Skip to main content

Mobile Game Development (5 cr)

Code: 4A00HB43-3003

General information


Enrolment period
18.11.2024 - 12.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 30.05.2025
Implementation has ended.
Credits
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Information Systems
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Systems
Teachers
Pasi Pekkanen
Sami Kojo
Person in charge
Sami Kojo
Tags
HYBRID
Course
4A00HB43

Objectives (course unit)

The goal of the study module is to provide basic skills for implementing a simple mobile game.

Upon completing the study module, the student will:
- understand the importance of game engines in game development.
- know how to import necessary resources into the game project.
- be able to implement a simple game using a game engine.
- understand the significance of version control in a game project.
- be capable of publishing the game.
- be able to work as a team member in a game project in their own role.

Content (course unit)

- Using a game engine to implement the game project
- Using version control in the game project
- Importing resource files into the game project
- Defining and using game objects in the game project
- Extending the functionality of game objects using self-defined components
- Drawing game graphics using the ready-made tools of the game engine
- Playing audio using the ready-made tools of the game engine
- Publishing the game on an application store

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student
- understands the importance of a game engine in game development.
- can define game objects to implement game functionality.
- can use ready-made components to extend the functionality of game objects.
- can define simple components to extend the functionality of game objects.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Student
- masters the use of version control in game projects.
- is able to produce functional graphics or code in the game.
- masters the use of more advanced features of the game engine.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Student
- is able to actively participate as part of a team in a game project.
- is able to publish the finished game on an application store.

Location and time

Opetus kerran viikossa Tamkin Pelilabrassa (C3-13) ja etänä Zoomissa.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Assessment methods and criteria

Opintojakso suoritetaan viikkoharjoituksilla ja projektityöskentelyllä. Viikkoharjoituksista on oltava 40% tehtynä, jotta opintojakson voi läpäistä. Tekemällä vähintään 90% viikkoharjoituksista, opiskelija saa korotuksen arvosanaan.

Arvosana muodostuu peliprojektin tuotoksesta. 50% arvosanasta määräytyy vertaisarvion perusteella ja 50% projektin päätteeksi kirjoitetun raportin ja palautetun tuotoksen perusteella.

Projektin yleiset vaatimukset:
- Projekti on toteutettu opintojaksolla käytetyllä pelimoottorilla ja ohjelmointikielellä
- Projekti on lisätty GitHub-repositorioon ja opettajilla on siihen pääsy
- Projektin tuotos on julkaistu Google Play Storessa tai vastaavassa kauppapaikassa
- Projektin tuotos on testattu oikealla Android-laitteella
- Projektin päätteeksi projektitiimi on kirjoittanut ja palauttanut projektiraportin ja antanut vertaisarvioinnin

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Hybridiopetus yhtäaikaa Tamkin kampuksella ja etänä Zoomissa.

Learning materials

Videotallenteet, Moodle.

Student workload

Opetus 3. periodin aikana. 4. periodissa projektityöskentelyä, koodipajat ja projektipäivystys.

Content scheduling

Teoriaopetus 3. periodin kuluessa. Projektityöskentely 4. periodissa.

Completion alternatives

Sovitaan erikseen opettajan kanssa.

Practical training and working life cooperation

Opintojakso liittyy Tietojenkäsittelyn tuotekehitysprojektiin. Projekti toteutetaan yhteistyössä Tamkin hankkeiden kanssa.

International connections

-

Go back to top of page