Skip to main content

Multidisciplinary Management in Integrated Social and Health Services (5 cr)

Code: 7H00FK53-3003

General information


Enrolment period
07.08.2023 - 31.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
MD in Management and Development of Wellbeing Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Management of Health Care and Social Services
Teachers
Merja Kanervisto-Jokinen
Hannele Laaksonen
Person in charge
Merja Kanervisto-Jokinen
Course
7H00FK53

Objectives (course unit)

The student

- is able to develop and renew customer-oriented integrated sote services
- be able to acquire, apply and use critical information to improve the quality, effectiveness and productivity of services

Content (course unit)

- integrated health care and social services
- multidisciplinary and coordinated management of integration
- customer-oriented development and renewal of integrated health care and social services
- knowledge management in the development of service quality, efficiency and productivity

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student
- is able to search for information related to the topic and use national and international sources
- is able to apply the information gathered at a descriptive level in reviewing current practices and practices;

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to retrieve evidence-based information from a variety of national and international information sources, critically evaluate studies and synthesize the information gathered
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices

Location and time

Verkko-opinnot Moodlessa.

Exam schedules

Osio 1. sisältää Moodle-tentin, osio 2 sisältää Digimedian tehtäviä ja yhden erillisen kirjallisen tehtävän, osio 3 sisältää H5P-tehtäviä ja kirjallisen kokoavan lopputehtävän. Tehtävissä eteneminen edellyttää eri osien hyväksytyn suorittamisen.

Assessment methods and criteria

Lopputehtävän arviointi kriteerien perusteella. Välitehtävä on suoritettava hyväksytysti ennen lopputehtävää.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Itsenäinen perehtyminen opintojakson sisältään Moodlessa jaettujen materiaalien ja kirjallisuuden pohjalta sekä itsenäisesti tehtävien suorittaminen.

Learning materials

Opiskelijat perehtyvät materiaaliin (kirjat, raportit, tutkimukset, pp-esitykset, videot) ja tekevät tehtävät itsenäisesti. Kirjallisuus ilmoitetaan kunkin osan kohdalla.

Laaksonen, Laitinen & Hiilamo (toim.) 2020. Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. SanomaPro.

Student workload

5 op= 135 h
Osio 1 = 35 h
Osio 2 = 35 h
Osio 3 = 65 h

Practical training and working life cooperation

Osa tehtävistä suoritetaan kehittämistehtävänä omaan organisaatioon.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja

Go back to top of page