Skip to main content

Collaborative Identity in Music Instruction (5 cr)

Code: 2X00CG27-3001

General information


Enrolment period
13.06.2016 - 31.08.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2016 - 15.12.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Sirpa Levo-Aaltonen
Maarit Kolari
Person in charge
Päivi Lehtonen
Course
2X00CG27

Objectives (course unit)

Students:
- position their instruction duties in the unity of the curriculum
- make connections between the work as a music pedagogue and the sociological and cultural empowerment duties
- describe the needs of the society and working life and consider them in the work as a music pedagogue in various societies
- recognize persons in danger of falling in isolation and contribute to equality
- makes a rough scketch for a wellbeing plan at an school institute

Content (course unit)

Core questions to be answered
- what is national empowerment and what role does a music pedagogue have in it?
- how do values guide the actions of people and societies?
- what is the purpose and meaning of a curriculum in teacher´s work?
- what is a hidden curriculum and how does it guide teacher´s work?
- what does it mean that a teacher is a representant of the educational values?
- what is the societal duties of education?
- how can a music pedagogue and a community of teachers support pupils´commitment with the studies and playing as a hobby?

Exam schedules

Ei tenttejä.

Evaluation methods and criteria

Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2016 arviointitaulukkoa soveltuvin osin. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.

Arviointi: hyväksytty, hylätty, uusittava. Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Pääosin yhteisällisiä ryhmätyömenetelmiä.

Learning materials

Opettajan ja opiskelijoiden yhdessä valitsemia ajankohtaisia opintojakson tavoitteisiin liittyviä julkaisuja. Perusteos: Antikainen, Koski ja Rinne. 2010. Kasvatussosiologia. 3. - 5. painos. Helsinki: Sanoma Pro.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op eli noin 135 tuntia opiskelijan työtä. Lähiopetusta on 36 tuntia, itsenäisen ja pienryhmätyöskentelyn osuus noin 100 tuntia.

Completion alternatives

AHOT -menettely.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.

Go back to top of page