Early Education and Day Care Services (8 cr)
Code: 7S-29-3004
General information
- Enrolment period
- 10.08.2015 - 31.12.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 31.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Tapio Salomäki
- Tarja Aaltonen
- Raija Yliniemi
- Course
- 7S-29
Objectives (course unit)
1. Early Childhood Educator
Students
- deepen and clarify own pedagogical awareness and can apply own perceptions in practical situations
- understand the meaning of pedagogical relationship
- can apply child orientation and child participation in own work
- recognize and question own beliefs, values, and attitudes concerning childhood, parenthood, and professionalism
2. Theoretical Principles of Early Childhood Education
Students
- can apply key principles and values of early childhood education
- know the main objectives of early childhood education and the documents governing it
- understand the learning and development process of a child
- can explain and justify own decisions and the principles of own work
- recognize the characteristics of children’s culture and community and can use them in own work
3. Education and Pedagogy
Students
- can support and guide a child in the different stages of growth, development, and learning
- can observe and assess the development and needs of a child
- can plan, implement and evaluate pedagogically meaningful activities for children
- can guide a child individually and in a group taking key pedagogical principles into account
- recognize the meaning of care, upbringing, and education in a child’s everyday life
- know the most important contents and methods of early childhood education
- can plan and construct a meaningful growth and learning environment for a child
- can support and promote a child’s spontaneous play and guide it if necessary
4. Environment and Basic Task of Day Care
Students
- know and can apply documents and legislation governing early education and day care
- can take the basic task of day care into account in own work and in the development of own work
- know and understand the different forms of day care
5. Multi-professional Networking and Educational Partnership
Students
- know the basic principles of educational partnership
- can initiate and maintain educational partnership in the different stages and situations of a child’s development
- can help to consolidate the different growth environments of a child
- can assess the need for early support and know what early intervention is
- understand the principles of multi-professional networking and can apply them in own work
Content (course unit)
Bachelor of Social services as an early childhood educator
The historical and theoretical background of early childhood education
Education and pedagogical understanding
The environment and basic task of day care
- Legislation, statutes
- Children’s culture
Multi-professional networking and educational partnership
Assessment methods and criteria
Kontaktiopetuksessa on pakollinen läsnäolo.
Poissaolo korvataan lisätehtävällä. Etätehtävien suorittaminen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luento, harjoitukset, etätehtävät, vierailukäynnit.
Raijan osuudessa ennakkotehtävä( arvioidaan hyväksytty/hylätty/ ja etätehtävä ( arvioidaan 0-5)
Tapio etätehtävä ( arvioidaan 0-5)
Tarja etätehtävä (arvioidaanhyväksytty/hylätty), liitetään harjoitteluun
Learning materials
Raijan osuuden materiaali on Tabulassa http://tabula.tamk.fi/course/view.php?id=5781
http://tabula.tamk.fi/course/view.php?id=5781 15ASO-VP-MODULLI sivut
Student workload
8 x 27 = 216h
Kontaktiopetus 40h
Vierailukäynnit 10h
Itsenäinen 166
Content scheduling
Kontaktiopetus: 8.9 ap yhteinen aloitus, jossa esitellään modullin kokonaisuus muut kontaktikerrat Raija 11.9 ip/Raija 6.10 ap/Tapio 8.10 ip/Raija 10.11 ap ja ip /Tapio 11.11. ap/Tarja 13.11. ap / 8.12 ap Raija ja viimeinen kontaktikerta Tapio ja Raija 11.12.ip.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Practical training and working life cooperation
Vierailukäynnit päiväkotiin ( vaihtoehtoiset pedagogiikat).
Päiväkotiharjoittelu on tiiviisti integroitu teoriaopetukseen.
Further information
Kokonaisuus jakautuu 3 opettajan kesken
Tapio Salomäki Filosofinen, historiallinen ja varhaiskasvatuksen lähtökohtiin perustuva näkökulma 3,5op
Raija Yliniemi Varhaiskasvatuksen pedagogiikan näkökulma 3.5op
Tarja Aaltonen Kehityspsykologinen näkökulma varhaiskasvatukseen 1op
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Etätehtävä:
Esseessä/raportissa on asiatietoihin liittyviä virheitä huomattavasti. Käsitteet on ymmärretty väärin tai ristiriitaisesti. Opiskelijan työ osoittaa puutteellista paneutumista annettuihin tehtäviin.
Hylätty tehtävä on mahdollista täydentää arvioinnin jälkeen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Etätehtävä:
1.Asioiden käsittely ja käsitteiden avaaminen on suppea
2.Kirjallinen työ ei ole looginen, jäsentynyt kokonaisuus, ongelmia vastausten rajauksessa.
3. työ on kokonaisuudessaan suppea
4. tiedon soveltaminen, kantaaottaminen , omiin kokemuksiin reflektointi on vähäistä
5. Teksti on pinnallista ja kuvailevaa,referoitua
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Etätehtävä:
1.vastaukset on rajattu hyvin ja työ on kokonaisuudessaan selkeä
2 olennaisten seikkojen valinta kokonaisuudesta on onnistunut ja sisältö on monipuolinen
3 tehtävässä on sovellettu tietoa,esitetty omia näkemyksiä, reflektoitu omaa osaamista ja omia kokemuksia
4 Käsitteet ja asiat on selkeästi esitetty ja niiden alkuperäinen merkitys tulee esille.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Etätehtävä:
1.vastaukset on rajattu hyvin ja työ on kokonaisuudessaan selkeä
2 olennaisten seikkojen valinta kokonaisuudesta on onnistunut erittäin hyvin ja sisältö on monipuolinen
3 tehtävässä on sovellettu tietoa,esitetty omia näkemyksiä, reflektoitu omaa osaamista ja omia kokemuksia
4 Käsitteet ja asiat on selkeästi esitetty ja niiden alkuperäinen merkitys tulee esille.
5. Teksti on omakohtaista ja analyyttista.
6. Asiat on hyvin argumentoitu ja myös kriittinen ja innovatiivinen ote tulee tekstissä esille.