Becoming a Bachelor of Social Services (4 cr)
Code: 7S00EL24-3013
General information
- Enrolment period
- 02.12.2023 - 29.04.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 31.12.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Student
- is able to analyze one's own identity in general and in relation to social values, ethical principles and work
- is able to analyze one's own starting points and activity as a self-directed actor and learner
- can reflect alone and with others
Content (course unit)
- My life history, self-image and identity, professional growth, social competencies, social work values, ethics and human perception - -
- Self-directed learner, socio-constructivist learning, active agency, self-acceptance, intrinsic motivation
- Self-assessment and reflection skills, listening, appreciating and respecting others' views as part of one's own thinking, receiving and giving feedback
- Collaboration, group dynamics, interaction skills in meeting people and customers
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Abandoned:
The student examines his / her own knowledge and growth regarding the content of the course at a general and descriptive level
Admitted:
The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising
Location and time
Kokonaisuus kestää koko vuoden 2023.
15.01.2024 10.00 - 16.00 Ryhmäytyminen ja opiskelun perustiedot, totsu, moodle,
19.01.2024 12.30 - 15.45 Valokuvatehtävä, identiteetti (R1 ja R2)
25.01.202413.00 - 16.00 Perehdytys, allekirjoitus sposteihinAmk, yliopisto ja sosiaalityö, OPS, kompetenssit, miten meillä opiskelillaan /verkko/etä/lähi
8.03.2024 13.00 - 16.00 kieli-info klo 12.30 - 13 . + vaarankarikot , Voimaeläin + videot , 13 - 14, Teoreettinen reflektio, Harjoittelu ja siellä oppiminen, pienryhmissä ennakkotehtävän reflektio ryhmissä R1 ja R2 14.30 - 15.30
5.04.202 Klo 12.30-- 13, Opiskelijapalaute klo 13-13.30 sopu + tamk. 14.15 - 14-45 45, harjoitteluinfo 15-15.45
7.05.2024 12.30 -15.45 Opiskelijapalaute, 22aso opiskelija, rikostaustaote, leirikoulun suunnittelu , vapaavalintaisten ohjeistus + norsupallo?
Teemoja syksyllä 2024:
12.-13.9 leirikoulu, portfolion ohjeistus; Miksi valitsin tämän ammatin, sovellunko alalle, mitä työntekijältä odotetaan?
lokakuu: Hyvä elämä: mitä se on, mikä sinulle on hyvää elämää, mikä on hyvää elämää syrjäytetylle huono-osaiselle.
Tavoite: opiskelija ei aseta omia ihanteita ja tavoitteita auttamisen tavoitteiksi + joulujuhlaohjelma
Joulukuu: portfoliot
Assessment methods and criteria
Kokonaisuuden hyväksytysti suorittaminen vaatii
a)osallistumista tunneille, poissaoloista annetaan korvaava tehtävä.
b) ammatillisen kasvun portfolion tekemistä ja portfolion esittämissen.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Keskustelu/dialogi
Päiväkirjasta portfolioksi prosessi
Valokuvatyöskentely
Kotiryhmät
Learning materials
AMMATILLISEN KASVUN TEEMAT
OMA IDENTITEETTI
Kuka minä olen, ennen oppimista on tehtävä omat käsitykset näkyviksi - kehitymme lähtökohtamme tuntevasta näkemykselliseksi ja vahvan oman asenteen omaavaksi. On tunnettava hyväksyttävä itsensä, vahvuutensa ja heikkoutensa sekä elämäntarinansa, jotta voi kohdata asiakkaan ja hänen elämänsä.
REFLEKTIIVISYYS
Oppimisen, ammatillisen kasvun ja työssä kehittymisen sekä laadukkaan asiakastyön edellytys on kyky analysoida ja tarkastella kriittisesti asioita eri tasoilla - kehitymme itsereflektion taidoista yhteiskuntatason kriittiseen ja vapauttavaan asenteeseen...
ITSEOHJAUTUVUUS
Itseohjautuva oppija tuntee itsensä ja omaa monia kasvuun sekä ammatillisuuteen liittyviä perusominaisuuksia ja taitoja - kehitymme ohjatuista toimijoista itseohjautuviksi yksilöiksi. Esim. Millainen oppija olen, olenko aktiivinen, tunnenko itseni ja mikä motivoi minua sisäisesti tähän vaativaan ammattiin?
VUOROVAIKUTUS
Sosionomin vahvin ja keskeisin osaamisalue sekä asiakastyön ydin - kehitymme ryhmän jäsenestä verkostotyön tekijäksi. Esim. Millainen olen omassa opiskelijaryhmässäni ja opiskelijayhteisösä?
AMMATTIETIIKKA
Sosiaalialan työn perusta ja lähtökohta - kehitymme oman eettisyyden tiedostamisesta eettisyyden edistämiseen ja eettisten epäkohtien korjaamiseen yhteiskunnallisesti...
SOSIONOMIN AMMATTI-IDENTITEETTI
Arvioimme vähitellen ja yksilöllisesti etenevää kasvuamme sosiaalialan ammattilaiseksi eli sosionomiksi - kehitymme sosionomi yksilöstä sosionomi kehittäjiksi ja vaikuttajiksi.
Kuka minä olen, ennen oppimista on tehtävä omat käsitykset näkyviksi - kehitymme lähtökohtamme tuntevasta näkemykselliseksi ja vahvan oman asenteen omaavaksi. On tunnettava hyväksyttävä itsensä, vahvuutensa ja heikkoutensa sekä elämäntarinansa, jotta voi kohdata asiakkaan ja hänen elämänsä.
Student workload
9 x 3 h = 27 Lähiopetus
Itasenäinen = 53 tuntia
Completion alternatives
Ei ole
Further information
Tämän opintojakson informaatio löytyy 24ason kotisivuilta moodlesta
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei esitä port-foliota, ei osallistu tunneille eikä tee korvaavia tehtäviä.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kokonaisuuden hyväksytysti suorittaminen vaatii osallistumista tunneille ja ammatillisen kasvun portfolion tekemistä ja portfolion esittämisen