamatta ja/tai hänellä on poissaoloja enemmän kuin 20 %.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija kirjoittaa ymmärrettävästi ja asiatyylisesti asiakirjastandardia jäljitellen. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta.

Opiskelija kykenee pitämään puhe-esityksensä visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii kirjoittaen jäsentyneesti ja havainnollisesti. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja teksti on melko virheetön ja noudattelee asettelultaan täysin asiakirjastandardia. Opiskelija osaa esittää asiat erotellen omat näkemyksensä lähteistä hankkimistaan tiedoista niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin.

Opiskelijan puhe-esitys on vastaanottajat ja tilanteen huomioiva ja rakenteeltaan toimiva. Puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii kirjoittaen vakuuttavasti, perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Hänen tekstinsä olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty sekä tiivistetty. Kieli on virheetöntä ja tyyli hallittua.

Opiskelija osaa puhua vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti. Hän esiintyy luontevasti ja asiallisesti onnistuen ylläpitämään yleisön mielenkiinnon koko esityksen ajan. Hän osaa hyödyntää äänen tehokeinoja.

Go back to top of page