Leading Sales and Developing the Business of Customers (10 cr)
Code: 1800EB14-3003
General information
- Enrolment period
- 09.06.2022 - 30.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 05.03.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- RDI portion
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- MD in Sales Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
Students know how to lead sales in modern and complex business environments. Students also know how to measure sales operations in digital and global era. Students understand how the customers' change in buying influences to their decision making process. Sales management will be learnt from different aspects and with the help of guest lectures and literature. Students are able to lead and develop strategic sales management in different industries. One important target is to find own role as a sales professional, as a sales developer or as a sales leader. Course is for master level students.
Content (course unit)
Sales management in modern business environments
Change in customer behavior and its impact on sales management
Sales leadership as a tool to build value in co-creation with the customer
Strategic sales leader, roles and dissemination of change
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija tietää millaisia muutoksia oman organisaation myynnin johtamisen eteen tulisi tehdä. Opiskelija osaa hahmottaa mittareita ja keinoja johtaa myyntiä tuloksellisemmin. Opiskelija on myös ymmärtänyt, että omaan polkuun myynnin kehittäjänä, asiantuntijana tai johtajana tulisi tehdä muutoksia. Opiskelija osaa sanoittaa myynnin eroja eri toimialoilla sekä mallintaa myynnin johtamisen painopistealueita eri ympäristöissä. Opiskelija on palauttanut opintojaksolle sovitut tehtävät ohjeistuksen mukaan.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija tietää oman organisaation myynnin johtamisen muutoksen jalkauttamistyön kautta, miten myyntiä ja sen tekemistä tulee mitata ja johtaa. Opiskelija on työssään oivaltanut muutoksen johtamisen lainalaisuudet ja ottanut käyttöön uutta oppimaansa. Opiskelija on myös tarkentanut omaa polkuaan johtajana tai asiantuntijana tai myynnin kehittäjänä. Opiskelija ymmärtää myynnin olevan erilaista eri toimialoilla sekä osaa rakentaa myynnin johtamisen mallia sekä transaktioille pohjautuvassa kaupankäynnissä ja arvoon pohjautuvassa konsultatiivisessa myynnistä. Opiskelija on palauttanut opintojaksolle sovitut tehtävät ohjeistuksen mukaan.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija osoittaa osaavansa oman organisaation myynnin johtamisen muutoksen jalkauttamityön kautta, miten myyntiä ja sen tekemistä tulee mitata ja johtaa. Opiskelija on johtamistyössään oivaltanut muutoksen johtamisen lainalaisuudet ja ottanut käyttöön uuden oppimansa soveltaen sitä laaja-alaisesti omassa organisaatiossaan. Opiskelija on myös löytänyt oman paikkansa johtajana tai asiantuntijana tai myynnin kehittäjänä. Opiskelija omaa myös näkemyksen sekä laajaa osaamista eri toimialoilta myynnin johtamisesta puhutaan sitten transaktionaalisesta tai arvoon pohjautuvasta myynnistä. Opiskelija on palauttanut opintojaksolle sovitut tehtävät ohjeistuksen mukaan.
Location and time
16.11-18.11. 2022 valmennusjakso
Lisäksi keskiviikkoiltaisin Zoom-opetusta Moodlessa näkyvän aikataulun mukaan
Exam schedules
-
Assessment methods and criteria
kirjakolahdus S/H
solutehtävä S/H
myynnin johtamisen kehittämistehtävä, yksilötehtävä (0-5)
oppimispäiväkirja (0-5)
läsnäolo valmennusjaksolla pakollista
Assessment scale
0-5
Teaching methods
tiimioppiminen, vierailijaluennoitsijat, yksilö- ja ryhmätehtävät mm. kirjakolahdus, valmennus
Learning materials
Kirjalistaus Moodlessa
Student workload
Läsnäolo kurssin valmennusjaksolla on pakollista 16.-18.11. 2022. Valmennuspäivät kestävät 8:30-17
Lisäksi yksilö ja tiimityötä
1 op = 27 h työtä
Content scheduling
-
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
Lähes kaikki kurssin oppimistehtävät viedään käytäntöön omaan yritykseen, vierailijaluennoitsijat tulevat yritysmaailmasta
International connections
-
Further information
-
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kurssitehtävistä osa arvioitu H tai 0 ja palautuksia puuttuu
Läsnäolo valmennusjaksolla puuttuu
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tietää millaisia muutoksia oman organisaation myynnin johtamisen eteen tulisi tehdä. Opiskelija osaa hahmottaa mittareita ja keinoja johtaa myyntiä tuloksellisemmin. Opiskelija on myös ymmärtänyt, että omaan polkuun myynnin kehittäjänä, asiantuntijana tai johtajana tulisi tehdä muutoksia. Opiskelija osaa sanoittaa myynnin eroja eri toimialoilla sekä mallintaa myynnin johtamisen painopistealueita eri ympäristöissä. Opiskelija on palauttanut opintojaksolle sovitut tehtävät ohjeistuksen mukaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tietää oman organisaation myynnin johtamisen muutoksen jalkauttamistyön kautta, miten myyntiä ja sen tekemistä tulee mitata ja johtaa. Opiskelija on työssään oivaltanut muutoksen johtamisen lainalaisuudet ja ottanut käyttöön uutta oppimaansa. Opiskelija on myös tarkentanut omaa polkuaan johtajana tai asiantuntijana tai myynnin kehittäjänä. Opiskelija ymmärtää myynnin olevan erilaista eri toimialoilla sekä osaa rakentaa myynnin johtamisen mallia sekä transaktioille pohjautuvassa kaupankäynnissä ja arvoon pohjautuvassa konsultatiivisessa myynnistä. Opiskelija on palauttanut opintojaksolle sovitut tehtävät ohjeistuksen mukaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osoittaa osaavansa oman organisaation myynnin johtamisen muutoksen jalkauttamityön kautta, miten myyntiä ja sen tekemistä tulee mitata ja johtaa. Opiskelija on johtamistyössään oivaltanut muutoksen johtamisen lainalaisuudet ja ottanut käyttöön uuden oppimansa soveltaen sitä laaja-alaisesti omassa organisaatiossaan. Opiskelija on myös löytänyt oman paikkansa johtajana tai asiantuntijana tai myynnin kehittäjänä. Opiskelija omaa myös näkemyksen sekä laajaa osaamista eri toimialoilta myynnin johtamisesta puhutaan sitten transaktionaalisesta tai arvoon pohjautuvasta myynnistä. Opiskelija on palauttanut opintojaksolle sovitut tehtävät ohjeistuksen mukaan.