Laboratory Quality Systems (3 cr)
Code: O302-10-3002
General information
- Enrolment period
- 07.02.2015 - 08.03.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.03.2015 - 20.05.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Laboratory Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Laboratory Sciences, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Outi Heiniö
- Course
- O302-10
Objectives (course unit)
Opiskelija
- osaa hahmottaa laatujärjestelmän merkityksen yleisesti ja erityisesti laboratorion kannalta
- osaa laatia validointisuunnitelmia jatoteuttaa niitä
- osaa arvioida analyysitulosten luotettavuutta
- osaa käyttää tilastollisia menetelmiä mittaustulosten oikeellisuuden arvioimiseksi
- osaa laatia laitteiden käyttöpäiväkirjoja ja ylläpitää niitä
- osaa laatia laitteiden kalibrointiohjeita
Content (course unit)
- laatujärjestelmät ja erityisesti laboratorion laatujärjestelmät
- laboratoriotoimintaa ohjaavat laatustandardit ja laboratorion auditointi- ja akkreditointimenettelyt
- analyysimenetelmien validointi
- laitteiden kalibrointimenetelmiä
- harjoitustyö (opitun tiedon soveltaminen käytäntöön omassa laboratoriossa)
Prerequisites (course unit)
Kromatografia,Spektrometria
Exam schedules
Tenttiä ei ole. Arviointi laboratoriotyöskentelyn ja raporttien mukaan.
Raportti palautettava sovittuna ajankohtana
Assessment methods and criteria
Loppuraportti (80%), esitelmät (20%)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetustunnit, laboratoriotyöskentely, esitelmät, itsenäinen työskentely,
Learning materials
Luentomateriaali, laboratoriotyöohjeet (Tabula)
Student workload
81 tuntia,josta lähiopetusta 38 tuntia
Content scheduling
Tuntiohjelma on Tabulassa opetuksen alettua
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Students are able to understand the significance of quality , particularly in terms of Laboratory . Students are able to explain the quality of terms and their meaning. He knows how to make Validation of the method and perform validation control.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
In addition the student is able to assess the reliability of analysis results and make independent method validation plan and method validation . In addition, he is able to do a variety of measures to check the selected devices .
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
In addition the student is able to write complete the validation and evaluate the results of the validation . He can also , if necessary, to plan and to take the necessary follow-up action .