Skip to main content

Project Planning (5 cr)

Code: 5S00DZ46-3002

General information


Enrolment period
02.12.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 05.05.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Electrical and Automation Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Electrical Engineering
Teachers
Mika Ijas
Mikko Ukonaho
Esa Parkkila
Petri Pohjola
Antti Välimäki
Klaus Virtanen
Person in charge
Jarkko Lehtonen
Tags
BLENDED
Course
5S00DZ46

Objectives (course unit)

The students are able to carry out technical designs in their field, choose between various technical options and produce the materials required for implementing and documenting the project. The students can use design software, standards, design protocols and to work as members of a team. They understand the significance of project management, division of labor and scheduling as a part of goal-oriented project work.

Content (course unit)

The planning follows the initiation stage. Typically the planning begins with creating various solutions and choosing the best one to implement. Design tasks are divided into sections: machine design, electric design and automation design. It is important for the group to work together so that every member of the group knows what the others are doing and are able to comment on each others’ work. The work is documented into the learning diary.
The results of the planning phase are drawings and other documentation which enable acquisitions and implementation of the project.

Prerequisites (course unit)

5S00BU71 ja 5S00BU72

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Ryhmällä ei ole toiminnalleen selkeitä pelisääntöjä, projekti etenee jossain määrin ohjaaja- tai asiakasvetoisesti. Projektiryhmän jäsenet keskittyvät omiin osakokonaisuuksiinsa, yhteistyö jäsenten kesken ja asiakkaan kanssa sekä ryhmän jäsenten vahvuuksien hyödyntäminen on puutteellista. Työkuorma jakautuu epätasaisesti projektiryhmän jäsenten välillä. Tuotos jää vajavaiseksi tai ryhmän käsitys työnsä laadusta ei vastaa asiakkaan näkemystä.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Ryhmä sopii johdetusti ryhmässä noudatettavat säännöt ja pääsääntöisesti noudattaa niitä toiminnassaan. Ryhmän jäsenet toimivat sovittujen sääntöjen ja projektipäällikön ohjeiden mukaisesti kuunnellen toisten näkemyksiä ja tehden yhteistyötä asiakkaan kanssa. Kuitenkin vastuunotto projektista vaihtelee sen eri vaiheissa. Projektin tuotos vastaa pääsääntöisesti tehtävänasettelua. Ryhmän ja asiakkaan näkemykset työn laadusta ovat suhteellisen yhteneväiset.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Ryhmä sopii oma-aloitteisesti ja yhteisesti ryhmässä noudatettavat säännöt ja pitää huolta niiden noudattamisesta toiminnassaan. Jokainen ryhmän jäsen edistää projektin tavoitteiden saavuttamista omalla toiminnallaan yhteistyössä ryhmän muiden jäsenten kanssa ja kantavat vastuuta projektin etenemisestä koko projektin ajan. Ryhmän jäsenet tekevät luontevaa yhteistyötä asiakkaan kanssa ja muokkaavat suunnitelmia saamansa palautteen mukaan. Projekti etenee aikataulussa tai muutokset ovat asiakkaan kanssa yhdessä sovittuja. Projektiryhmä osaa realistisesti arvioida tuotoksen laatua suhteessa projektin tavoitteisiin ja reflektoida projektin etenemistä.

Location and time

ks. Lukujärjestys (TAMK Kampus)

Exam schedules

ei tenttiä

Assessment methods and criteria

Reports, portfolios, project results, demonstrations, discussions, peer reviews and evaluations, seminar quality and participation

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Projektioppiminen, Tietoiskut, Työpajatyöskentely, Esitelmät
Keskeinen osa älykkäät koneet opintopolun opintokokonaisuutta on tuoteprojekti (30op), jossa tehdään todellisia tuoteprojekteja tiedonhausta ja esi-suunnittelusta valmiiseen laitteeseen, testaukseen ja loppuraportointiin. Projektit ovat opiskelijavetoisia, joissa opettajalla on opastajan rooli.
Ammatillisen osaamisen lisäksi tavoitteena on kehittää ryhmätyötaitoja, projektityötaitoja sekä ongelmanratkaisutaitoja, joiden avulla opiskelijan osaa suunnitella ja toteuttaa vaativiakin teknisiä kehitys- ja valmistusprojekteja.
Englanniksi

Learning materials

ks Moodle

Student workload

Lähtökohtana opiskelijan kokonaistyön mitoitus (27 h/op). Työnteko ja rytmitys on opiskelijavetoista, projektitavoitteen mukaista.

Content scheduling

Projektit etenevät itsemääritetyn aikataulun mukaisesti.

Completion alternatives

ei valinnaisia suoritustapoja

Practical training and working life cooperation

oppimisprojektit ovat työelämälähtöisiä tai vastaavat työelämätarpeita

International connections

Toteutus on tarjolla vaihto-opiskelijoille

Further information

Opinnot vaativat opiskelijalta itsenäistä otetta viedä ryhmän projektia eteenpäin, sekä hyviä ryhmätyötaitoja.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Project can be evaluated as failed because of following reasons
- the coach has been responsible for all communication with the client
- project group has not had any documented meetings
- project group has not written a project plan and/or project report
- project group has not evaluated the process and outcome of the proje

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student recognizes the different areas of the project and the roles of the people involved in the project. The student knows the technical entities and grouping required by the definition. The student is supported in project planning, scheduling and project management. The student is aware of the need for information retrieval.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student knows well the functions related to the project work and performs the tasks independently. The student is able to bring knowledge and skills to his / her own area of expertise to advance the project. The student is able to work well in the group and in the given schedule. Students are able to communicate well in writing and orally, Student can independently search for missing information from different sources.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student is well versed in all aspects of the project and is able to apply their skills to advance the project. The student is able to take responsibility for the management of the project and is active in helping the others in the group. The student is able to communicate in writing and orally fluently, The student is searching for information widely and is able to evaluate its correctness, and is able to make excellent summaries of them.

Go back to top of page