Skip to main content

Client Work Methods II (5 cr)

Code: 7S00EL58-3009

General information


Enrolment period
23.11.2022 - 23.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Tuija Landström
Person in charge
Tuija Landström
Course
7S00EL58

Objectives (course unit)

- is able to evaluate the service needs of different customer groups and to plan, implement and evaluate the customer service process
- apply well-founded methods in the guidance and rehabilitation of individuals, families, groups and communities in demanding life situations
- Can apply the principles of documentation in customer work
- can analyze the results of research into the effectiveness of client work methods and use the information in his / her own activities
- can apply the methods of service management and multidisciplinary networking in real situations
- can apply and leverage digitalisation to promote customer and community engagement.

Content (course unit)

- Service needs assessment, customer plans
- Identifying, meeting and supporting a traumatized person
- Motivational interview, solution-focused guidance, testing new perspectives and operational structures in guidance discussion
- Service Control
- Social information system for client work documentation
- Supporting family relationships
- Multidisciplinary and networking methods, experiential expertise
- Detective, walkable and communal approach

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected (0) Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.

Exam schedules

Tentti: 21.4 klo 8-21, 3 tuntia aikaa (ryhmätentti moodlessa)
Tentin palaute (pakollinen): 15.5.


- Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 21.4. mennessä.
- Oman ryhmän ohjauskeskusteluiden vertaisarviointi moodlen ohjeiden mukaan suljetuissa ryhmissä ajoissa 26.4. mennessä.
- Liitä ohjauskeskustelutehtävän loppuun kaikilta saamasi palautteet ja oma yhteenvetosi oppimastasi. Palautaa tämä KOKO ohjauskeskustelutehtävä sille tarkoitettuun palautuskansioon 1.5. mennessä.

Assessment methods and criteria

- Ryhmätentti (arviointi: 0-5)
- Opetuskerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvataan)
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä (Hyväksytty/Hylätty, kiitettävä korottaa arvosanaa)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- luennot, etätyöskentely
- flipped learning, ennakkotehtävät
- työelämäyhteys, autenttiset oppimisympäristöt
- harjoitukset, aktivoivat tehtävät
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuus

Learning materials

Tenttiin:
- Särkelä, A. (2001). Välittäminen ammattina.

Ohjauskeskustelutehtävää varten:
De Jong, P., Berg, I.K., Furman, B. & Mattila, A. 2012. Ratkaisukeskeisen terapian oppikirja. Helsinki: Lyhytterapiainsituutti

Student workload

Työtuntimäärä: 135h
- Opetuskerrat: 32h
- Ennakkotehtävät opetuskerroille 10h
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä ja siihen valmistautuminen 66h
- Tentti ja siihen valmistautuminen 27h

Content scheduling

23.1. koko ryhmä 13-16 Aloitus + dialoginen ohjauskeskustelu (Minna, Tuija)

20.2. klo 13-16 R1 Ryhmädynamiikka II (Tuija) ja R2 Case-Tiina, tarinallisuus (Minna)
22.2. klo 13-16 R2 Ryhmädynamiikka II (Tuija) ja R1 Case-Tiina, tarinallisuus (Minna)

23.2. klo 9-12 koko ryhmä Dialoginen verkostotyö (Tuija)

20.3. klo 13-16 koko ryhmä: Menetelmien harjoituksia (tarinallisuus)
21.3. klo 13-16 koko ryhmä: Välireflektio + pariharjoitukset (kysymysmuodot)

18.4. klo 13-16 R1 moodit ja R2 traumatisoituminen ja tietoisuusharjoitukset
19.4. klo 13-16 R2 moodit ja R1 Traumatisoituminen ja tietoisuusharjoitukset

21.4. 8-21 Ryhmätentti (moodlessa), 3 tuntia aikaa

Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 21.4. mennessä.

15.5. klo 9-12 koko ryhmä: Verkossa tehtävä työ, tenttipalaute
15.5 klo 13-17 Ohjauskeskustelupalautteet
16.5. klo 13-17 Ohjauskeskustelupalautteet

Practical training and working life cooperation

Ohjauskeskustelutehtävä on linkitetty työelämään.

Go back to top of page