Germany as a Trade Partner and as a country of Trade Fairs (3 cr)
Code: V208-10-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2013 - 30.06.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2014 - 31.08.2014
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Merja Ritola
- Course
- V208-10
Objectives (course unit)
The goals of the course.
The students
- are able to interact with Germans in business and recognise the special characteristics of the country
- are able to find out current information about German business life and marketing
- know the tradefairs of their own field held in Germany
- are aware of the differences and similarities between Finnish and German culture
Content (course unit)
Contents:
Germany as a country and current events, trade fairs held in Germany, culture knowledge.
Teaching methods:
On-line course taught in Moodle. Exercises about the contents of the course. The students e.g. familiarise themselves independently with a Finnish company which does business with Germany, visit the company or carry out a phone interview to the person in charge of the German business of the company. Through Moodle discussion forums, the students learn about eac other's companies and gain a wider view on the business carried out in Germany.
Teacher: Merja Ritola, Merja.A.Ritola (at) tamk.fi
Evaluation:
The course is evaluated on scale pass-fail. The evaluation is based on the students' exercises.
Prerequisites: no prerequisites.
Literature: To be announced
Language of tuition: Finnish
Exam schedules
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä.
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Arviointi suoritaan opiskelijan tehtävien perusteella.
Teaching methods
Moodlen kautta toteutettava virtuaaliopintojakso. Erilaisia opintojakson sisältöön liittyviä tehtäviä. Opiskelija esimerkiksi perehtyy itsenäisesti yhteen Saksan kanssa kauppaa käyvään suomalaiseen yritykseen, käy tutustumassa yritykseen paikan päällä tai tekee puhelinhaastattelun yrityksessä saksankielistä kauppaa harjoittavan henkilön kanssa. Moodlen keskustelualueen kautta ryhmä pääsee perehtymiin toistensa yrityksiin ja saa laajempaa kokonaiskuvaa Saksaan suuntuvasta ulkomaankaupasta.
Learning materials
Tabulan materiaalit.
Completion alternatives
Ei ole.
Further information
Opintojakson vahvuuksia ovat monialaisuus ja ajankohtaiseen työelämään perehtyminen. Aikaisemmilta opintojaksototeutuksilta on tullut näistä asioista hyvää opiskelijapalautetta.
Opintojakso on suomenkielinen (ei saksankielinen) - tästä asiasta tulee joskus tiedusteluja opiskelijoilta.