Digital Twins (5 cr)
Code: C-10108-R504TL139-3002
General information
- Enrolment period
- 18.03.2024 - 30.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.10.2024 - 15.12.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Institution
- Lapland University of Applied Sciences, verkko-opetus lukujärjestyksen mukaan Rantavitikan kampuksella, Jokiväylä 11, syksylukukaudella 2024
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 10
- Course
- C-10108-R504TL139
Objectives (course unit)
Opiskelija kykenee peliteknologian menetelmiä käyttäen toteuttamaan erityyppisiä digitaalisten kaksosten toteutusmalleja. Opiskelija tunnistaa digitaalisien kaksosien ominaisuudet ja soveliaat käyttökohteet. Opiskelija ymmärtää käsitteen digitaalinen kaksonen merkityksen. Opiskelija kykenee mallintamaan järjestelmän ominaisuuksia osana digitaalisen kaksosen konseptia.
Content (course unit)
- Digitaalisen kaksosen toteutusprosessi peliteknologiaa käyttäen - Monimutkaisen heterogeenisen järjestelmän staattisien ja dynaamisien ominaisuuksien mallinnus monitoroimalla ja simuloimalla - Tiedonsiirto fyysinen mallin ja sen digitaalisen kaksosen välillä
Location and time
verkko-opetus lukujärjestyksen mukaan Rantavitikan kampuksella, Jokiväylä 11, syksylukukaudella 2024
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Osaaminen osoitetaan harjoitustehtävien avulla.
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu opintojaksolla suoritettuun näyttöön(osaamisen osoittaminen) sekä opintojakson harjoitustehtävistä.
Assessment scale
H-5
Teaching methods
-
Learning materials
Luentomateriaali, esimerkit ja harjoitukset. Moodle-työtilassa linkki jaettuun Drive/OneDrive-materiaalihakemistoon.
Student workload
Lähiopetusta ja tiharjoituksia 28 tuntia itsenäistä opiskelua, sekä harjoitustyön tekoa 107,5 tuntia.
Content scheduling
Opintojaksolla käydään läpi eri teknologiota, joiden avulla opiskelijan on mahdollisuus rakentaa oma digitaalinen kaksonen. Opintojaksolla hyödynnetään avointa dataa digitaallisten kaksosten toteutuksessa.
Completion alternatives
Opintojaksolla ei tenttiä. Palautettavat harjoitustehtävät tai vastaavan kokoinen projekti, jonka avulla voidaan osoittaa osaaminen käsiteltävään aihealueeseen.
Further information
Hyödynnämme opintojaksolla pelimoottoreita ja peliteknologiaa. Opintojakson suorittaminen edellyttää laitteistoa joka mahdollistaa unreal/unity pelimoottori kehityksen. Opiskelijoiden käytössä on koulun koneet sekä mahdollisuus hyödyntää citrix palvelua