Skip to main content

Energy Engineering (3 cr)

Code: 5K00DK61-3008

General information


Enrolment period
02.07.2022 - 18.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 03.12.2022
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Mechanical Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Mechanical Engineering
Teachers
Jari Puranen
Person in charge
Markus Aho
Course
5K00DK61

Objectives (course unit)

Students are able to:
- calculate conductive energy through objects
- calculate convective energy in tubular flows
- calculate simplified radiative enegy
- calculate energy sums in heat transfer
- calculate pressure drop in tubular flows
- formulate and solve energy balance equations

Content (course unit)

Conduction, convection, radiation, combined heat transfer, pressure drop, and energy balance equations. Examples of equipments include steam power plant, gas trubine power plant, engines, pumps and blowers.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student is able to identify the main principles, basic concepts and phenomena of energy production and use. The student is motivated enough to take responsibility for his/her own performance, know how to act in the group and give and receive feedback.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Students are familiar with the main principles, basic concepts and phenomena of energy production and use, and are able to justify and apply their learning. Students are clearly motivated, take responsibility for their own and team performance and are able to constructively give and receive feedback.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student knows and understands widely the main principles, basic concepts and phenomena of energy production and use. The student is able not only to justify and apply his / her learning, but also to critically evaluate his / her own solutions. Students are highly motivated, committed to taking responsibility for their own and group performance, and are able to systematically use feedback as a tool for professional growth.

Location and time

Monimuotoryhmän aikataulun mukaisesti.

Exam schedules

Ei ole.

Assessment methods and criteria

Automaattiarvioitavat laskuharjoitukset tuottavat 80 % pisteistä ja ryhmässä tehtävä suullinen esitys 20 %. Hyväksyttyyn suoritukseen tarvitaan 40 %:a maksimipisteistä. Arvosanarajat ovat 40 (1), 50 (2), 65 (3), 80 (4) ja 90 (5) % kokonaispisteistä.

Suullisesta esityksestä ei voi saada maksimipisteitä, ellei osallistu sekä esityksen laatimiseen, että sen esittämiseen. Opiskelija hyväksyy Moodlessa oman osuutensa työstä. Tekemätön (opiskelija ei osallistu mitenkään esitykseen) esitys alentaa arvosanaa yhdellä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opetuskeskustelu
Laskuharjoitukset
Harjoitustyö

Learning materials

Opettajan materiaali
Termodynamiikan, lämmönsiirron ja energiatekniikan kirjallisuus
Verkkolähteet
Uutisaineisto

Student workload

Lähi- ja etätunteja noin 21 tuntia, itsenäistä opiskelua 50 tuntia.

Content scheduling

Lämmönsiirto 10 h
Virtaustekniikka 10 h
Virtauskoneet 10 h
Termodynamiikka 10 h
Höyryprosessi 10 h
Voimalaitostyypit 10 h
CO2 10 h
Energiansiirto 10 h

Completion alternatives

Ei ole.

Practical training and working life cooperation

Ei ole.

International connections

Ei ole.

Further information

Opintojakso on tarkoitettu tekniikan alan yleissivistäväksi opinnoksi, eikä yksittäisiin aiheisiin pureuduta läpikotaisin.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan vaadituilla laskuharjoituksilla.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija pystyy tekemään määräajassa vaaditun määrän tehtäviä. Opiskelija saattaa tarvita apua ja tukea tehtävistä suoriutumiseen.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija kykenee itsenäisesti ratkaisemaan valtaosan annetuista tehtävistä. Osa tehtävistä puuttuu tai esitys on puutteellinen.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija kykenee itsenäisesti ratkaisemaan annetut tehtävät ja esitys on sisällöltään ammattitaitoinen.

Go back to top of page