Palvelujen myynti ja markkinointi 2Laajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 8T00FW01
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
− osaa suunnitella markkinoinnin ja myynnin vuosikellon monikanavaisessa ympäristössä
− osaa arvioida myynnin ja markkinoinnin tehokkuutta palveluliiketoiminnassa kokonaistasolla ja osana kestävää kehitystä
− tunnistaa verkostoitumisen ja yhteistarjooman rakentamisen mahdollisuudet sekä näiden vaikutukset markkinointi- ja myyntiaktiviteettien suunnittelemiseen
− huomioi alueellisen vetovoiman sekä kansainväliset asiakkaat osana asiakaskokemuksen rakentumista kestävän myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
Sisältö
MITÄ verkostoituminen ja yhteistarjooman rakentaminen tarkoittavat monikanavaisen myynnin ja markkinoinnin kannalta palveluliiketoiminnassa?
MITÄ markkinoinnin ja myynnin vuosikello merkitsee palveluliiketoiminnassa?
MIKSI opiskelijan kannattaa innostua myynti- ja markkinointitoimien kokonaiskuvan hahmottamisesta, tehokkuuden arvioimisesta sekä kestävyystavoitteid en saavuttamisesta?
MITEN myynti- ja markkinointitoimet tukevat alueellisen vetovoiman hyödyntämistä palvelualalla ja huomioivat kansainvälisten asiakkaiden moninaiset palveluodotukset asiakaskokemuksen rakentumisen suhteen?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa määritellä verkostoitumiseen ja yhteistarjooman rakentamiseen liittyviä käsitteitä.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arviointiin sekä vuosikellon rakentamiseen liittyviä käsitteitä.
Opiskelija tuntee alueellisen vetovoiman vaikutuksen markkinoinnissa ja osaa määritellä kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotuksia.
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä, mutta tarvitsee paljon tukea ja ohjausta.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan ja ottaen vastuun vain omasta suoriutumisestaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa jäsentää verkostoitumisen ja yhteistarjooman rakentamiseen liittyvien käsitteiden välisiä suhteita.
Opiskelija osaa selittää markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arviointiin liittyvät käsitteet osana kestävän kehityksen viitekehystä sekä vuosikellon toimintalogiikan yhdistäen ne palveluliiketoimintaan.
Opiskelija osaa soveltaa alueellisen vetovoiman hyötyjä markkinoinnissa ja tukea kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotusten toteutumista.
Opiskelija osaa reflektoida omaa ja muiden työskentelyä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuen tiimin toimintaan kehittäen vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen ja yhteistarjooman rakentamisen aseman osana palveluliiketoiminnan kokonaisuuksia.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arvioinnin sekä vuosikellon toimintalogiikan välisiä suhteita.
Opiskelija osaa analysoida ja vertailla alueellisen vetovoiman mahdollistamia vaihtoehtoja palvelutoiminnan myynti- ja markkinointitoiminnoissa kestävän kehityksen mukaisesti.
Opiskelija osaa arvioida ja käyttää sopivimpia toimintatapoja kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotusten täyttämisessä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen omaa, tiimin ja sidosryhmien vuorovaikutusta.