Implementation of Individual Study PathsLaajuus (10 cr)
Course unit code: 1L00EU78
General information
- Credits
- 10 cr
Objectives
Apply inclusion in their work considering the principles of availability, accessibility and inclusion.
Implement, evaluate and develop different teaching and supervision methods in diverse learning environments in accordance with students’ need for special support.
Consider cultural diversity in their teaching and supervision work.
Master assessment-related regulations and guidelines and follow them.
Master supervising and encouraging feedback provision.
Are aware of and know their ethical principles and reflect on their ethical performance as professional special needs teachers.
Content
How can inclusion principles be applied in work?
How are individual learning paths implemented strengthening students’ participation and inclusion?
How do teachers consider cultural diversity in teaching and supervision?
How is students’ learning and competence development assessed?
What ethical principles is special needs teacherhood built on?
Assessment criteria, pass/fail
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- soveltaa inkluusiota omassa työssään huomioiden saavutettavuuden, esteettömyyden ja osallisuuden periaatteet,
- toteuttaa, arvioi ja kehittää erilaisia opetus- ja ohjausmenetelmiä monenlaisissa oppimisympäristöissä opiskelijan erityisen tuen tarpeen mukaisesti,
- huomioi kulttuurisen moninaisuuden omassa opetus- ja ohjaustyössään,
- hallitsee arvioinnin taustalla olevat säädökset sekä ohjeet ja noudattaa niitä,
- hallitsee ohjaavan sekä kannustavan palautteenannon,
- tiedostaa ja tuntee omat eettiset periaatteensa ja reflektoi omaa eettistä toimintaansa ammatillisena erityisopettajana.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.