Skip to main content

Laboratory Quality Systems (3 cr)

Code: O302-10-3002

General information


Enrolment period
07.02.2015 - 08.03.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.03.2015 - 20.05.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Laboratory Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Laboratory Sciences, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Outi Heiniö
Course
O302-10

Objectives (course unit)

Opiskelija
- osaa hahmottaa laatujärjestelmän merkityksen yleisesti ja erityisesti laboratorion kannalta
- osaa laatia validointisuunnitelmia jatoteuttaa niitä
- osaa arvioida analyysitulosten luotettavuutta
- osaa käyttää tilastollisia menetelmiä mittaustulosten oikeellisuuden arvioimiseksi
- osaa laatia laitteiden käyttöpäiväkirjoja ja ylläpitää niitä
- osaa laatia laitteiden kalibrointiohjeita

Content (course unit)

- laatujärjestelmät ja erityisesti laboratorion laatujärjestelmät
- laboratoriotoimintaa ohjaavat laatustandardit ja laboratorion auditointi- ja akkreditointimenettelyt
- analyysimenetelmien validointi
- laitteiden kalibrointimenetelmiä
- harjoitustyö (opitun tiedon soveltaminen käytäntöön omassa laboratoriossa)

Prerequisites (course unit)

Kromatografia,Spektrometria

Exam schedules

Tenttiä ei ole. Arviointi laboratoriotyöskentelyn ja raporttien mukaan.
Raportti palautettava sovittuna ajankohtana

Assessment methods and criteria

Loppuraportti (80%), esitelmät (20%)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetustunnit, laboratoriotyöskentely, esitelmät, itsenäinen työskentely,

Learning materials

Luentomateriaali, laboratoriotyöohjeet (Tabula)

Student workload

81 tuntia,josta lähiopetusta 38 tuntia

Content scheduling

Tuntiohjelma on Tabulassa opetuksen alettua

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Students are able to understand the significance of quality , particularly in terms of Laboratory . Students are able to explain the quality of terms and their meaning. He knows how to make Validation of the method and perform validation control.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

In addition the student is able to assess the reliability of analysis results and make independent method validation plan and method validation . In addition, he is able to do a variety of measures to check the selected devices .

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

In addition the student is able to write complete the validation and evaluate the results of the validation . He can also , if necessary, to plan and to take the necessary follow-up action .

Go back to top of page