Skip to main content

Changing Operational Environment and Health and Social Service System (5 cr)

Code: 7Z00EL06-3005

General information


Enrolment period
22.11.2023 - 17.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services and Health Care
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Social Services
Teachers
Marja Olli
Kati Långsjö
Person in charge
Vesa Joutsen
Course
7Z00EL06

Objectives (course unit)

- Identifies the key elements of the social work operational environment and service system and identifies the areas of change and development now and in the near future

- knows the basic legislation and administrative principles guiding social work

- can critically analyze social and global changes and anticipate their social influence

- is able to utilize scenario data and methods in planning and developing welfare services

Content (course unit)

Operational environment in social work and legislation governing it

Structure of the social and health service system and reforms in the near future

Methods of producing social services and administrative principles

Foresight information and its utilization in service planning

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student can identify and describe the key elements of the operational environment in social work and the factors that influence their development. Student can describe the legislative and administrative principles that guide the work of social sector. Knows references of forecasting data.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

In addition to the above: Student is able to analyze the elements of the social work operational environment and reflect on the factors affecting development. Student can apply knowledge in analyzing one's own work environment and use forecasting data. Knows the key legislation and administrative principles in the field.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

In addition to the above: Student can analyze the components of the social environment and critically reflect the factors that influence development. Is able to evaluate the development needs and opportunities of services based on forecasting information.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The objectives of the course have not been achieved. All aspects of the course have not been successfully completed.

Location and time

18.1.2024-12.4.2024

Exam schedules

Ei tenttiä.

Assessment methods and criteria

- Työelämälähtöisen kehittämissuunnitelman laatiminen yhteistyössä Pirhan toimijoiden kanssa sekä kehittämissuunnitelmaan sisältyvän kirjallisuuskatsauksen tekeminen.
- Välitehtävien suorittaminen.
- Henkilökohtainen oppimispäiväkirja koskien kontaktiopetusta ja opiskelijan oppimista.

Arvointiasteikko: HYVÄKSYTTY/TÄYDETTÄVÄ/HYLÄTTY
Hyväksytty arvosana edellyttää arvosanan kolme tasoa.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opetusmenetelminä seminaarityöskentely, kehittämissuunitelman laadinta, välitehtävät (yksilöllisesti ja tiimeittäin) sekä oppimispäiväkirja. Opintojaksolla tehdään yhteistyötä restonomiopiskelijoiden kanssa palveluprosessien muotoilussa.

Learning materials

Materiaalipaketti Moodlessa.

Student workload

5 op = 135 h
lähipäivät 20 h
tiimityö ja muu itsenäinen työ = 115 h

Content scheduling

1. kontaktiopetus 18.1. klo 12:30-15:30
Välitehtävä 1.2. mennessä
2. kontaktiopetus 1.2. klo 8:30-11:30
Välitehtävä 14.3. mennessä
3. kontaktiopetus 14.3. klo 12.30-15:30
4. kontaktiopetus 12.4. klo 8:30-15:30
Oppimispäiväkirjojen palautus 12.4. mennessä.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Practical training and working life cooperation

Opintojaksolla tehdään tiivistä kehittämisyhteistyötä Pirhan kanssa.

International connections

Opettajat ja opiskelijat hyödyntävät työskentelyssä Suomessa ja muissa maissa toimiviksi todettuja käytäntöjä.

Go back to top of page