Skip to main content

On the Way to Becoming an Expert (3 cr)

Code: NA00FV50-3004

General information


Enrolment period
03.10.2024 - 30.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.10.2024 - 31.05.2025
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Network Learning and Competencies
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Minna Nurminen
Katja Varamäki
Course
NA00FV50

Objectives (course unit)

.

Content (course unit)

Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten saan palautetta toiminnastani ja käännän palautteen voimavaraksi?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?
Miten omalla toiminnallani edistän vuorovaikutusta, yhteistoiminnallisuutta ja ryhmädynamiikkaa?
Miten kuvaan ja arvioin kriittisesti oman osaamisen ja ammatillisen kasvun kehittymistä?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Hyväksytty:
Opiskelija reflektoi osaamistaan ja kasvuaan oppimiskokonaisuuksien sisältöjen kautta perustellen ja teoreettisesti jäsentäen.

Hylätty:
Opiskelija tarkastelee omaa osaamistaan ja kasvuaan oppimiskokonaisuuksien sisältöjen osalta yleisellä ja kuvailevalla tasolla.

Location and time

Syksy 2024

Exam schedules

Portfolioiden esittäminen omassa pienryhmässä erikseen sovittavana ajankohtana.

Assessment methods and criteria

Opintojakson arvionti perustuu koko vuoden ammatillisen kasvun kokoavan portfolion arviointiin. Tarkemmat portfolion ohjeet ja hyväksytyn sisällön vaatimukset löydettävissä "Ammatillisen kasvun osiosta"! Itse sisällön lisäksi keskeisessä roolissa on sen esittäminen ja vertaispalautteen antaminen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

- pienryhmätyöskentely
- yhteistoiminnallinen oppiminen
- prosessipäiväkirjatyöskentely
- portfoliotyöskentely

Opintojakso perustuu opetussuunnitelman mukaiseen OSALLISTAVAAN ja DIALOGISEEN pedagogiikkaan. Tämä tarkoittaa konkreettisesti opiskelijoiden jatkuvaa kuuntelemista, kasvavaa osallisuutta oppimisprosessin eri vaiheisiin sekä opiskelijoiden ja opettajien yhteistoiminnallista toimintatapaa. Opetuksessa korostetaan myös kokemusperäistä oppimista, jossa opiskelijoiden ja opettajien kokemukset sekä niiden työstäminen toimivat ammatillisen kasvun perustana.

Learning materials

PORTFOLIO-ORIENTAATIONA JA JOHDATUKSENA AMMATILLISEN KASVUN PROSESSIIN:
Heikkinen, M. 2009. Portfolio ammatillisen kasvun tukena. Teoksessa Viinamäki, L. (toim.) Sosionomilta eivät hommat lopu. Ammattikäytäntöjen kehittäminen haasteena sosionomi (AMK)-tukinnoissa. Kemi-Tornion AMK. Raportteja ja tutkimuksia 1/2009, 95-109.

Muu kirjallisuus opintojakson aikana, jonka lisäksi opiskelija voi käyttää itse opintojaksoon sopivaa kirjallisuutta.

Student workload

KOKONAISUUS: 108 h
- pienryhmäkerrat
- oppimispäiväkirja
- portfolion tekeminen

Content scheduling

Pienryhmätapaamiset
23.10 klo 9 - 11.45
30.10 klo 9 - 11.45
6.11 klo 9 - 11.45
13.11 klo 9 - 11.45
20.11 klo 9 - 11.45
27.11 klo 9 - 11.45
4.12 klo 9 - 11.45
11.12 klo 9 - 11.45

Completion alternatives

Opintojakso on yksilö- mutta myös ryhmäprosessi, jonka vuoksi valinnaisia suoritustapoja ei lähtökohtaisesti ole.

Practical training and working life cooperation

Ei harjoittelua

International connections

Mahdolliset vieraskieliset materiaalit.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- osallistuu lähikerroille aktiivisesti
- suorittaa lähikerroille annetut tehtävät
- esittelee hyväksytyn ammatillisen kasvun portfolion ja antaa vertaispalautetta

Go back to top of page