Siirry suoraan sisältöön

Kehittämistehtävä opinnäytetyönäLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 4Z00EG90

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Sisältö

Ydinkysymykset sisällöstä:

1. Mikä on kehittämistehtävän ja opinnäytetyön suhde?

2. Mihin tarvitaan tiedonhankintaa ja lähdekritiikkiä?

3. Miten kehittämistehtävän ja opinnäytetyön tutkimusstrategia/lähestymistapa valitaan?

4. Mitä kehittämistehtävä raportoidaan opinnäytetyössä?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tuntee tietolähteet ja tiedonhankintatavat.
Opiskelija tuntee tavallisimmat tutkimusstrategiat/lähestymistavat (tapaus- ja toimintatutkimus, konstruktiivinen tutkimus, innovaatiotutkimus, jne.).
Opiskelija tuntee sekä kvantitatiivisen- että kvalitatiivisenaineiston hankinnan ja analysoinnin menetelmiä.
Opiskelija tunnistaa tutkimusraportin/opinnäytetyön rakennevaihtoehtoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija hyödyntää tietolähteitä ja tiedonhankintatapoja sekä arvioi tiedonhankinnan tuloksia.
Opiskelija ymmärtää aineiston hankinta- ja analysointimenetelmien käytön edellytykset ja rajoitteet.
Opiskelija valitsee tilanteeseen sopivan tutkimusstrategian/lähestymistavan ja menetelmät.
Opiskelija valitsee käyttötilanteeseen sopivan raportin rakenteen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija arvioi kriittisesti käyttämiään lähteitä ja valitsee käyttötilanteeseen sopivat.
Opiskelija perustelee menetelmävalintansa.
Opiskelija osaa käyttää tiedonhankinta- ja analysointimenetelmiä luovasti.
Opiskelija tulkitsee ja raportoi tutkimustulokset ymmärrettävästi.

Siirry alkuun