Client Work Methods I (5 cr)
Code: 7S00EL50-3007
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 30.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
- Teachers
- Minna Putous
- Anniina Vauhkonen
- Tuija Landström
- Course
- 7S00EL50
Objectives (course unit)
- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of the potential of digital services in social work
Content (course unit)
- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
Ma 16.11. Tentti
Ti 1.12. klo 19.15-20 tenttipalaute (Tuija)
Ma 8.12. uusintatentti
Assessment methods and criteria
-Läsnäolokerrat ovat pakollisia ja poissaolot ovat korvattava
-Tentti (0-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot, alustukset ja etätyöskentely
-flipped learning, ennakkotehtävät
-harjoitukset
-yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
-reflektointi
-kirjallisuuteen perehtyminen
Learning materials
-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus. Tallinna. (HUOM! tenttiin eivät tule luvut 7-8)
-Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing Oy
Student workload
5 op = 135 tuntia
Opetuskerrat + tentti 36 tuntia
Ennakkotehtävät ja harjoitukset 20 tuntia
Tenttikirjallisuuden opiskelu 79 tuntia
Content scheduling
Ma 19.10 Aloitusinfo ja asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Tuija, etä)
Ti 20.10. Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen (Tuija, etä)
Ke 21.10. Ryhmädynamiikan perusteet ryhmänohjauksen näkökulmasta (Anniina, etä)
To 22.10. Validoiva työote (Anniina, etä)
Ma 26.10 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Anniina, lähi)
Ke 28.10. Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (Anniina, lähi)
To 29.10. Kriisissä olevan asiakkaan kohtaaminen (Anniina, lähi)
Ti 3.11. Digitalisaatio (Tuija, etä)
Ke 11.11. Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Anniina, etä)
Ma 16.11. Tentti (verkkotentti Moodlessa)
Ti 1.12. klo 19.15-20 tenttipalaute (Tuija)
Ma 14.12. uusintatentti
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Yleinen arviointikehikko löytyy moodlesta