Skip to main content

Child Welfare and Child Welfare Methods (3 cr)

Code: 7S-16-3004

General information


Enrolment period
01.08.2014 - 05.09.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2014 - 31.12.2014
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Jukka-Pekka Fabrin
Person in charge
Anssi-Pekka Udd
Course
7S-16

Objectives (course unit)

Students
- are able to define the values and ethical principles of child welfare and its significance on an individual, communal and societal level
- are able to explain the essential contents of legislation on child welfare and family work
- are able to describe the different stages of client process in child welfare, the forms of organizing child welfare, and the role of Bachelor of Social Services in them

Content (course unit)

- Global declarations and ethical principles, the interests and social participation of children, family-oriented approach, the past, present and future of child welfare
- Key legislation on child welfare, services and benefits
- Preventive child welfare, child and family-based child welfare – preventive work, clients in child protection services, forms of support in non-institutional services, family foster care, institutional care, and aftercare

Assessment methods and criteria

Lähiopetukseen osallistuminen ja opintojaksosisältöjen osaamisen näyttäminen arviointikriteerien mukaisesti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus ja etäopiskelu.

Learning materials

Lastensuojelulaki.
Lastenuojelun käsikirja -verkkosivut.

Student workload

Lähiopetus: 12 h = 0,5 op
Etäopiskelu: 2,5 op 2,5 op

Content scheduling

Lähipäivät: ti 2.9., pe 10.10. ja ti 4.11.
Opintojakson tarkemmat sisällöt elokuussa 2014.

Completion alternatives

Opintojakson voi lukea hyväksi tavoitteiden suuntaisilla korkeakouluopinnoilla tai nyttää osaamisensa hankitun osaamisen osalta. Tämä tapahtuu opettajatutorin keskustelun ja HyväHot -järjestelmän kautta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- osaa määritellä lastensuojelun arvolähtökohdat, eettiset periaatteet sekä merkityksen yksilö-, yhteisö- ja yhteiskuntatasolla
- osaa selittää lastensuojelua ja perhetyötä koskevan lainsäädännön keskeisen sisällön
- osaa selittää lastensuojelun asiakasprosessin eri vaiheet, järjestämisen muodot sekä sosionomin roolin niissä

Go back to top of page