Radiotherapy, Clinical Training (8 cr)
Code: 7R00BI39-3001
General information
- Enrolment period
- 30.11.2015 - 29.01.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.02.2016 - 16.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Radiography and Radiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Radiography and Radiotherapy, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Tiina Säilä
- Marja Jaronen
- Irja Kolehmainen
- Maire Petäjäjärvi
- Course
- 7R00BI39
Objectives (course unit)
Students
-are able, in the clinical training as members of a team plan, carry out, document and evaluate radiotherapy of cancer patient
-can as team members plan and carry out appropriate radiation protection of patients, staff and other people in radiotherapy
-are able to act as team members, appreciate and respect patients and their relatives and also co-workers
-are interested in learning radiotherapy, able to reflect their own skills and have a positive attitude towards continuously developing themselves
Content (course unit)
-Clinical Practice in Radiotherapy department according to students personal aims
Prerequisites (course unit)
-Topographic Anatomy
-Radiotherapy, Planning and the Safe Medical Use of Ionizing Radiation
-Radiotherapy
-Oncology
-Diagnostic Radiography, Clinical Training I-IV
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Ammattitaitoa edistävä harjoittelu sädehoidossa
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Katso tarkemmat arviointikriteerit tabulasta
Hyväksytty:
• Osaa työryhmän jäsenenä toteuttaa säteilysuojelua (ALARA)
• Osaa ohjata ja asetella potilaita CT-simulaattorilla ja sädehoidossa
• Työskentelee suunnitelmallisesti, potilaslähtöisesti ja vie tehtävät päätökseen
• Kyselee potilaan vointia sädehoitojakson aikana ja osaa kertoa potilaalle sädehoidon yleisimmistä sivuvaikutuksista, niiden ennaltaehkäisystä ja hoidosta
• Löytää työskentelylleen pääsääntöisesti perustelut teoriasta
• Kykenee realistiseen itsearviointiin, vastaanottaa palautetta ja ohjeita, ja hyödyntää saamansa palautteen toiminnassaan
Hylätty:
•Oma-aloitteisuus puuttuu, ei kehity opiskelussaan, yhteistyötaidot ovat heikot.
•Ei pysty itsearviointiin tai itsearviointi on epärealistista, palautteen vastaanotto vaikeaa
•Vetäytyy potilaan ohjauksesta ja työskentelystä
•Opiskelija vaarantaa toistuvasti potilasturvallisuutta
•Ei löydä työskentelylleen perusteluja teoriasta