Collaborative Identity in Music Instruction (5 cr)
Code: 2X00CG27-3001
General information
- Enrolment period
- 13.06.2016 - 31.08.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2016 - 15.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
Objectives (course unit)
Students:
- position their instruction duties in the unity of the curriculum
- make connections between the work as a music pedagogue and the sociological and cultural empowerment duties
- describe the needs of the society and working life and consider them in the work as a music pedagogue in various societies
- recognize persons in danger of falling in isolation and contribute to equality
- makes a rough scketch for a wellbeing plan at an school institute
Content (course unit)
Core questions to be answered
- what is national empowerment and what role does a music pedagogue have in it?
- how do values guide the actions of people and societies?
- what is the purpose and meaning of a curriculum in teacher´s work?
- what is a hidden curriculum and how does it guide teacher´s work?
- what does it mean that a teacher is a representant of the educational values?
- what is the societal duties of education?
- how can a music pedagogue and a community of teachers support pupils´commitment with the studies and playing as a hobby?
Exam schedules
Ei tenttejä.
Evaluation methods and criteria
Itse-, vertais- ja opettajan arviointi. Painotetaan osallistavaa, dialogista arviointia.
TAMKin opettajankoulutuksen Opetussuunnitelman 2016 arviointitaulukkoa soveltuvin osin. Arviointi perustuu opettajan ydinosaamisiin: arviointiosaaminen, kulttuuriosaaminen, ohjaamisosaaminen, kumppanuusosaaminen, hyvinvointosaaminen.
Arviointi: hyväksytty, hylätty, uusittava. Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Pääosin yhteisällisiä ryhmätyömenetelmiä.
Learning materials
Opettajan ja opiskelijoiden yhdessä valitsemia ajankohtaisia opintojakson tavoitteisiin liittyviä julkaisuja. Perusteos: Antikainen, Koski ja Rinne. 2010. Kasvatussosiologia. 3. - 5. painos. Helsinki: Sanoma Pro.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op eli noin 135 tuntia opiskelijan työtä. Lähiopetusta on 36 tuntia, itsenäisen ja pienryhmätyöskentelyn osuus noin 100 tuntia.
Completion alternatives
AHOT -menettely.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Jos poissaoloja kontaktipäivistä yli puolet, opintojakso pitää pääsääntöisesti käydä uudestaan.