Skip to main content

Aural Perception 1 (3 cr)

Code: 2X00CF44-3001

General information


Enrolment period
28.07.2014 - 07.09.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2014 - 12.05.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 14
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Susanna Vainio
Person in charge
Timo Salo
Course
2X00CF44

Objectives (course unit)

Students have basic theoretical skills for perception, analysis and expression of music. They perceive tonal music and its fundaments both by playing/singing and by writing on the basis of heard. They have the ability to apply reached skills to their actual work duties.

Content (course unit)

Melodic Perception
- singing and writing melodies that include diatonic scales, accidentals, broken ground and altered chords and tonal melodies that modulate
-singing and aurally analysing scales and 3 and 4-note chords
-transposing music
Harmonic Perception
-dictations and aural examples of tonal harmony that includes the most usual ground chords, predominant chords and modal altered chords
Rhythm
-dictations of and singing basic rhythms and irregular rhythmic patterns

Exam schedules

Opintojakson päätteeksi.

Evaluation methods and criteria

Kirjallinen ja suullinen tentti: Melodian, rytmin ja harmonian hahmottaminen kuullun perusteella kirjoittaen sekä musisoiden.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, ohjatut harjoitukset, itsenäiset harjoitukset.

Learning materials

Sovitaan opintojakson yhteydessä.

Student workload

Lähiopetuksesta 80 % osallistuttava opintojakson harjoitusluonteisuuden vuoksi.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Practical training and working life cooperation

-

International connections

-

Further information

-

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan suoritus on hyvin hajanainen; mm. tempoa ja toonikaa ei pysty hahmottamaan.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija pystyy suorittamaan tehtävät kutakuinkin sujuvasti. Virheitä esiintyy, mutta suoritus muodostaa silti tyydyttävän kokonaisuuden (mm. tempo pysyy, toonika on tunnistettavissa).

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija pystyy suorittamaan tehtävät sujuvasti. Virheitä esiintyy, mutta suoritus muodostaa silti yhtenäisen kokonaisuuden.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija pystyy suorittamaan tehtävät sujuvasti ja oikein; mahdolliset vähäiset virheet eivät vaikuta häiritsevästi kokonaisuuteen.

Go back to top of page