Client Work Methods II (5 cr)
Code: 7S00EL58-3009
General information
- Enrolment period
- 23.11.2022 - 23.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2023 - 31.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
- is able to evaluate the service needs of different customer groups and to plan, implement and evaluate the customer service process
- apply well-founded methods in the guidance and rehabilitation of individuals, families, groups and communities in demanding life situations
- Can apply the principles of documentation in customer work
- can analyze the results of research into the effectiveness of client work methods and use the information in his / her own activities
- can apply the methods of service management and multidisciplinary networking in real situations
- can apply and leverage digitalisation to promote customer and community engagement.
Content (course unit)
- Service needs assessment, customer plans
- Identifying, meeting and supporting a traumatized person
- Motivational interview, solution-focused guidance, testing new perspectives and operational structures in guidance discussion
- Service Control
- Social information system for client work documentation
- Supporting family relationships
- Multidisciplinary and networking methods, experiential expertise
- Detective, walkable and communal approach
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0) Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
Tentti: 21.4 klo 8-21, 3 tuntia aikaa (ryhmätentti moodlessa)
Tentin palaute (pakollinen): 15.5.
- Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 21.4. mennessä.
- Oman ryhmän ohjauskeskusteluiden vertaisarviointi moodlen ohjeiden mukaan suljetuissa ryhmissä ajoissa 26.4. mennessä.
- Liitä ohjauskeskustelutehtävän loppuun kaikilta saamasi palautteet ja oma yhteenvetosi oppimastasi. Palautaa tämä KOKO ohjauskeskustelutehtävä sille tarkoitettuun palautuskansioon 1.5. mennessä.
Assessment methods and criteria
- Ryhmätentti (arviointi: 0-5)
- Opetuskerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvataan)
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä (Hyväksytty/Hylätty, kiitettävä korottaa arvosanaa)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot, etätyöskentely
- flipped learning, ennakkotehtävät
- työelämäyhteys, autenttiset oppimisympäristöt
- harjoitukset, aktivoivat tehtävät
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuus
Learning materials
Tenttiin:
- Särkelä, A. (2001). Välittäminen ammattina.
Ohjauskeskustelutehtävää varten:
De Jong, P., Berg, I.K., Furman, B. & Mattila, A. 2012. Ratkaisukeskeisen terapian oppikirja. Helsinki: Lyhytterapiainsituutti
Student workload
Työtuntimäärä: 135h
- Opetuskerrat: 32h
- Ennakkotehtävät opetuskerroille 10h
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä ja siihen valmistautuminen 66h
- Tentti ja siihen valmistautuminen 27h
Content scheduling
23.1. koko ryhmä 13-16 Aloitus + dialoginen ohjauskeskustelu (Minna, Tuija)
20.2. klo 13-16 R1 Ryhmädynamiikka II (Tuija) ja R2 Case-Tiina, tarinallisuus (Minna)
22.2. klo 13-16 R2 Ryhmädynamiikka II (Tuija) ja R1 Case-Tiina, tarinallisuus (Minna)
23.2. klo 9-12 koko ryhmä Dialoginen verkostotyö (Tuija)
20.3. klo 13-16 koko ryhmä: Menetelmien harjoituksia (tarinallisuus)
21.3. klo 13-16 koko ryhmä: Välireflektio + pariharjoitukset (kysymysmuodot)
18.4. klo 13-16 R1 moodit ja R2 traumatisoituminen ja tietoisuusharjoitukset
19.4. klo 13-16 R2 moodit ja R1 Traumatisoituminen ja tietoisuusharjoitukset
21.4. 8-21 Ryhmätentti (moodlessa), 3 tuntia aikaa
Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 21.4. mennessä.
15.5. klo 9-12 koko ryhmä: Verkossa tehtävä työ, tenttipalaute
15.5 klo 13-17 Ohjauskeskustelupalautteet
16.5. klo 13-17 Ohjauskeskustelupalautteet
Practical training and working life cooperation
Ohjauskeskustelutehtävä on linkitetty työelämään.