Service Design (5 cr)
Code: 3H00EO71-3004
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 05.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2023 - 31.07.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Entrepreneurship (Proacademy)
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 51
- Degree programmes
- Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Objectives (course unit)
- The student understands and knows how to apply the philosophy, terminology, and process of service design (service design, design thinking, business development).
- The student knows how to use service design tools to develop their own work/organization (service path, customer profile, prototyping, testing, customer understanding, productization).
- The student knows how to define a problem, and they know how to build a process that utilizes service design and involves the organization.
- The student knows the basics of facilitation, ideation, and data analysis.
Content (course unit)
How to involve the end users of different services and/or representatives of different departments of an organization in the development process?
In what ways is customer understanding gathered?
How can the obtained information be analyzed and utilized?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student knows the principles of service design.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student knows how to design the service to be sold using the principles of service design.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student knows how to design the service to be sold using the principles of service design.
Location and time
Tarkemmat aikataulut julkaistaan TG-Yrittäjyys ja tiimijohtaminen (teams) -ryhmän kanavalla Palvelumuotoilu. Lähikerrat ovat Proakatemialla.
Exam schedules
Kurssi ei sisällä tenttejä.
Mikäli kurssin haluaa uusia, se tehdään toukokuussa 2023. Uusinnan tapa sovitaan erikseen, samoin jos haluaa nostaa arvosanaansa.
Assessment methods and criteria
Kurssin arviointi perustuu läsnäoloon ja aktiivisuuteen lähikerroilla, pienryhmätehtävien innokkaaseen tekemiseen hyväksytysti deadlineen mennessä. Sama pätee kirjaesseitä.
Pienryhmät arvioidaan kokonaisuutena. Vertaisarviointia hyödynnetään kurssin aikana.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kurssi suoritetaan kevään 2023 aikana ja siihen sisältyvät seuraavat osiot:
- lähikerrat (läsnäolo pakollinen)
- tiimin pajat (läsnäolo pakollinen)
- kirjaesseet (kaksi esseetä, tehdään pienryhmissä)
- erilliset tehtävät (tehdään pienryhmissä)
Aikataulu, tehtävät ja kaikki ohjeistukset löytyvät Teamssistä (TG-Yrittäjyys ja tiimijohtaminen, kanava palvelumuotoilu). Tämän lisäksi käytetään teoriakirjastona ja lisälähteenä Moodlessa olevaa verkkokurssia.
Learning materials
Oppimateriaalina käytetään verkkokurssia, joka löytyy Moodlesta. Linkki moodleen salasanoinen julkaistaan tammikuussa 2023.
Kirjaesseiden ohjeistus ja suositellut kirjat julkaistaan Teamssissä joulukuussa 2022.
Student workload
Kurssin laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa noin 130 tunnin työmäärää. Kurssin kuuluu pakollisia lähikertoja sekä pienryhmissä toteutettavat tehtävät.
Content scheduling
Kurssi toteutetaan tammi-huhtikuun aikana 2023.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Kurssin aikana vieraillaan yrityksissä ja haastatellaan Proakatemian ulkopuolisia, potentiaalisia asiakkaita.
International connections
Kurssi pidetään suomeksi, mutta osa materiaalista ja kirjallisuudesta on englanniksi. On eduksi, mikäli kurssin tehtävissä hyödyntää mm. Proakatemian kansainvälisyyttä sekä laajentaa verkostoaan myös kv-sektorille.
Further information
Mikäli ohjeissa ja toimintatavoissa on epäselvyyksiä, kysy asioista TG-Yrittäjyys ja tiimijohtamisen teamsin kanavalla Palvelumuotoilu.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ei osallistu lähikerroille.
Ei osallistu pienryhmän työskentelyyn.
Ja/tai osallistuminen lähikerroille on vähäistä ja asenne passiivinen. Pienryhmätyöskentely on vähäistä, asenne passiivinen. Tehtävät on plagioitu tai tehty hutaisten.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu silloin tällöin lähiherroille ja pienryhmätyöskentelyyn.
Asenne on useimmiten passiivinen ja kaikessa pyrkii pääsemään vähällä.
Tehtävät on tehty hutaisten, ohjeita lukematta ja sinne päin.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu aktiivisesti lähikerroille ja pienryhmätyöskentelyyn.
Haluaa ymmärtää teemaa ja pyrkii kysymyksillään ja tekemisellään takaamaan omalta osaltaan paitsi oman, myös muiden oppimisen. Kokeilee, testaa ja soveltaa oppimaansa rohkeasti käytäntöön. Mikäli on jotakin epäselvää, selvittää asiat välittömästi. Pienryhmätyöskentelyssä haluaa oppia myös tiimityöstä. Hyödyntää lukemaansa teoriaa ja löytämiään lähteitä niin pienryhmässä, pajoissa kuin lähikerroilla oppimisen tukena.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu aktiivisesti lähikerroille ja pienryhmätyöskentelyyn.
Hyödyntää verkkokurssia ja kirjallisuutta sekä muita löytämiään lähteitä kaikessa toiminnassaan niin lähikerroilla, pienryhmässä kuin pajoissa. Kysyy, osallistaa muita, haluaa ymmärtää teemaa. Kokeilee, testaa ja soveltaa oppimaansa käytäntöön ja jakaa oivalluksiaan muille. Kannustaa muita ja pyrkii olemaan apuna, jotta oppii itse ja takaa toisten oppimisen. Pyrkii ratkomaan epäselvyydet omatoimisesti, joskaan ei turhia arvaile vaan selvittää asiat aktiivisesti. On kiinnostunut Proakatemian sisäisistä verkostoista, ja suuntaa toimintaa sekä ajattelua systemaattisesti myös ulospäin.