Aural Perception 1 (3 cr)
Code: 2X00CF44-3001
General information
- Enrolment period
- 28.07.2014 - 07.09.2014
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2014 - 12.05.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 6 - 14
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
Objectives (course unit)
Students have basic theoretical skills for perception, analysis and expression of music. They perceive tonal music and its fundaments both by playing/singing and by writing on the basis of heard. They have the ability to apply reached skills to their actual work duties.
Content (course unit)
Melodic Perception
- singing and writing melodies that include diatonic scales, accidentals, broken ground and altered chords and tonal melodies that modulate
-singing and aurally analysing scales and 3 and 4-note chords
-transposing music
Harmonic Perception
-dictations and aural examples of tonal harmony that includes the most usual ground chords, predominant chords and modal altered chords
Rhythm
-dictations of and singing basic rhythms and irregular rhythmic patterns
Exam schedules
Opintojakson päätteeksi.
Evaluation methods and criteria
Kirjallinen ja suullinen tentti: Melodian, rytmin ja harmonian hahmottaminen kuullun perusteella kirjoittaen sekä musisoiden.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, ohjatut harjoitukset, itsenäiset harjoitukset.
Learning materials
Sovitaan opintojakson yhteydessä.
Student workload
Lähiopetuksesta 80 % osallistuttava opintojakson harjoitusluonteisuuden vuoksi.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
-
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan suoritus on hyvin hajanainen; mm. tempoa ja toonikaa ei pysty hahmottamaan.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija pystyy suorittamaan tehtävät kutakuinkin sujuvasti. Virheitä esiintyy, mutta suoritus muodostaa silti tyydyttävän kokonaisuuden (mm. tempo pysyy, toonika on tunnistettavissa).
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija pystyy suorittamaan tehtävät sujuvasti. Virheitä esiintyy, mutta suoritus muodostaa silti yhtenäisen kokonaisuuden.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija pystyy suorittamaan tehtävät sujuvasti ja oikein; mahdolliset vähäiset virheet eivät vaikuta häiritsevästi kokonaisuuteen.