Purchase and Sales Channels (5 cr)
Code: 8U00DR26-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2021 - 23.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.01.2022 - 27.03.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Business and Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Student can:
- recognize sales, distribution and purchase channels of service industry.
- use and produce business data to develop profitability and efficiency of service company
- develop own procurement and negotiation competences.
Content (course unit)
- key sales, distribution and purchase channels
- figures of sales, marketing and purchasing
- basics of revenue management
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Is partly familiar with the operation of the buying channels and sales channels. Can identify the main channels and the key figures.
Understands the significance of the acquisition channels and sales channels in business.
Can only scantily utilize buying channels and sales channels and their key figures for the developing of an organization.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Has a good knowledge of operational, tactical and strategic operations, core processes, content and benefits of purchasing and sales channels. Understands purchase data and sales channel data reserves and key figures.
Manages and leverages purchasing and sales channels, and can compare and select them for development projects in an organization.
Improves one's own revenue management expertise.
Is able to develop organization's purchasing and sales channel channel strategies.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Is well aware of the business importance of purchasing and sales channels and revenue management and their impact on service business strategies.
Is able to analyze and anticipate the benefits of buying and selling channels to build business value.
Manages versatile purchasing and sales channels and leverages their information resources.
Demonstrates a holistic approach to service business and revenue management and value creation.
Location and time
Opintojakso toteutetaan verkossa 31.01.2022 - 27.03.2022.
Webinaarien ajankohdat:
05.02. klo 8.30 - 14
14.03. klo 16.30 - 20 (huom. maanantai)
15.03. klo 8 - 11.30 (huom. tiistai)
Exam schedules
Ei tenttiä
Evaluation methods and criteria
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0–5. Oppimistehtäväkohtaiset arviointikriteerit on kerrottu Moodlessa tehtävänannon yhteydessä. Lisäksi opintojaksolla sovelletaan TAMK:n Yhteisiä arviointikriteerejä.
Oppimistehtävät palautetaan viimeistään palautuspäivänä. Myöhästynyt suoritus vaikuttaa arvosanaan. Arvosanalla arvioitavissa myöhästyneissä suorituksissa arvosana laskee yhdellä jokaista viikkoa kohden. Opettaja vie suorituksesi kurssin päätyttyä opintorekisteriin, kun olet palauttanut hyväksytysti kaikki opintojakson tehtävät.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäinen opiskelu
Yhteisöllinen oppimispiirityöskentely verkossa ja kontaktipäivänä
Learning materials
Nieminen, Sanna. Hyvä hankinta - parempi bisnes. Helsinki: Talentum Pro, 2016.
Kirja on saatavilla e-kirjana TAMK:n kirjaston kautta.
Lisäksi opintojakson aikana osoitettava verkkomateriaali.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op., joka vastaa n. 135h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista.
Content scheduling
La 5.2.2022 Uudistuva B2B-myynti ja vuorovaikutustaidot
- uudistuva B2B-myynti
- asiakas & myynnin organisoiminen digiajalla
- B2B-myyjä tapaa asiakkaan
- SPIN-malli ja vuorovaikutusosaamisen kehittäminen; arvioitavien kotitehtävien taustoitus
Completion alternatives
Ei ole
Practical training and working life cooperation
Opintojaksolla voidaan hyödyntää omaa työpaikkaa oppimisympäristönä.
Further information
Lähiopetukseen osallistumista edellytetään.