Customer Orientation in Different Rehabilitation Processes (5 cr)
Code: NN00GN43-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2024 - 31.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.08.2024 - 10.10.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- MD in Rehabilitation
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Rehabilitation
- Teachers
- Hoitotyö Luennoitsija
- Niina Koskela
- Katja Hautsalo
- Person in charge
- Minna Törnävä
- Course
- NN00GN43
Objectives (course unit)
Student
• is able to plan, coordinate and document evidence-based customer-oriented rehabilitation processes in multidisciplinary networks
• knows special issues related to different rehabilitee groups and is able to take them into account in rehabilitation guidance and rehabilitation planning
Content (course unit)
Client / rehabilitee involvement, opportunities to influence and responsibilities
The role of loved ones and family in rehabilitation
The role of the rehabilitee and building partnership Individual rehabilitation plan
Rehabilitation guidance - case management
Timeliness of rehabilitation
People in need of rehabilitation services in different age groups
Rehabilitation for work capacity
Culture as part of rehabilitation
Ethical sustainability
Accessibility from the point of the individual
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
• is able to describe the main contents of customer-oriented rehabilitation processes and identify special issues related to different rehabilitation groups
• is able to evaluate the importance of ethical aspects in rehabilitation processes
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student
• is able to work in customer-oriented rehabilitation processes at the interfaces of one's own and other fields, taking into account special issues
• evaluates and develops customer-centric operations, taking into account ethical aspects in a variety of ways
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student
• coordinates and develops customer-oriented rehabilitation processes creatively and applied in multidisciplinary networks
• develops client-centered rehabilitation practices related to the specific issues of different rehabilitation groups
• critically evaluates and develops customer focus in rehabilitation processes in accordance with ethical principles
Exam schedules
Ennakkotehtävän palautus/käsittely opintojakson aloituksessa 22.8.24
*
Arvioitavan tehtävän palautus 3.10.24 mennessä Moodleen ja tehtävän esitys/ reflektio kontaktiopetuskerralla 10.10.24. Tehtävän esittely työpaikalla tms yhteydessä opiskelijan itse sopimana ajankohtana (mielellään ennen 10.10.).
*
Uusintamahdollisuudet toteutuvat arvioitavan tehtävän 1. ja 2. täydennysmahdollisuutena, siinä tapauksessa, jos tehtävän 1. palautettu versio ei yllä hyväksytyn (T1) tasolle. Täydennysten palautus marraskuun 15.pvä (1.täydennys) ja joulukuun 15.pvä (2.täydennys) 2024 mennessä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kontaktiopetustilanteet lähi- tai etäopetuksena, tehtävät itsenäisesti ja ryhmissä. Kirjallisuuteen ja muuhun lähdemateriaaliin perehtyminen.
Learning materials
Luettelo opintojaksolla käytettävästä materiaalista löytyy opintojakson Moodlealustalta. Oppimateriaaleihin sisältyy muu opintojaksolla osoitettu materiaali sekä kaikki verkko-opiskelualustan materiaalit ja tuotokset. Lisäksi opiskelija hakee tietoa ja perehtyy oman arvioitavan tehtävän aiheen mukaiseen ajankohtaiseen tutkimus- ja muuhun materiaaliin.
Student workload
Opiskelijan kokonaistyötuntimäärä 5x27h=135h.
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
Opiskelija valitsee opintojakson arvioitavaa tehtävää varten asiakas/potilastapauksen oman työnsä kautta, tai muun vastaavan työelämäyhteistyön kautta. Opintojakson arvioitava, valmis tuotos esitellään opiskelijan itse sopimalla tavalla omassa työyhteisössä, tai muussa vastaavassa/ aiheeseen tarkoituksenmukaisesti sopivassa yhteisössä.
Further information
Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista kontaktiopiskelussa sekä työelämäyhteistyön toteuttamista. Tehtävien hyväksytysti suorittaminen on edellytys opintojakson arviointiin. Opintojakso arvoidaan numeerisesti ja arviointi toteutuu opintojakson arviointikriteerien mukaisesti. Myöhässä palautetut tehtävät vaikuttavat alentavasti arviointiin.