Skip to main content

Quantitative Research Methods, Effectiveness (incl. SPSS) (5 cr)

Code: NY00EC53-3008

General information


Enrolment period
21.05.2021 - 31.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.09.2021 - 03.12.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
Tapio Yrjölä
Person in charge
Tapio Yrjölä
Course
NY00EC53

Objectives (course unit)

The student
- masters the research process step by step
- masters the basic knowledge of quantitative research methods
- masters the ethical aspects of quantitative research
- masters the reliability aspects of quantitative research
- is able to broadly describe the results of research
- is able to describe the process of an effectiveness study
- is able to evaluate the impact of services based on statistical tests

Content (course unit)

Quantitative research process and methodology
Preparation of the questionnaire and the use of the e-form editor Quantitative research ethics, validity and reliability
Using of the SPSS statistical program
Effectiveness study

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Approved
The student knows the basic statistical concepts and scales and is able to produce indicators from the data.
The student is able to carry out statistical tests (SPSS), interpret the results of statistical tests and draw conclusions.


Failed
The student has incomplete knowledge of the key statistical concepts, scales and indicators.
The student is unable to carry out statistical tests, interpret statistical test results and draw conclusions.

Location and time

pe 10.9. klo 12.30 – 15.30 ETÄNÄ
pe 8.10. klo 8.30 – 15.30, luokka C4-11b
pe 19.11. klo 8.30 – 15.30, luokka C4-11b
pe 2.12. klo 8.30 – 15.30, luokka C4-11b

Exam schedules

2.12. klo 12.30 ->

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Etäopetus, lähiopetus, itsenäinen opiskelu ja palautettavat harjoitukset, sekä loppukoe.

Learning materials

Moodleen tuleva materiaali

Metodikirjallisuus suomeksi ja englanniksi esimerkiksi:
Ronkainen, Pehkonen, LIndblom-Ylänne & Paavilainen (2011). Tutkimuksen voimasanat. WSOYPro.
Singh, Kultar 2007. Quantitative social research methods (e-kirja)
Cutis, Elizabeth A 2013. Quantitative health research: issues and methods. (e-kirja)
Creswell, John W. 2003. Research design: qualitative, quantitative na dmixed methods approaches.
Fransess, Philip & Paap, Richard 2001. Quantitative models in marketing research. (e-kirja)
Aaltola, Juhani & Valli Raine 2010. Ikkunoita tutkimusmetodeihin 2. kurssikirja
Eskelinen, Harri & Karsikas, Sami 2014. Tutkimusmedotiikan perusteet.
Tilastollisten menetelmien kirjallisuutta esimerkiksi:
Ernvall R., Ernvall S. & Kaukkila H-S. 2002. Tilastollisia menetelmiä sosiaali- ja terveysalalle. Helsinki: WSOY.
Nummenmaa L. 2004. Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät. Helsinki : Tammi.
SPSS-tilasto-ohjelman perustoiminnot. Moniste (TAMK).
Heikkilä, Tarja 2014. Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
Muijs, Daniel 2004. Doing quantitative research in education with SPSS. (e-kirja)
Cramer, Suncan 2003. Advenced quantitative data analysis. (e-kirja)

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Practical training and working life cooperation

-

Further information

Lähikerrat:
pe 10.9. klo 12.30 – 15.30 ETÄNÄ
pe 8.10. klo 8.30 – 15.30, luokka C4-11b
pe 19.11. klo 8.30 – 15.30, luokka C4-11b
pe 2.12. klo 8.30 – 15.30, luokka C4-11b

SPSS – tilasto-ohjelma (voit ladata omalle koneelle ilmaiseksi tuni-tunnuksilla)
https://intra.tuni.fi/content/software/69

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty
Opiskelija osaa keskeiset tilastolliset käsitteet ja mitta-asteikot sekä tuottaa tunnuslukuja aineistosta.
Opiskelija osaa toteuttaa tilastollisia testejä (SPSS) ja tulkita tilastollisten testien tuloksia sekä tehdä johtopäätöksiä.
Hylätty
Opiskelijalla on puutteelliset tiedot keskeisistä tilastollisista käsitteistä, mitta-asteikoista ja tunnusluvuista. Opiskelija ei kykene toteuttamaan tilastollisia testejä, tulkitsemaan tilastollisten testien tuloksia eikä tekemään johtopäätöksiä.

Go back to top of page