Skip to main content

Digital Twins (5 cr)

Code: C-10108-R504TL139-3002

General information


Enrolment period
18.03.2024 - 30.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.10.2024 - 15.12.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Institution
Lapland University of Applied Sciences, verkko-opetus lukujärjestyksen mukaan Rantavitikan kampuksella, Jokiväylä 11, syksylukukaudella 2024
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 10

Objectives (course unit)

Opiskelija kykenee peliteknologian menetelmiä käyttäen toteuttamaan erityyppisiä digitaalisten kaksosten toteutusmalleja. Opiskelija tunnistaa digitaalisien kaksosien ominaisuudet ja soveliaat käyttökohteet. Opiskelija ymmärtää käsitteen digitaalinen kaksonen merkityksen. Opiskelija kykenee mallintamaan järjestelmän ominaisuuksia osana digitaalisen kaksosen konseptia.

Content (course unit)

- Digitaalisen kaksosen toteutusprosessi peliteknologiaa käyttäen - Monimutkaisen heterogeenisen järjestelmän staattisien ja dynaamisien ominaisuuksien mallinnus monitoroimalla ja simuloimalla - Tiedonsiirto fyysinen mallin ja sen digitaalisen kaksosen välillä

Location and time

verkko-opetus lukujärjestyksen mukaan Rantavitikan kampuksella, Jokiväylä 11, syksylukukaudella 2024

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Osaaminen osoitetaan harjoitustehtävien avulla.

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu opintojaksolla suoritettuun näyttöön(osaamisen osoittaminen) sekä opintojakson harjoitustehtävistä.

Assessment scale

H-5

Teaching methods

-

Learning materials

Luentomateriaali, esimerkit ja harjoitukset. Moodle-työtilassa linkki jaettuun Drive/OneDrive-materiaalihakemistoon.

Student workload

Lähiopetusta ja tiharjoituksia 28 tuntia itsenäistä opiskelua, sekä harjoitustyön tekoa 107,5 tuntia.

Content scheduling

Opintojaksolla käydään läpi eri teknologiota, joiden avulla opiskelijan on mahdollisuus rakentaa oma digitaalinen kaksonen. Opintojaksolla hyödynnetään avointa dataa digitaallisten kaksosten toteutuksessa.

Completion alternatives

Opintojaksolla ei tenttiä. Palautettavat harjoitustehtävät tai vastaavan kokoinen projekti, jonka avulla voidaan osoittaa osaaminen käsiteltävään aihealueeseen.

Further information

Hyödynnämme opintojaksolla pelimoottoreita ja peliteknologiaa. Opintojakson suorittaminen edellyttää laitteistoa joka mahdollistaa unreal/unity pelimoottori kehityksen. Opiskelijoiden käytössä on koulun koneet sekä mahdollisuus hyödyntää citrix palvelua

Go back to top of page