Skip to main content

Practical Placement on Management (10 cr)

Code: 7S00EM12-3003

General information


Enrolment period
01.12.2021 - 01.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.03.2022 - 18.12.2023
Implementation has ended.
Credits
10 cr
RDI portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Saija Sutelainen
Petteri Väkiparta
Niina Koskela
Tuija Laakso
Anssi-Pekka Udd
Seija Hurskainen
Eeva-Mari Miettinen
Ville Kantola
Minna Nurminen
Hanna-Kaisa Korpikoski
Person in charge
Anssi-Pekka Udd
Course
7S00EM12

Objectives (course unit)

Student
- is familiar with the basic principles of finance and human resources management and the relevant core legislation.
- is able to analyze management and managerial work from different perspectives and is well versed in managerial everyday life
- become familiar with the development and quality assessment of the work community
- is able to analyze factors that promote and weaken the well-being of the work community

Content (course unit)

Financial and human resources management
Learning Organization,
Community Leadership, Team Leadership Quality and quality development
Wellbeing at work
Ethical Leadership

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Abandoned:
* The student does not demonstrate applied and developing competence in the social field.
* The student's theoretical knowledge remains on a descriptive and determinative level. The student is not able to apply the relations between phenomena and concepts in his / her practice at the internship place or in the internship report.
* The student does not assume professional responsibility for his / her activities at the internship.
Admitted:
* The student demonstrates applied and developing competence in the social field.
* The student understands wide-ranging entities and their interrelationships and is able to integrate these into the professional context both in practice and in the internship report.
* The student takes responsibility and undertakes not only his / her own activities, but also client work and internship activities.

Location and time

Harjoittelu ajoittuu pääsääntöisesti 3.vuoden keväälle ja 4. vuoden syksylle opiskelijan oman aikataulun mukaisesti.

Exam schedules

Harjoitteluun liittyvän
* Oppimis- ja ohjaussuunnitelman palautus Moodleen kahden ensimmäisen harjoitteluviikon aikana.
* Harjoitteluraportin ja siihen sisältyvien johtamisen tehtävien palautus viimeistään kolme viikkoa harjoittelun päättymisestä.

Assessment methods and criteria

Harjoittelu arvioidaan suhteessa harjoittelun yleisiin tavoitteisiin ja opiskelijan henkilökohtaisiin tavoitteisiin. Harjoittelun ohjaaja antaa kirjallisen palautteen/arvioinnin harjoittelusta. Kokonaisarvioinnin harjoittelusta tekee ohjaava opettaja asteikolla hyväksytty/hylätty.

Opiskelija laatii omat tavoitteensa huomioiden harjoittelujakson yleiset tavoitteet. Arviointi perustuu opiskelijan osaamisen ja oppimisen arviointiin: mitä kehitystä ja muutosta opiskelijassa on tapahtunut, mitä ja millaista uutta osaamista opiskelija on saavuttanut harjoittelun aikana. Tavoitteissa ja arvioinnissa on huomioitava se, mitä osaamista harjoittelupaikassa toteutettava työ vaatii. Arvioinnissa selkiytetään myös opiskelijan ammatillisia valmiuksia eli mitä opiskelija osaa tässä vaiheessa ja mitä haasteita on edessäpäin. Osaamisen vahvistuminen näkyy erityisesti opis-kelijan itsenäistymisenä eli hän kykenee toimimaan vähitellen ilman ohjaajan tukea tai tuen tarve selkeästi vähenee.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Käytännön harjoittelu työelämässä.
Tarkemmat tiedot harjoittelun suorittamisesta siihen liittyvistä tehtävistä löytyy opintojakson Moodle-sivulta.

Learning materials

Lähijohtamisen opintojakson materiaalit.
Niiranen, V., Seppänen-Järvelä, R., Sinkkonen, M., & Vartiainen, P. 2010. Johtaminen Sosiaalialalla.
Viitala, Riitta, 2007 (tai uudempi): Henkilöstöjohtaminen - strateginen kilpailutekijä
Viitala, Riitta 2021. Henkilöstöjohtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit.
Viiala, Riitta & Jylhä, Eila 2019. Johtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit.
Kurssialustan lähdemateriaaleista löytyy tietoa myös laadunhallinnasta ja omavalvonnasta.
Sanna Laulaisen väitöskirjaan ”Jos mittää et annaniin mittää et saa”. Strateginen toimijuus ja organisaatiokansalaisuus vanhustyössä

Student workload

Harjoittelun kokonaistuntimäärä on 270 tuntia, joka on ajoitettu laskennallisesti 7 viikolle.
Tunnit on suunniteltu jakautuvat niin, että
* harjoittelupaikassa tehdään 245h (35h/viikko)
* tehtävien tekemiseen ja harjoitteluraportin kirjoittamiseen 35h (5h/viikko)

Opiskelijan on tärkeää seurata ensisijaisesti harjoittelupaikassa tehtävien tuntien kokonaismäärää viikko kohtaisen tuntimäärän sijaan.

Completion alternatives

Harjoittelun voi myös tehdä työsuhteessa sosiaalialan työkentällä.
Tarkemmat tiedot työsuhteessa tehtävään harjoitteluun tekemiseen löytyy opintojakson Moodle-sivulta.

Further information

Opintojakso Lähijohtaminen ja työhyvinvointi sosiaalialalla 5 op / Lähijohtaminen 3 op tulee olla suoritettu ennen harjoittelua tai vähintäänkin aloitettu.

Voit tehdä tämän harjoittelun samassa paikkaa kuin missä teet 7S00EM16 Syventävän harjoittelun.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

HYVÄKSYTTY
Opiskelija on saavuttanut harjoittelun yleiset tavoitteet
* Opiskelija osoittaa sosiaalialan soveltavaa ja kehittävää osaamista.
* Opiskelija ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita ja osaa yhdistää nämä ammatilliseen kontekstiin niin käytännössä kuin harjoitteluraportissaankin.
* Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön ja harjoittelupaikan toimintaan.
* Opiskelija tarkastelee asiota erityisesti lähijohtamisen näkökulmasta.

HYLÄTTY
Opiskelija ei ole saavuttanut harjoittelujakson tavoitteita
* Opiskelija ei osoittaa sosiaalialan soveltavaa ja kehittävää osaamista.
* Opiskelijan teoreettinen osaaminen jää kuvailevalle ja toteavalle tasolle. Opiskelija ei osaa soveltaa ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita toiminnassaan harjoittelupaikassa eikä harjoitteluraportissa.
* Opiskelija ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan harjoittelupaikassa.
* Opiskelija ei tarkastele asiota lähijohtamisen näkökulmasta

Go back to top of page