Skip to main content

Early Education and Day Care Services (8 cr)

Code: 7S-29-3007

General information


Enrolment period
02.12.2016 - 01.02.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2017 - 31.07.2017
Implementation has ended.
Credits
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Tapio Salomäki
Raija Yliniemi
Course
7S-29

Objectives (course unit)

1. Early Childhood Educator
Students
- deepen and clarify own pedagogical awareness and can apply own perceptions in practical situations
- understand the meaning of pedagogical relationship
- can apply child orientation and child participation in own work
- recognize and question own beliefs, values, and attitudes concerning childhood, parenthood, and professionalism
2. Theoretical Principles of Early Childhood Education
Students
- can apply key principles and values of early childhood education
- know the main objectives of early childhood education and the documents governing it
- understand the learning and development process of a child
- can explain and justify own decisions and the principles of own work
- recognize the characteristics of children’s culture and community and can use them in own work
3. Education and Pedagogy
Students
- can support and guide a child in the different stages of growth, development, and learning
- can observe and assess the development and needs of a child
- can plan, implement and evaluate pedagogically meaningful activities for children
- can guide a child individually and in a group taking key pedagogical principles into account
- recognize the meaning of care, upbringing, and education in a child’s everyday life
- know the most important contents and methods of early childhood education
- can plan and construct a meaningful growth and learning environment for a child
- can support and promote a child’s spontaneous play and guide it if necessary
4. Environment and Basic Task of Day Care
Students
- know and can apply documents and legislation governing early education and day care
- can take the basic task of day care into account in own work and in the development of own work
- know and understand the different forms of day care
5. Multi-professional Networking and Educational Partnership
Students
- know the basic principles of educational partnership
- can initiate and maintain educational partnership in the different stages and situations of a child’s development
- can help to consolidate the different growth environments of a child
- can assess the need for early support and know what early intervention is
- understand the principles of multi-professional networking and can apply them in own work

Content (course unit)

Bachelor of Social services as an early childhood educator
The historical and theoretical background of early childhood education
Education and pedagogical understanding
The environment and basic task of day care
- Legislation, statutes
- Children’s culture
Multi-professional networking and educational partnership

Exam schedules

Raijan osuuden tentti
Raijan osuuden tenttipäivät, josta voit valita itsellesi sopivan.
23.2 klo 10.00- 13.00
13.4. klo 13.00-16.00,
26.4 klo 12.00-15.00
Oppimateriaali ja kirjallisuus
Yksilötentti
Hujala & Turja (toim)Varhaiskasvatuksen käsikirja.
Kronqvist& Kumpulainen Lapsuuden oppimisympäristöt. Luvut 1- 3.
Luentomateriaali
Tenttien ajankohdat
Sovitaan yhdessä 11.1
Tentti toteutetaan niin, että opiskelija voi tehdä tenttiin 1 A4 sivun muistiinpanot
” lunttilapun”, jota voi hyödyntää vastatessaan tenttikysymyksiin. Tentissä on 2 kysymystä joihin pyydetään esseevastaus

Assessment methods and criteria

Arviointi ja arviointiperusteet Raijan osuuden tentistä
Toteutus: "Asteikko 0-5"
Tentti arvioiodaan 0-5.
Arvionnin kriteerit ovat :
1.vastausten rajaus, jäsentyneisyys
2 olennaisten seikkojen valinta kokonaisuudesta ja sisällön monipuolisuus
3 tiedon soveltaminen, , kantaaottaminen , omiin kokemuksiin reflektointi
4 käsitteiden selkeys, alkuperäisen merkityksen esille tuleminen - kattavuus ja tiiviys
Raijan osuuden tenttipäivät, josta voit valita itsellesi sopivan.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kontaktiopetus
Ennakkotehtävä
Tentti
Etätehtävät

Learning materials

Tabulassa sivuilla 15so VPmoduli

Student workload

Kurssi kokonaisuudessaan 8x27h = 216h
Tapion osuus 3x 27h = 81h josta kontaktiopetusta 28h ja itsenäiset tehtävät 53h
Raijan osuus 4x27h= 108h josta kontaktiopetus 54h, ennakkotehtävä ja tentti 54h
1op kehityspsykologiaa 27h josta 8h kontaktiopetusta ja 19h itsenäiseentehtävään opettaja selviää myöhemmin

Content scheduling

Moduliopintojen kontaktiopetus keskiviikkoisin vk 2 - vk 10 ( ei viikolla 9).
Vk 2: 11.1 Raija ap ja ip
Vk3: 18.1 Katja ap Tapio ip
Vk4 25.1: Raija ap ja ip Leena Peltola
Vk5 1.2 Raija ap ja Tapio ip
Vk6 8.2 Raija ja Katja ap ja ip Leena Peltola
VK7 15.2 Raija ja Katja ap ja Tapio ip
VK 8 22.2 Virve Savolainen , Monikulttuurinen varhaiskasvatus ap ja Raija ip
VK 9: hiihtoloma
Vk10 8.3 : Raija ap ja Tapio ip
Pieniä muutoksia tulee, koska tästä puuttuu 1-2 kertaa kehityspsykologiaa.

Practical training and working life cooperation

Moduli opinnot liittyvät edistyneen osaamisen harjoitteluun

Go back to top of page