Skip to main content

Physiotherapy for Children and Adolescents, Theory (8 cr)

Code: 7F00BA31-3003

General information


Enrolment period
11.06.2018 - 31.08.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2018 - 23.11.2018
Implementation has ended.
Credits
8 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Anne-Marja Hammar
Maria Maljanen
Hanna Sahinoja
Hannu Järvinen
Liisa Sittig
Vesa Joutsen
Hanna Kuivanen
Pirjo Lehto
Maarit Keskinen
Raija Jaakkola
Fysioterapia Virtuaalihenkilö
Small groups
RA Ryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
RB Ryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r1 pienryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r2 pienryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
r3 pienryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
t1 tutorryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
t2 tutorryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
t3 tutorryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
RA Ryhmä A
RB Ryhmä B
r1 pienryhmä 1
r2 pienryhmä 2
r3 pienryhmä 3
t1 tutorryhmä 1
t2 tutorryhmä 2
t3 tutorryhmä 3
Course
7F00BA31

Objectives (course unit)

Students
- know changes of society and how they affect a family
- are aware of the effects of an illness on children and family
- know the effects of illnesses on movement and functional ability of a child or an adolescent and on the whole development of an individual
- are able to find evidence based knowledge and to use it in physiotherapy
- are able to select appropriate and effective assessment strategies for movement abilities and the functions of a child or an adolescent and are able to use clinical reasoning and to plan treatment strategies
- know the effects of the most common medication for children’s’ diseases

Content (course unit)

- motor development of a child as part of the whole development of an individual
- delayed development of a child
- reflexes in child’s development
- attachment theory and early interaction
- socioemotional disorders and mental disorders of children and adolescents and physiotherapy
- autism disorders and physiotherapy
- children with learning difficulties
- respiratory physiotherapy with children and adolescents
- musculo-skeletal problems of children and adolescents
- neurological problems and physiotherapy with children and adolescents
- physiotherapy in mental health problems of children and adolescents
- required medication

Location and time

Indipendent studies 6.-10.2018
Teaching 13.8.-23.11.2018
Tamk

Exam schedules

Examination of theory 20.9.2018
Seminar presentations of tutorial groups
Final work of elected theme and presentations 21.11.2018 and 23.11.2018

Assessment methods and criteria

Teoriavälikoe
Tutortyösketely ja seminaariesitys ryhmässä
Tehtävät
Kirjallinen lopputyö ja esitys

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Independent studies 6.-10.8.2018 - two tasks: Motor develpoment and sosio-emotional and cognitive development during 0-7 years, Applied exercise.
Teaching at school begining : 13.8.2018
Teaching methods: Problem based learning (PBL) - Lectures, discussions in groups, PBL tutorials, Seminars

Learning materials

Matherial - teachers might give other literature during autumn
Beckung, E. ym 2014. Fysioterapi för barn och ungdom. Teori och tillämpning. Denmark: Eurographic Danmark A/S
Tecklin, J. 2015 (5.painos), 2008(4. painos): Cardiopulmonary physical therapy. Lippincott Williams& Wilkins
Neuro- Tule-ft, hengitys ja psyfymateriaali täydentyy jakson aikana
Gerhardt, S. 2008. Rakkaus ratkaisee. Varhaisen vuorovaikutuksen merkitys aivojen kehittymiselle. Helsinki: Edita Prima Oy
Sajaniemi, n ym 2015: Stressin säätely - kehityksen, vuorovaikutuksen ja oppimisen ydin
Sinkkonen, J 2010: Nuoruusaika
Burns, Y. 1996: Physiotherapy and the growing child
- addition during autumn

Content scheduling

Tutorial on Mondays
Teaching 13.8.-23.11.2018
Themes Neurological physiotherapy, musculo-sceletal physiotherapy, physiotherapy in breathing problems and psychophycial and mental probelms of children an adolescent. Body awareness experiences.
Valtti-child guidance
Malike-day 17.8.2018

International connections

International week in Tamk week 41 - participating precentations

Further information

Ohjaajien, opettajien ja opiskelijoiden yhteistyökokous (Ohjaajakokous) - aktiivinen osallistuminen 18.9.2018

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista tilanteissa. Laaiminlyö valmistatumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa ja osaa määritellä ydinkohta lasten ja nuorten fysioterapian sisällöistä, peruskäsitteistä ja ilmiöistä, mutta tiedon aktiivinen jäsentäminen on vaikeaa. Opiskelija valmistautuu tilanteisin vaihtelevasti tai niukasti. Opiskelija tunistaa vain osittin vuorovaikutustaitojaan ja toimintaansa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija jäsentää lasten ja nuorten fysioterapiaan liittyvien tietojen, ilmiöiden ja käsitteiden välisiä yhteyksiä. Opiskelija osaa soveltaa tietoa erilaisiin tilanteisiin. Opiskelija valmistutuu yleensä huolellisesti. Opiskelijalla on valmiutta kehittää vuorovaiktustaitojaan ja opiskelija ottaa vastuuta opiskeluun liittyvistä asioista.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa yhdistella aiemmin opittua ja uutta tietoa joustavasti ja tarkoituksenmukaisesti lasten ja nuorten fysioterapian alueella. Opiskelija osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi. Opiskelija toimii yhteistyössä joustavasti ja rakentavasti.

Go back to top of page