Orientaatio opiskeluun ja bioanalyytikon ammattiin (5 cr)
Code: 7B00EC96-3001
General information
- Enrolment period
- 15.05.2019 - 31.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.08.2019 - 20.12.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
- Teachers
- Tapio Yrjölä
- Marja-Liisa Timperi
- Anne Sahi
- Ulla Kähkönen
- Annina Korpela
- Person in charge
- Kirsi Mansikkamäki
- Small groups
- A (Size: 26 . Open UAS : 0.)
- B (Size: 26 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 1 (Size: 26 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 26 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 26 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 4 (Size: 26 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- A
- B
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Pienryhmä 4
- Course
- 7B00EC96
Objectives (course unit)
The student will
- be aware of the general rules for studying at TAMK
- know TAMK’s services to support professional learning processes
- know learning environments and know what to do in different situations
- use Tampere University of Applied Sciences’ online services, and other necessary information technology
- know the campus library, and be able to use TAMK library services and information resources
- know the principles of learning promotion and cooperation
- know the profession of Biomedical Laboratory Scientist as a part of social and health care sector
- maintain their own individual study plan and actively monitor their learning and growth to expertise
Content (course unit)
Tampere University of Applied Sciences, TAMK
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science and curriculum
Degree and disciplinary regulations, and other regulations
Services provided by TAMK for students
TAMK library services
Basic ICT skills and information seeking
Studying at TAMK, information networks as a support for learning
Special characteristics of studying at TAMK and the social and health care profession
Biomedical laboratory scientist's work in the worklife
Prerequisites (course unit)
-
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
-
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
-
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
-
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Students are able to work in TAMK´s learning environments and to apply their own individual study plan as a support for learning. Students participate in the operation of the group.
Location and time
ks. lukujärjestys
Assessment methods and criteria
Tutortunnit ovat kaikille pakollisia.
Tentit ja oppimistehtävät.
Interventionist, vertaisarviointi, arviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opiskelija ja opettajatutorin opastus opiskeluun TAMK.ssa ja bioanalyytikon tutkintoon johtavaan koulutukseen.
Tiedonhankintataidot : luennot, esimerkkiharjoitukset, itsenäiset tehtävät
Learning materials
Tutustuminen opiskeluun TAMK, intra.tuni.fi,
Tiedonhankintataidot : luentomateriaali verkossa, ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla
Student workload
Tiedonhankintataidot : luentoja 8 oppituntia. 1 op = 27 h opiskelijan työtä
Content scheduling
Ensimmäisenä vuosi, pääpaino opiskelussa tarvittavien taitojen ohjauksessa.
1. vuoden HOPS- keskusteluja käydään tarvittaessa jo syksyllä 2020, kehityskeskustelut pääasiallisesti tammikuu 2020. 2. vuoden kehityskeskustelut tammi-helmikuu 2021 ja kolmantena vuonna, heti pitkän harjoittelujakson jälkeen.
Tutortunteja säännöllisesti koko opiskelun ajan.
Completion alternatives
Katso opinto-opas (hyväksilukeminen)
Further information
HOPS-keskusteluun varattava aika jo heti opiskelun alkaessa, jos opiskelijalla on aikaisemmasta tutkinnosta opintoja, jotka voidaan hyväksilukea bioanalyytikon tutkintoon.