On the Way to Becoming an Expert (3 cr)
Code: NA00FV50-3004
General information
- Enrolment period
- 03.10.2024 - 30.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.10.2024 - 31.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Network Learning and Competencies
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Minna Nurminen
- Katja Varamäki
- Course
- NA00FV50
Objectives (course unit)
.
Content (course unit)
Mitkä ovat lähtökohtani ammatilliselle kasvulle?
Mitkä ovat henkilökohtaiset vahvuuteni ja kehittämiskohteeni?
Miten saan palautetta toiminnastani ja käännän palautteen voimavaraksi?
Miten työskentelen saavuttaakseni tavoitteeni?
Miten omalla toiminnallani edistän vuorovaikutusta, yhteistoiminnallisuutta ja ryhmädynamiikkaa?
Miten kuvaan ja arvioin kriittisesti oman osaamisen ja ammatillisen kasvun kehittymistä?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Hyväksytty:
Opiskelija reflektoi osaamistaan ja kasvuaan oppimiskokonaisuuksien sisältöjen kautta perustellen ja teoreettisesti jäsentäen.
Hylätty:
Opiskelija tarkastelee omaa osaamistaan ja kasvuaan oppimiskokonaisuuksien sisältöjen osalta yleisellä ja kuvailevalla tasolla.
Location and time
Syksy 2024
Exam schedules
Portfolioiden esittäminen omassa pienryhmässä erikseen sovittavana ajankohtana.
Assessment methods and criteria
Opintojakson arvionti perustuu koko vuoden ammatillisen kasvun kokoavan portfolion arviointiin. Tarkemmat portfolion ohjeet ja hyväksytyn sisällön vaatimukset löydettävissä "Ammatillisen kasvun osiosta"! Itse sisällön lisäksi keskeisessä roolissa on sen esittäminen ja vertaispalautteen antaminen.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
- pienryhmätyöskentely
- yhteistoiminnallinen oppiminen
- prosessipäiväkirjatyöskentely
- portfoliotyöskentely
Opintojakso perustuu opetussuunnitelman mukaiseen OSALLISTAVAAN ja DIALOGISEEN pedagogiikkaan. Tämä tarkoittaa konkreettisesti opiskelijoiden jatkuvaa kuuntelemista, kasvavaa osallisuutta oppimisprosessin eri vaiheisiin sekä opiskelijoiden ja opettajien yhteistoiminnallista toimintatapaa. Opetuksessa korostetaan myös kokemusperäistä oppimista, jossa opiskelijoiden ja opettajien kokemukset sekä niiden työstäminen toimivat ammatillisen kasvun perustana.
Learning materials
PORTFOLIO-ORIENTAATIONA JA JOHDATUKSENA AMMATILLISEN KASVUN PROSESSIIN:
Heikkinen, M. 2009. Portfolio ammatillisen kasvun tukena. Teoksessa Viinamäki, L. (toim.) Sosionomilta eivät hommat lopu. Ammattikäytäntöjen kehittäminen haasteena sosionomi (AMK)-tukinnoissa. Kemi-Tornion AMK. Raportteja ja tutkimuksia 1/2009, 95-109.
Muu kirjallisuus opintojakson aikana, jonka lisäksi opiskelija voi käyttää itse opintojaksoon sopivaa kirjallisuutta.
Student workload
KOKONAISUUS: 108 h
- pienryhmäkerrat
- oppimispäiväkirja
- portfolion tekeminen
Content scheduling
Pienryhmätapaamiset
23.10 klo 9 - 11.45
30.10 klo 9 - 11.45
6.11 klo 9 - 11.45
13.11 klo 9 - 11.45
20.11 klo 9 - 11.45
27.11 klo 9 - 11.45
4.12 klo 9 - 11.45
11.12 klo 9 - 11.45
Completion alternatives
Opintojakso on yksilö- mutta myös ryhmäprosessi, jonka vuoksi valinnaisia suoritustapoja ei lähtökohtaisesti ole.
Practical training and working life cooperation
Ei harjoittelua
International connections
Mahdolliset vieraskieliset materiaalit.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- osallistuu lähikerroille aktiivisesti
- suorittaa lähikerroille annetut tehtävät
- esittelee hyväksytyn ammatillisen kasvun portfolion ja antaa vertaispalautetta