Kehittämistehtävä opinnäytetyönäLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 4Z00EG90
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Sisältö
Ydinkysymykset sisällöstä:
1. Mikä on kehittämistehtävän ja opinnäytetyön suhde?
2. Mihin tarvitaan tiedonhankintaa ja lähdekritiikkiä?
3. Miten kehittämistehtävän ja opinnäytetyön tutkimusstrategia/lähestymistapa valitaan?
4. Mitä kehittämistehtävä raportoidaan opinnäytetyössä?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tuntee tietolähteet ja tiedonhankintatavat.
Opiskelija tuntee tavallisimmat tutkimusstrategiat/lähestymistavat (tapaus- ja toimintatutkimus, konstruktiivinen tutkimus, innovaatiotutkimus, jne.).
Opiskelija tuntee sekä kvantitatiivisen- että kvalitatiivisenaineiston hankinnan ja analysoinnin menetelmiä.
Opiskelija tunnistaa tutkimusraportin/opinnäytetyön rakennevaihtoehtoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija hyödyntää tietolähteitä ja tiedonhankintatapoja sekä arvioi tiedonhankinnan tuloksia.
Opiskelija ymmärtää aineiston hankinta- ja analysointimenetelmien käytön edellytykset ja rajoitteet.
Opiskelija valitsee tilanteeseen sopivan tutkimusstrategian/lähestymistavan ja menetelmät.
Opiskelija valitsee käyttötilanteeseen sopivan raportin rakenteen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija arvioi kriittisesti käyttämiään lähteitä ja valitsee käyttötilanteeseen sopivat.
Opiskelija perustelee menetelmävalintansa.
Opiskelija osaa käyttää tiedonhankinta- ja analysointimenetelmiä luovasti.
Opiskelija tulkitsee ja raportoi tutkimustulokset ymmärrettävästi.