Customer Experience and B2B Agency (5 cr)
Code: 8U00FZ54-3001
General information
- Enrolment period
- 20.01.2023 - 16.02.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.03.2023 - 16.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Business and Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- to understand the crucial value creation processes of service business
- to evaluate the impact of B2B agency on the user's customer experience
- to analyze customers’ needs and expectations
Content (course unit)
Course contents
- business models for creating new policies
- customer value and value proposition
- B2B agency and its impact on customer experience
- service design as a method of research, development and innovation as well as strategy
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
- is able to define the impact of B2B agency on the customer experience of the service user
- knows different business models
- takes responsibility for its own performance
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student
- is able to structure the impact B2B agency on the customer experience of the service user
- understands the possibility of different business models to create new policies
- identifes and complies with relevant policies
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student
- comprehends broadly the impact of the B2B agency on the customer experience of the service user
- knows how to look for different business models to create new policies
- knows how to operate responsibly, flexibly and constructively to develop the industry's operating methods
Location and time
Opintojakson aikataulua
20.2 ennakkotehtävä Moodlen kautta
yhteiset opetustunnit Zoomin välityksellä:
17.3 klo 8.30-16.00
14.4 klo 8.30-16.00
12.5 klo 8.30-16.00
16.5 kirjallisen tiimiraportin palautus Moodleen
Exam schedules
Ei tenttiä, tiimitehtävän kirjallinen raportti palautettava arviointiin viimeistään 16.5.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso käsitteleen yritysten välisen B2B toimijuuden edistämistä siten, että tavoiteltu asiakaskokemus (customer) toteutuu. Missä arvo syntyy, missä arvoa luodaan ja millaisin arvonluontiprosessein. Tiimitehtävän toteutuksessa sovelletaan palvelumuotoilun periaatteita. Tiimitehtävä rakentuu prosessina koko opintojakson ajan.
Opintojakso toteutetaan täysin verkossa, aikataulutettuna verkko-opetuksena, jossa on yhteisesti sovitut kontaktiajat. Opetusmenetelminä ovat luennot, keskustelut, tiimityöskentely (tiimitehtävä) ja itsenäinen tiedonhaku.
Opintojakson toteutus on integroitu Ympäristölähtöisen palvelumaisema -opintojakson kanssa. Valitse siis ko. opintojakso myös HOPSiisi. Näillä kahdella opintojaksolla on yksi yhteinen tiimitehtävä ja kontaktipäivien ohjelmat sisältävät molempien opintojaksojen sisältöjä. Tarkempi päivien ohjelma esitellään opintojakson aloituskerralla.
Ointojaksolla on ennakkotehtävä, kolme koko päivän Zoom-istuntoa ja yksi kaksi tuntinen ohjauskerta sekä laaja oppimistehtävä.
Learning materials
Ennakkomateriaalina
Menestys syntyy asiakaskokemuksesta. B2B-johtajan opas. Holma, Laasio, Ruusuvuori, Seppä & Tanner. 2021. Alma Talent. Helsinki.
Palvelumuotoiluun liittyvä materiaali
Lähdemateriaali saatavilla opintojakson Moodlessa
Opiskelijan itsenäinen tiedonhaku
Student workload
1 op = 27h opiskelijan työtä, jolloin 5 op= 135h tuntia opiskelijan työtä
- Ennakkotehtävä noin 20 h aikavälillä: viikosta 8 alkaen - ke 15.3. asti, ennakkotehtävä on yksilötehtävä
- Zoom-istunnot 17.3., 14.4. ja 12.5., 3 x 8 h = 24 h
- Yhteinen prosessisuunnitelman tiimiohjauskerta 4.4., noin 20min/tiimi
- Itsenäinen työskentely, mm. tiedonhaku ja kirjoittaminen noin 25 h
- Tiimin yhteistyöskentely oppimistehtävässä, mm. keskustelut, kehittäminen ja raportointi noin 60 h
HUOM: kontaktitunnit yhteiset Ympäristölähtöinen palvelumaisema opintojakson kanssa
Content scheduling
Ennakkotehtävä orientoi aiheeseen. Kontaktipäivien aikana on luentoja, yhtteisä dialogia ja ohjausta. Tiimitehtävän avulla opiskelijat soveltavat teoriaa käytäntöön ja luovat uusia toimintamalleja toimialalle. Tavoitteena on B2B-toimijuuden edistäminen siten, että kestävä palvetuotanto mahdollistuu ja tavoiteltu asiakaskokemus (customer) saavutetaan. Minkä pitää muuttua, jotta tähän päästään?
Completion alternatives
AHOT osaamisen näyttö
Practical training and working life cooperation
Opiskelijoiden yritysverkostot tiimitehtävän toteutuksessa.
International connections
Opintojakson opetusmateriaali on osin englanninkielistä.
Further information
Opintojakson aikataulua
20.2 ennakkotehtävä Moodlen kautta
yhteiset opetustunnit Zoomin välityksellä:
17.3 klo 8.30-16.00
14.4 klo 8.30-16.00
12.5 klo 8.30-16.00
16.5 kirjallisen tiimiraportin palautus Moodleen
Opintojakso käsitteleen yritysten välisen B2B toimijuuden edistämistä siten, että tavoiteltu asiakaskokemus (customer) toteutuu. Missä arvo syntyy, missä arvoa luodaan ja millaisin arvonluontiprosessein. Tiimitehtävän toteutuksessa sovelletaan palvelumuotoilun periaatteita. Tiimitehtävä rakentuu prosessina koko opintojakson ajan.
Opintojakso toteutetaan täysin verkossa, aikataulutettuna verkko-opetuksena, jossa on yhteisesti sovitut kontaktiajat. Opetusmenetelminä ovat luennot, keskustelut, tiimityöskentely (tiimitehtävä) ja itsenäinen tiedonhaku.
Opintojakson toteutus on integroitu Ympäristölähtöisen palvelumaisema -opintojakson kanssa. Valitse siis ko. opintojakso myös HOPSiisi. Näillä kahdella opintojaksolla on yksi yhteinen tiimitehtävä ja kontaktipäivien ohjelmat sisältävät molempien opintojaksojen sisältöjä. Tarkempi päivien ohjelma esitellään opintojakson aloituskerralla.
Ointojaksolla on ennakkotehtävä, kolme koko päivän Zoom-istuntoa ja yksi kaksi tuntinen ohjauskerta sekä laaja oppimistehtävä.