Developmental Psychology (5 cr)
Code: 7S00EL30-3005
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 29.10.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 10.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Anniina Vauhkonen
- Course
- 7S00EL30
Objectives (course unit)
Student:
- can perceive the life cycle as a continuum and as a mental, physical, and social synthesis taking different stages and events of life into account
- can describe attachment patterns, know how they are formed, and understand their significance in the cycle of life
- can describe the development of emotional life and its significance in the different stages of life
- can describe sexual development and the importance of sexuality education taking mental, physical, and social aspects into account
Content (course unit)
- Psychological information about the different stages of life
- Knowledge about attachment patterns and the significance of emotional life
- Knowledge about traumas
- Understanding about different possibilities of the life cycle in a relation to mental healing
- Sexual development and sexuality education
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Can describe goal related phenomena, theory and define basic concepts. The choices, solutions and limits of perspective are not theoretically justified or the theoretical reasoning is straightforward.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Can apply theory and concepts and structure things in relation to each other. Can define problems and tasks and justify solutions and choices. Can evaluate things and look at them from different angles.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Is able to analyze information and activities and to combine them with professional context. Is able to search for development opportunities and to justify different approaches and solutions. Can create new solutions or combine existing ones creatively.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected: Goal-related phenomena, theory, and basic concepts are not sufficiently defined, described, or incorrect. Content management inconsistent and incomplete or incorrect. Knowledge objectives are not or only partially achieved.
Exam schedules
10.12. klo 9-12 RYHMÄTENTTI (lähiopetus ja kirjat)
Tenttipalaute kaikille yhteisenä kirjallisesti
4.11. itsenäisen tehtävän palautus
Assessment methods and criteria
-Kasvun prosessitehtävä: Minun sukujuureni ja elämäni tarina - Minä ihmisenä (hyväksytty/täydennettävä/hylätty)
-Ryhmätentti, arviointi 0-5
-Ryhmätentin kysymykset:
-lähiopetuskerrat
-Satu Kallio, 2016, Lämmöllä vihalla raivolla kaiholla - Rakkauden haavoja
-Jari Sinkkonen, 2018, Kiintymyssuhteet elämänkaaressa
Assessment scale
0-5
Teaching methods
-luennot
-kirjallisuus
-aktivoivat tehtävät
-reflektointi
-ryhmätyöskentely
-elokuva
-aidot oppimisympäristöt
-oman minuuden ja elämän kokemuksen soveltaminen
Learning materials
-Satu Kallio, 2016, Lämmöllä vihalla raivolla kaiholla - Rakkauden haavoja
-Jari Sinkkonen, 2018, Kiintymyssuhteet elämänkaaressa
Student workload
5op=135 tuntia
21 tuntia lähiopetusta
77 tuntia kirjallisuuden opiskelu
37 tuntia itsenäinen tehtävä ja ryhmätyöskentely
Poissaolokerroilta voi kuunnella luennon tallenteena ja tehdä siihen liittyvän tehtävän
Content scheduling
Opetus toteutetaan etänä Teamsin tai Zoomin kautta
7.9. klo 14.45-16 Aloitus
10.9. klo 9-12 Kiintymyssuhteet
4.11. Itsenäisen tehtävä palautus
11.11. klo 13-16 Traumatietoa
7.12. klo 10.45-12.15 Tunne-elämän jatkumo
7.12. klo 13-16 Nuoruus
8.12. klo 9-12 Parisuhde
9.12. klo 13-16 Vanhuus
10.12. klo 9-12 Ryhmätentti
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TAMKin yleinen arviointikehikkö löytyy Moodlen sivuilta