Multidisciplinary Management in Integrated Social and Health Services (5 cr)
Code: 7H00FK53-3003
General information
- Enrolment period
- 07.08.2023 - 31.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.08.2023 - 31.12.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- MD in Management and Development of Wellbeing Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Management of Health Care and Social Services
- Teachers
- Merja Kanervisto-Jokinen
- Hannele Laaksonen
- Person in charge
- Merja Kanervisto-Jokinen
- Course
- 7H00FK53
Objectives (course unit)
The student
- is able to develop and renew customer-oriented integrated sote services
- be able to acquire, apply and use critical information to improve the quality, effectiveness and productivity of services
Content (course unit)
- integrated health care and social services
- multidisciplinary and coordinated management of integration
- customer-oriented development and renewal of integrated health care and social services
- knowledge management in the development of service quality, efficiency and productivity
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
- is able to search for information related to the topic and use national and international sources
- is able to apply the information gathered at a descriptive level in reviewing current practices and practices;
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically
- is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- is able to retrieve evidence-based information from a variety of national and international information sources, critically evaluate studies and synthesize the information gathered
- is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices
Location and time
Verkko-opinnot Moodlessa.
Exam schedules
Osio 1. sisältää Moodle-tentin, osio 2 sisältää Digimedian tehtäviä ja yhden erillisen kirjallisen tehtävän, osio 3 sisältää H5P-tehtäviä ja kirjallisen kokoavan lopputehtävän. Tehtävissä eteneminen edellyttää eri osien hyväksytyn suorittamisen.
Assessment methods and criteria
Lopputehtävän arviointi kriteerien perusteella. Välitehtävä on suoritettava hyväksytysti ennen lopputehtävää.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäinen perehtyminen opintojakson sisältään Moodlessa jaettujen materiaalien ja kirjallisuuden pohjalta sekä itsenäisesti tehtävien suorittaminen.
Learning materials
Opiskelijat perehtyvät materiaaliin (kirjat, raportit, tutkimukset, pp-esitykset, videot) ja tekevät tehtävät itsenäisesti. Kirjallisuus ilmoitetaan kunkin osan kohdalla.
Laaksonen, Laitinen & Hiilamo (toim.) 2020. Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. SanomaPro.
Student workload
5 op= 135 h
Osio 1 = 35 h
Osio 2 = 35 h
Osio 3 = 65 h
Practical training and working life cooperation
Osa tehtävistä suoritetaan kehittämistehtävänä omaan organisaatioon.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
- kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
- kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin
- kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja