Siirry suoraan sisältöön

Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjauksetLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 3H00FE34

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Tällä opintojaksolla tutustutaan markkinointiin erityisesti asiakasnäkökulmasta ja opitaan suunnittelemaan markkinointia.

Opiskelija osaa
- ajatella markkinointia strategisina valintoina,
- toteuttaa asiakassuhdemarkkinointia,
- laatia markkinointisuunnitelman ja toteuttaa markkinointikampanjan,
- hyödyntää tutkimustietoa markkinoinnissa.

Sisältö

Mitä on markkinoinnin strateginen suunnittelu?
Mitä ovat asiakasprofilointi ja asiakassuhdemarkkinointi?
Miten monikanavainen markkinointikampanja rakennetaan ja budjetoidaan?
Mitä vaatimuksia kanavavalinnat aiheuttavat graafiselle viestinnälle?

Esitietovaatimukset

Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin, markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin, strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin, strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät, tuntee viestintäkanavat ja osaa hyödyntää niitä markkinoinnissa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tietää vain joitain asiakassuhdemarkkinointiin, markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyviä käsitteitä eikä osaa toteuttaa toimivaa markkinointikampanjaa.

Siirry alkuun