Skip to main content

Introduction to Field (10 cr)

Code: 8T00DQ52-3006

General information


Enrolment period
02.07.2021 - 20.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.08.2021 - 15.10.2021
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 70
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Riitta Brännare
Marja-Liisa Timperi
Pilvi Torvinen
Person in charge
Riitta Brännare
Course
8T00DQ52

Objectives (course unit)

Students are able
- to build a conception of the field of business, its history and future
- to recognise the current elements (hygienia and cleanliness, design, nutrition, humanity and gastronomy)
- build their own understanding of the development of the field of business

Content (course unit)

WHAT know-how is needed in the service business today?
WHY is hospitality an essential part of the service?
HOW can I produce an excellent customer experience?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student can identify and can determine the special characteristics of the branch.
The student performs the given tasks with the help of the teamwork.
The student takes the responsibility for his own operation. The student identifies his social skill.
The student can give and can receive feedback.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student can compare and can analyse the special characteristics of the branch.
The student can work responsibly in the cooperation and it be ready to develop its social skills.
The student can give and can receive feedback actively and constructively.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student can analyse the branch and the development needs of the operation widely. Student the part connects forth the brought matters to a vocational context.
The student can work responsibly, flexibly and constructively in the cooperation. The student develops both own and the interaction of the group. The student can give and can receive feedback actively and constructively.

Location and time

Lähiopetus TAMK pääkampus
Etäopetus Zoom / Teams

Exam schedules

varsinainen tentti tiistaina 28.9.2021 klo 9-11
1.rästitentti tiistaina 12.10. klo 8-10
toisesta rästitentistä sovitaan myöhemmin

Assessment methods and criteria

Kurssin arvioitavat osat:

-tentti (henkilökohtainen suoritus) - arviointiasteikko 0-5
-projektityön tulos ja itse-/vertaisarviointi (tiimityö) - asteikko 0-5
-referaatti (henkilökohtainen ja arvioidaan suoritus-merkinnällä) + office-paketti
-oppimisportfolio ja ammatillinen osallistuminen (henkilökohtainen, tiimityö) arviointiasteikko 0-5

Suorituskohtaiset arviointia koskevat ohjeet ovat moodlessa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- luennot
- harjoitukset
- tiimitehtävät
- henkilökohtaiset tehtävät
- havainnointi toimialan yrityksissä ja työelämäprojekti

Learning materials

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Markkinointi:
Bergström, S. & Leppänen, A. 2018. Yrityksen asiakkuusmarkkinointi. (Soveltuvin osin: toimintaympäristö, vastuullisuus…). Saatavuus: e-kirja ja TAMKin kirjastossa useita kappaleita. (käytetään tehtävissä ja tenttimateriaalina)

Historia:
Sillanpää, M. 2002. Säännöstelty huvi. Suomalainen ravintola 1900-luvulla. Biblioteca Historica. Väitöskirja. Keuruu: Otavan Kirjapaino Oy. (käytetään tehtävissä)

Lisäksi moodleen tulee oheismateriaalia teemojen tueksi.

Student workload

Opintojakson laajuus on 10 op x 27 h opiskelijan työtä = 270 h.
Opintojakson kuormittavuus vaihtelee opiskelijan aiemmasta osaamisesta riippuen.
Kurssi on suunniteltu siten, että ns. kontaktiopiskelua on noin 190 tuntia ja itseopiskelua 80 tuntia.

Content scheduling

Kontaktiopiskelu koululla tai verkossa tapahtuu 23.8.-14.10.2021 maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 8-16 pääsääntöisesti.
Kertakohtainen aikataulu on moodlessa ja avataan nähtäville kurssin alettua.

Practical training and working life cooperation

-työelämäprojekti

Go back to top of page