Skip to main content

Developmental Psychology (5 cr)

Code: 7S00EL30-3013

General information


Enrolment period
02.07.2022 - 31.07.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Hanna-Liisa Puskala
Course
7S00EL30

Objectives (course unit)

Student:
- can perceive the life cycle as a continuum and as a mental, physical, and social synthesis taking different stages and events of life into account
- can describe attachment patterns, know how they are formed, and understand their significance in the cycle of life
- can describe the development of emotional life and its significance in the different stages of life
- can describe sexual development and the importance of sexuality education taking mental, physical, and social aspects into account

Content (course unit)

- Psychological information about the different stages of life
- Knowledge about attachment patterns and the significance of emotional life
- Knowledge about traumas
- Understanding about different possibilities of the life cycle in a relation to mental healing
- Sexual development and sexuality education

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Can describe goal related phenomena, theory and define basic concepts. The choices, solutions and limits of perspective are not theoretically justified or the theoretical reasoning is straightforward.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Can apply theory and concepts and structure things in relation to each other. Can define problems and tasks and justify solutions and choices. Can evaluate things and look at them from different angles.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Is able to analyze information and activities and to combine them with professional context. Is able to search for development opportunities and to justify different approaches and solutions. Can create new solutions or combine existing ones creatively.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected: Goal-related phenomena, theory, and basic concepts are not sufficiently defined, described, or incorrect. Content management inconsistent and incomplete or incorrect. Knowledge objectives are not or only partially achieved.

Exam schedules

Kirjallisuustentti:
-Saukola, K., Laine, T. 2017. Näe sydämellä. Luo arvostava yhteys lapseen
-Ahonen, L. 2017. Haastavat kasvatustilanteet. Lämpimän vuorovaikutuksen käsikirja

Assessment methods and criteria

-Kirjallisuustentti (0-5)
-Kasvun prosessitehtävä: Minun sukujuureni ja elämäni tarinani: Minä ihmisenä (Hyväksytty - Täydennettävä - Hylätty)
-Seksuaalisuustehtävä: Seksuaalisuuskasvatus ja seksuaalisuuden monimuotoisuus -tehtävä (Hyväksytty - Täydennettävä - Hylätty). Kiitettävällä voi korottaa kirjallisuustentin arvosanaa

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-Luennot
-Kirjallisuus
-Aktivoivat tehtävät
-Reflektointi
-Ryhmätyöskentely
-Elokuva
-Aidot oppimisympäristöt
-Itsenäinen tehtävä
-Oman minuuden ja elämänkokemuksen soveltaminen

Learning materials

-Saukola, K., Laine, T. 2017. Näe sydämellä. Luo arvostava yhteys lapseen
-Ahonen, L. 2017. Haastavat kasvatustilanteet. Lämpimän vuorovaikutuksen käsikirja

Student workload

5op=135 tuntia
Opetus ja ryhmätyöskentely
Tenttikirjallisuuden opiskelu
Itsenäiset tehtävät

Content scheduling

Pe 30.9 klo 15.15-18.45 Aloitus ja Johdanto lapsen kehitykseen kiintymyssuhdenäkökulmasta
la 1.10. klo 9-11.45 Lapsen kognitiivinen kehitys ja sosiaalinen ympäristö
la 1.10. klo 12.30-15.15 Traumatisoituneen lapsen kohtaaminen päivähoidossa
la 29.10. klo 9-12.45 Lapsuuden kehitys tunne-elämän jatkumona


Itsenäiset ja ryhmätehtävät:

Ks. aikataulut ja ohjeistus Moodlesta

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tamkin yleinen arviointikehikko löytyy Moodlesta

Go back to top of page