Skip to main content

Professional Social Work Methods (5 cr)

Code: 7S-26-3010

General information


Enrolment period
02.07.2016 - 23.09.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2016 - 31.12.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Toni Leander
Person in charge
Toni Leander
Course
7S-26

Objectives (course unit)

Students
- are committed to the ethical principles of the profession
- can create dialogic interaction and guide clients in a goal-oriented way in the different stages of client process
- are able to justify the method they have chosen in a theoretical way depending on the client and situation
- can use resource-oriented and solution-focused methods in professional interaction
- know the principles of case management and networking and know how to apply them with clients
- act as experts of social services in multi-professional teams
- are familiar with studies describing the effectiveness of client work methods and are able to use that information in their own work accordingly
- are able to use social media in client work
- are able to support clients’ resources and life management using different methods
- recognize their own strengths and development challenges in using different methods

Content (course unit)

- Client process and client plan in social services and social welfare
- Rehabilitation plan in rehabilitation work
- The concept, models, methods, and process of client management
- Networks and networking
- Dialogic interaction, multi-professionalism, multi-expertise
- Resource-oriented and solution-focused approach in professional interaction
- Motivational interview
- Evidence-based practice in social services
- Social media in client work

Assessment methods and criteria

Arviointikriteerit:
- aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ( vähintään 90 % läsnäoloa)
- sitoutuminen pienryhmätyöskentelyyn
- välitehtävien hyväksytty suorittaminen
- aiheeseen liittyvään kirjallisuuten tutustuminen ja sen käyttäminen oppimistehtävässä

Teaching methods

Lähiopetus ja yhteistoiminnallinen oppiminen.
- Kirjallisuuspiiri

Learning materials

Oheiskirjallisuus annetaan tiedoksi ensimmäisellä lähiopetuskerralla.

Student workload

Opiskelijan työmäärä
5op=135h
kontaktiopetus 52 h
ryhmätyöskentely ja oppimistehtävien esittely 73 h

Content scheduling

1.9. aloituskerta (kaikille)Vastavuoroinen sosiaalityö (T.L.)
A-ryhmä:
6.9. Narratiivisuus ja voimavara- ja ratkaisukeskeinen ohjaus 1(M.P.)
13.9. Motivoiva haastattelu (M.P.)
22.9. Yhteisöllinen työote
6.10. Dialogisen verkostotyön menetelmät 1 (T.L.)
4.11. Narratiivisuus ja voimavara- ja ratkaisukeskeinen ohjaus 2(M.P.)
11.11. Traumatisoituneen ihmisen tukeminen 1(R.S.)
15.11. Traumatisoituneen ihmisen tukeminen 2(R.S.)
24.11. Dokumentaatio sosiaalialan asiakastyössä (T.L.)
1.12. Dialogisen verkostotyön menetelmät 2
9.12. Etsivä työ
B-ryhmä:
5.9. Narratiivisuus ja voimavara- ja ratkaisukeskeinen ohjaus 1 (M.P.)
14.9. Motivoiva haastattelu (M.P.)
29.9. Yhteisöllinen työote
6.10. Dialogisen verkostotyön menetelmät 1 (T.L.)
27.10. Narratiivisuus ja voimavara- ja ratkaisukeskeinen ohjaus 2(M.P.)
11.11. Traumatisoituneen ihmisen tukeminen 1(R.S.)
16.11. Traumatisoituneen ihmisen tukeminen 2 (R.S.)
17.11. Dokumentaatio sosiaalialan asiakastyössä (T.L.)
21.11. Dialogisen verkostotyön menetelmät 2
2.12. Etsivä työ
C-ryhmä:
6.9. Narratiivisuus ja voimavara- ja ratkaisukeskeinen ohjaus 1(M.P.)
13.9. Motivoiva haastattelu (M.P.)
22.9. Yhteisöllinen työote
4.10. Dialogisen verkostotyön menetelmät 1 (T.L.)
4.11. Narratiivisuus ja voimavara- ja ratkaisukeskeinen ohjaus 2(M.P.)
10.11. Traumatisoituneen ihmisen tukeminen 1 (R.S.)
18.11. Traumatisoituneen ihmisen tukeminen 2(R.S.)
25.11. Dokumentaatio sosiaalialan asiakastyössä (T.L.)
2.12. Dialogisen verkostotyön menetelmät 2
9.12. Etsivä työ

Further information

Opetus tapahtuu A, B ja C-ryhmissä. Opettajat antavat välitehtäviä,jotka käydään yhdessä läpi lähiopetuksessa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

suppea ja jäljittelevä osaaminen

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Jäsentynyt ja soveltava osaaminen

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

laaja-alainen ja kehittävä osaaminen

Go back to top of page