Skip to main content

Social Pedagogy as a Work Orientation (5 cr)

Code: 7S00EL36-3016

General information


Enrolment period
01.12.2023 - 31.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 08.06.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Juha Santala
Jaana Kokkinen
Person in charge
Jaana Kokkinen
Tags
CONTACT
Course
7S00EL36

Objectives (course unit)

Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work

Content (course unit)

- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Describes and knows the basic ideas, concepts and practices of social pedagogical orientation.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Student is able to explain the starting points and significances of social pedagogical work and approach in social work in a versatile and comprehensive way. Student is able to analyze social reality and work by using theoretical consepts of social pedagogy.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Student is able to create a holistic and theoretically grounded understanding of social pedagogy and is able to critically analyze one's own work approach and social reality.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student has not completed all areas of the course.

Location and time

Lukujärjestyksen mukaisesti maalis-toukokuussa

Exam schedules

Kirjallisuus- ja luentotentti EXAMissa. Ryhmätentti Moodlessa. Aikataulu tarkentuu myöhemmin.

Uusintatentti


Kurssiarvosanan korotus tutkintosäännön mukaan. Ei osakorotuksia (ks. tutkintosääntö). .
Jos opiskelija saa hylätyn arvioinnin tai ei osallistu kuulusteluun, hänellä on kaksi uusintasuorituskertaa. Ellei opiskelija pysty osoittamaan perusteltua syytä poissaoloonsa kuulustelusta tai uusinnasta, poissaolo katsotaan hylätyksi suoritukseksi. POIKKEUS: Sorrettujen pedagogiikan tentin voi uusia ja sitä voi korottaa 5 kertaa

Assessment methods and criteria

1) Kaksi kirjallisuustenttiä:
a) Nivala & Ryynänen: Sosiaalipedagogiikka (löytyy e-kirjana). Johdanto s. 13-30, Luvut 3-8 s. 89-299 , Lopuksi: Ovet ja ikkunat auki 329-342. Moodleryhmätentti. Arviointi 1-5
b) Freire, Paulo : Sorrettujen pedagogiikka. Vaihtoehtoinen verkkoaineisto Moodlessa: Toimintaan Freiren kanssa, Exam linkki: https://exam.tuni.fi/enrolments/268128?code=7S00EL36-3016
Arviointi 1-5
2) Vlog rakenteellisesta sorrosta, hyv/hyl.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena.
Opetus koostuu luennoista, dialogisista työpajoista, ryhmätöistä, tenteistä.

Learning materials

Lähiopetuksen materiaalit: ks. moodle

Student workload

5 op 5x 27h=135h
Kontaktiopetus 61h
Itsenäinen opiskelu ja tentit 47h
Ryhmätehtävä 27h

Content scheduling

12.03.2024 08.30 - 11.45 D1-02 (107 henkilöä) Mitä sosiaalipedagogiikka on väittämätesti ,totsu, oppimistekniikka, , sosiaalipedagogiikan perusajatuksia, Woffelsonille palaute, Demokratia - autoritaarisyys vlog, Rakenteellinen sorto
26.03.2024 08.30 - 11.45 D1-02 (107 henkilöä) Alumnit H0-27, H4-26, H2-23, H4-24, sosiaalipedagogiikan perusajatuksia
02.04.2024 08.30 - 11.45 H0-31 (32 henkilöä) C-ryhmä Juha
02.04.2024 12.30 - 15.45 H0-31 (32 henkilöä) D-ryhmä Juha
04.04.2024 08.30 - 11.45 H0-29 (32 henkilöä) A-ryhmä Juha
05.04.2024 08.30 - 11.45 H0-29 (32 henkilöä) B- ryhmä Juha
10.04.2024 08.30 - 10.00 D1-02 (107 henkilöä)
10.04.2024 08.30 - 15.45 H0-31 (32 henkilöä) H0-29 (32 henkilöä) H0-27 (40 henkilöä) F1-22 (35 henkilöä) Työpajapäivä - Jenginuoret ja sosiaalipedagogiikka, Rakenna toisia auttava maja, Videoi tanssiesitys materiaalin perusteella, sarjakuva Freirestä
10.04.2024 14.15 - 15.45 D1-02 (107 henkilöä)
15.04.2024 08.30 - 11.45 H0-27 (40 henkilöä) C -ryhmä Jaana
15.04.2024 12.30 - 15.45 H0-27 (40 henkilöä) D-ryhmä Jaana
16.04.2024 08.30 - 11.45 H0-27 (40 henkilöä) A-ryhmä Jaana
16.04.2024 12.30 - 15.45 H0-27 (40 henkilöä) B-ryhmä Jaana
17.04.2024 08.30 - 11.45 D1-02 (107 henkilöä)
24.04.2024 08.30 - 11.45 Jaana A-Ryhmä H0-06 Osallisuus ja Yhteisöllisyys, Juha B-ryhmä H4-25 kasvatus (varhaiskasvatus)
24.04.2024 12.30 - 15.45 Jaana C- ryhmä H0-06 Osallisuus ja Yhteisöllisyys, Juha D-ryhmä H4-25 kasvatus (varhaiskasvatus)
29.04.2024 08.30 - 11.45 A-ryhmä Juha H4-25 kasvatus (varhaiskasvatus) , B-ryhmä Jaana Osallisuus ja yhteisöllisyys H0-06
29.04.2024 12.30 - 15.45 C- ryhmä Juha H4-25 kasvatus (varhaiskasvatus), Jaana D-ryhmä Osallisuus ja yhteisöllisyyys H0-06
07.05.2024 08.30 - 11.45 D1-02 ja G00-10, klo 8.30 - 10.30 vlog. Klo 10.45 - 11.30 Palaute ja oppimisen arviointi.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Practical training and working life cooperation

Alumniyhteistyö

International connections

Yhteistyö vaihto-opiskelijoiden kanssa

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TAMKin arviointikriteerien mukaisesti. ks. kohta tietäminen: https://intra.tuni.fi/fi/opetus/koulutuksen-suunnittelu-ja-kehittaminen/opetussuunnitelmatyo-0/arviointikriteerit

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TAMKin arviointikriteerien mukaisesti. ks. kohta tietäminen: https://intra.tuni.fi/fi/opetus/koulutuksen-suunnittelu-ja-kehittaminen/opetussuunnitelmatyo-0/arviointikriteerit

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TAMKin arviointikriteerien mukaisesti. ks. kohta tietäminen: https://intra.tuni.fi/fi/opetus/koulutuksen-suunnittelu-ja-kehittaminen/opetussuunnitelmatyo-0/arviointikriteerit

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TAMKin arviointikriteerien mukaisesti. ks. kohta tietäminen: https://intra.tuni.fi/fi/opetus/koulutuksen-suunnittelu-ja-kehittaminen/opetussuunnitelmatyo-0/arviointikriteerit

Go back to top of page